ارائه راهکار های نظافت محیط های داخلی و بیرونی

ارائه راهکار های نظافت محیط های داخلی و بیرونی

نظافت سطوح کف نیازمند استفاده از تجهیزات و ابزار های نظافتی کارآمد می باشد. جمع آوری آلودگی های محیط داخلی و بیرونی یک مجموعه کارگاهی، تولیدی یا فروشگاهی بزرگ تجهیزات کارآمدتری مانند تجهیزات نظافت صنعتی زمین شور صنعتی و سوییپر صنعتی را می طلبد. در این مقاله تجهیزات کاربردی برای انواع سطوح کف و محیط های مختلف معرفی می گردد.

ارائه راهکار نظافت سطوح کف

وقتی زمان موثر و دقیق نظافت هر دو بخش داخل و بیرون یک مجموعه می رسد، دیگر نمی توان روی نیروهای خدماتی هزینه بر، دستگاه های قدیمی و یا شرکت های خدماتی غیر قابل اعتماد تکیه کرد. بنابراین باید از تجهیزات نظافتی کارآمدی استفاده شود که نتیجه مورد انتظار مجموعه را برآورده سازد.

 

نظافت سطوح بصورت مکانیزه
نظافت سطوح بصورت مکانیزه

 

عوامل تاثیرگذار در انتخاب تجهیزات نظافتی مناسب

سه عامل جنس سطح، مساحت محیط و نوع آلودگی در تعیین دستگاه نظافتی مناسب تاثیر گذار است.

 

جنس سطح

اولین گام، تشخیص کارآمد بودن دستگاه نظافتی برای تمیز کردن سطح مورد نظر است. گرد و غبار و شن و ماسه می توانند بر روی سطوح سخت و نرم سایش ایجاد کنند. نظافت منظم سبب افزایش طول عمر و زیبایی ظاهری کفپوش می شود تا از هزینه های گزاف تعویض یا تعمیر کفپوش جلوگیری گردد.

 

مساحت محیط

سطح بهره وری کمک می کند تا تجهیزات نظافتی با ابعاد مناسب برای نظافت مجموعه انتخاب شود. فضاهای گسترده معمولا به دستگاه های بزرگ تری نیاز دارند، در حالیکه راهروها و فضاهای کوچک نیازمند تجهیزات نظافتی منسجم با پهنای کم دور زدن و چرخش در انتهای مسیر هستند.

 

نوع آلودگی

نوع آلودگی موجود در محیط نوع تجهیز نظافتی مناسب را مشخص می نماید. برای سطوح صاف با آلودگی حداقلی، استفاده از اسکرابر صنعتی راهگشا خواهد بود. برای سطوح سخت یا بخش بیرونی مجموعه ها که سطح تمیزی دارای اهمیت پایین تری است، جاروب زنی سطح با سوییپر صنعتی ایده آل می باشد. اگر عملیات پیش نظافت قبل از شستشو با زمین شور صنعتی مورد نیاز باشد، استفاده از دستگاه دو منظوره گزینه بسیار ایده آلی خواهد بود. در صورت وجود حجم بالای گرد و غبار، استفاده از سیستم فیلتراسیون قدرتمند در ساختار دستگاه نظافتی ضرورت دارد.

 

نظافت صنعتی با دستگاه زمین شوی صنعتی
نظافت صنعتی با دستگاه زمین شوی صنعتی

سویپر و زمین شور صنعتی

سوییپر های دستی و سرنشین دار در مدل های بسیار متنوعی عرضه شده و می توانند فضاهای کوچک یا بزرگ را به سرعت نظافت نمایند. سویپر مخصوص جمع آوری ذرات بسیار ریز یا سویپر مخصوص جمع آوری زباله های درشت در محیط های بیرونی قابل ارائه است. البته برای سطوحی که سطح بالایی از تمیزی را نیاز دارند، استفاده از سوییپر به تنهایی راهگشا نخواهد بود. کف شوی صنعتی به طور موثر مایعات ریخته شده بر روی سطح را جمع آوری کرده و سطح را به طور دقیق و سریع تمیز می کنند. مدل های دستی زمین شوی صنعتی اغلب برای فضاهای باریک و محیط های کم وسعت و مدل های خودرویی برای شستشوی کفپوش محیط های وسیع کاربرد دارند. دستگاه دو منظوره سوییپر اسکرابر با برخورداری از مزایای هر دو دستگاه اسکرابر و سوییپر، عملکرد بسیار خوبی را جهت جمع آوری آلودگی ها و شستشوی کف نشان می دهد.

 

منبع تغذیه الکتریکی یا سوخت فسیل

سوییپر ها و زمین شور صنعتی الکتریکی دارای کابل برق یا باتری هستند. این دستگاه ها دارای موتور کم صدایی هستند و آلودگی به محیط زیست وارد نمی کنند. این دستگاه ها برای محیط های با تردد بالا مناسب هستند و هزینه شارژ باتری یا مصرف برق آن ها کمتر از هزینه سوخت فسیلی می باشد. البته این دستگاه های نظافتی نیازمند پریز برق برای کار کردن یا شارژ مجدد هستند. در نقطه مقابل اسکرابر ها و سوییپر های دیزلی یا بنزینی، تعمیر و نگهداری آسانی دارند و به جهت ایجاد آلودگی ناشی از مصرف سوخت، در محیط های بیرونی بیشتر استفاده می شوند.

 

استفاده از مواد شوینده

برای حذف آلودگی های عمیق و لکه های بر جای مانده بر روی سطح، به مواد شوینده نیاز است. در بعضی صنایع مانند صنایع غذایی فرآیند ضد عفونی و رعایت مسائل بهداشتی ضرورت دارد. بنابراین می بایست از مواد شوینده در کنار دستگاه های نظافتی اسکرابر استفاده شود. مواد شوینده باید با دستگاه اسکرابر و محیط زیست سازگار و اعتبار کافی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید