راهنمای کامل تعمیر و نگهداری از واترجت صنعتی و افزایش طول عمر آن

راهنمای کامل تعمیر و نگهداری از واترجت صنعتی و افزایش طول عمر آن

یک واترجت صنعتی یا خانگی می تواند نظافت بی نظیری را به ارمغان آورد، اما برای داشتن این عملکرد باید همیشه در بهترین حالت خود باشد. در واقع گاهی اوقات ممکن است فشار شستشو به فشاری که باید، نرسد، آب را نشت نکند یا با مشکلاتی مواجه شود که مانع از تولید فشار آب لازم برای نظافت کافی سطوح، محیط ها، وسایل نقلیه و ماشین آلات شود. همه این مشکلات به این دلیل اتفاق می افتد که اقدامات احتیاطی و لازم برای مراقبت و نگهداری از واترجت رعایت نمی شود. نتیجه مستقیم آن می تواند یک نتیجه ناکارآمد یا حتی بدتر، آسیب دستگاه یا موادی باشد که از واترجت پر فشار بر روی آنها استفاده می شود. بنابراین، بیایید ببینیم مشکلات واترجت صنعتی و نشانه های اساسی برای استفاده و نگهداری صحیح از دستگاه واترجت چیست و چگونه می توان از آن به طور موثر و ایمن استفاده کرد.

اقدامات کلی برای نگهداری از واترجت ها

اول از همه، برای مقابله با مشکلات واترجت قبل از استفاده از دستگاه، دفترچه راهنمای دستورالعمل را با دقت بخوانید. سپس، ایمنی و چیزی که عقل سلیم حکم می کند را دنبال کنید:

  • واترجت صنعتی فشار قوی را روی افراد یا حیوانات امتحان نکنید.
  • اجسام الکتریکی را با واترجت شستشو ندهید.
  • از شستشو پر فشار بر روی اجسام و سطوح ظریف که ممکن است بر اثر آب فشارقوی آسیب ببینند استفاده نکنید.
  • اجازه ندهید کودکان یا افراد با توانایی جسمی یا روانی پایین از آن استفاده کنند.
  • برای مدل های موتور برقی، در صورت خرابی سیم برق و نشت آب دستگاه، از واتر جت استفاده نکنید.

دستگاه شستشوی واترجت با موتور الکتریکی

استفاده از موتور الکتریکی و قابلیت کاربرد دستگاه واترجت یا کاوارش برقی در اکثر محیط ها به ویژه فضا های سرپوشیده، این دستگاه را به رایج ترین دستگاه شستشو و نظافت صنعتی مبدل نموده. برای نگهداری دستگاه کارواش برقی باید به کابل برق دستگاه توجه داشته باشید. بروز خرابی در کابل برق دستگاه میتواند به دستگاه و کاربر آسیب وارد کند. 

دستگاه شستشوی واترجت با موتور احتراق

در نگهداری از واترجت آب گرم ، اجازه ندهید دستگاه به دمای بالاتر از آنچه در دفترچه راهنمای دستورالعمل نشان داده شده است برسد تا از آسیب رساندن به آب بندی و اجزای دستگاه جلوگیری شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از خطر سوختگی، به دیگ بخار و دیگر اجزای داغ دست نزنید، همیشه به یاد داشته باشید که بعد از استفاده، آب سرد را برای چند دقیقه جاری کنید تا اجازه دهید دستگاه واترجت خنک شود. در نهایت، از آب داغ همراه با لوازم جانبی که دمای بالا را تحمل نمی کنند، استفاده نکنید. برای مدل هایی که موتور احتراق داخلی دارند، از واترجت با سوخت نامناسب استفاده نکنید و همچنین از آن در داخل خانه یا فضاهایی که دود خروجی از آنها نزدیک افراد، حیوانات است استفاده نکنید.

نحوه نگهداری از واترجت صنعتی و خانگی

بهترین راه در نگهداری از واترجت برای به دست آوردن حداکثر نتیجه و افزایش عمر آن، انجام تعمیر و نگهداری منظم، با روش های درست و در زمان های مناسب است. در هر بار استفاده، سالم بودن شلنگ ، تفنگ ، فیلتر ، لنس ، اتصالات و سیم برق را بررسی کنید، بلافاصله قطعات آسیب دیده را تعویض کنید یا برای تعمیرات با مرکز خدمات تخصصی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره و خدمات پس از فروش می توانید از بخش گفتگو آنلاین در همین صفحه با پشتیبان در ارتباط باشید.

در صورت استفاده مکرر، باید بصورت ماهانه بررسی کنید که آیا فیلترها به خوبی با آب و مواد شوینده صنعتی تمیز شده اند. همین کار را باید با نازل ها انجام دهید، مراقب باشید که آنها را با پین های مخصوص تمیز کنید یا آنها را تعویض کنید. به همان اندازه مهم است که سطح صحیح روغن داخل پمپ را در صورت پر شدن بررسی کنید.

 بخوانید: راهنمای جامع نحوه تعویض پمپ واترجت صنعتی

به منظور افزایش طول عمر در نگهداری از واترجت باید هر ۳ ماه یا هر ۲۰۰ ساعت یکبار عملیات مهم زیر را توسط یک تکنسین متخصص انجام دهید:

  • بررسی چرخش هیدرولیک
  • بررسی سطح روغن پمپ
  • بررسی تثبیت بودن پمپ
  • بررسی فیلترها و نازل ها

هر ۶ ماه یا هر ۵۰۰ ساعت کار، عملیات مهم زیر توسط یک تکنسین واجد شرایط انجام شود:

  • بررسی شیرهای مکش و تحویل
  • بررسی شیر تنظیم
  • تعویض روغن پمپ
  • تعویض فیلترها و نازل ها

عیب یابی دستگاه کارواش واترجت

نگهداری و مراقبت از دستگاه به دلیل قیمت کارواش برقی از اهیمت بالایی برخوردار است با این حال حتی اگر تمام اقدامات احتیاطی و لازم در نگهداری از واترجت انجام شود، ممکن است واترجت صنعتی دارای مشکلات و خرابی باشد. برخی از این موارد، اغلب در نتیجه یک فراموشی ساده، به راحتی و بدون دخالت تعمیرکار حل می شوند، در حالی که برای رفع مشکلات جدی تر، مراجعه به مراکز تخصصی و مجاز خدمات ضروری است. 

واترجت شروع به کار نمی کند

ممکن است موتور شروع به کار نکند: کافی است آن را روشن کنید، احتمالاً با وصل کردن منبع تغذیه مشکل حل می شود و یا مطمئن شوید که سوکت و منبع تغذیه به درستی کار می کنند.

واتر جت بیش از حد سر و صدا دارد

ممکن است فیلتر ورودی آب علت آن باشد: در صورت کثیف بودن، به سادگی آن را تمیز کنید. به عنوان جایگزین، ممکن است به دلیل معیوب بودن ورودی هوا باشد: در این حالت، سالم بودن جریان مکش را بررسی کنید و مطمئن شوید که تهویه توسط گرد و غبار یا چیزی مانع نمی شود. سرانجام، ممکن است علت، تامین ناکافی آب باشد: بنابراین، بررسی کنید که آیا شیر آب کاملاً باز شده است و آیا دبی جریان آب با دستورالعمل های دفترچه راهنمای نگهداری از واترجت صنعتی مطابقت دارد.

دستگاه کارواش صنعتی در حین کار به طور ناگهانی متوقف می شود

روی دستگاه محافظ موتور کار کنید، دستورالعمل های دفترچه راهنمای نگهداری از واترجت را با دقت دنبال کنید و شرایط عملکرد مشخص شده را رعایت کنید.

موتور صدای ناخوشایندی ایجاد می کند

برای مدل های برقی، این مشکل ممکن است به دلیل شرایط نامناسب سیستم الکتریکی یا افزونه های مورد استفاده برای اتصال به منبع تغذیه باشد: دستورالعمل های اتصال الکتریکی را در دفترچه راهنمای کاربر و تعمیر و نگهداری از واترجت را بررسی کنید و مطابق با آن عمل کنید.

واترجت آب گرم نمی دهد ( برای مدل های آب گرم )

مطمئن شوید که مخزن دیگ بخار به خوبی با گازوئیل عرضه شده است یا فیلتر به خوبی تمیز شده است (در صورت لزوم، آن را تمیز یا تعویض کنید). به عنوان جایگزین، از ترموستات ایمنی دیگ بخار استفاده کنید، اما پس از خنک شدن واترجت برای چند دقیقه و اجازه تنظیم مجدد دستگاه.

دستگاه واترجت به اندازه کافی مواد شوینده را نمی مکد (برای مدل های دارای این قابلیت)

ابتدا بررسی کنید که آیا دکمه تنظیم کننده کاملاً باز است و سر نگهدارنده نازل در موقعیت صحیح قرار دارد، سپس فیلتر مکش شوینده را از هر گونه گرفتگی تمیز کنید. در هر صورت، از استفاده از شوینده های چسبناک خودداری کنید.

آب را از نازل واترجت فشار ندهید

بررسی کنید که آیا نازل مسدود نشده باشد. در این صورت، آن را تمیز یا تعویض کنید. همچنین بررسی کنید که آیا شیر آب به درستی باز شده است و مشکلی در جریان شیلنگ مکش وجود ندارد.

بخوانید: انواع لوازم جانبی واترجت صنعتی

اگر فشار آب واترجت قوی نیست چه باید کرد

یکی از رایج ترین مشکلات در مراقب و نگهداری از واترجت ، عدم دستیابی دستگاه کارواش صنعتی به حداکثر فشار است. در این مورد، علل ممکن است متفاوت باشد. بگذارید ببینیم آن مشکلات چیست و چه راه حلی برای رفع آن ها وجود دارد.

  • تنظیم کننده فشار، در فشار کمتر از مقدار مورد نظر تنظیم شده است.

راه حل: تنظیم کننده را روی حداکثر فشار قرار دهید.

  • سر نگهدارنده نازل در شرایط فشار پایین قرار دارد.

راه حل: تنظیم کننده شوینده را در موقعیت مناسب قرار دهید.

  • نازل مسدود شده یا آسیب دیده است.

راه حل: نازل را از موانع تمیز کرده یا تعویض کنید.

  • تامین آب کافی نیست.

راه حل: بررسی کنید که آیا شیر آب به طور کامل باز شده است و آیا جریان آب لوله کشی مطابق با دستورالعمل های راهنما است.

اکنون می دانید که همه نارسایی ها و مشکلاتی که یک دستگاه واترجت با آن مواجه می شود را چگونه برطرف کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام اقدامات لازم و احتیاطی را در نگهداری از واترجت دنبال کنید و روش های عیب یابی آن ها را بیاموزید، شستشوی با دستگاه کارواش با موتور بنزینی یا الکتریکی دیگر برای شما هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید