کاربرد مکنده صنعتی فولاد در نظافت کارخانه و صنایع مرتبط

کاربرد مکنده صنعتی فولاد در نظافت کارخانه و صنایع مرتبط

پودر سنگ آهن ماده ای بسیار سنگین است که در صنایع آهن و فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلایل متعدد در محیط انتشار یافته و باید جمع آوری شود. جمع آوری مواد پودری با روش های قدیمی، امری دشوار خواهد بود. به منظور جمع آوری پودر سنگ آهن در کارخانه های فولاد و دیگر صنایع وابسته بهره مندی از دستگاه مکنده صنعتی فولاد می تواند یک راه حل ایده آل به شمار آید. انی دستگاه که برای مکش این مواد به کار می رود می بایست به اندازه کافی قدرتمند و مقاوم باشد تا بتواند با قدرت مکش بالای خود مواد سنگین را جمع آوری کند. انتخاب یک جاروبرقی صنعتی مناسب به منظور استفاده در محیط های سخت صنعتی با انتخاب یک جاروبرقی معمولی تفاوت داشته و به منظور دست یابی به بهترین گزینه عوامل گوناگونی در نظر گرفته می شود که در ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

مکنده صنعتی فولاد با چه ویژگی هایی معرفی می شود؟

دستگاه های جارو برقی صنعتی که برای صنایع سنگین مانند فولاد با مولفه هایی مطرح می گردد:

 

– قدرت و سرعت مکش

قدرت و سرعت مکش مکنده صنعتی
قدرت و سرعت مکش مکنده صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی دارای دو پارامتر اصلی تحت عنوان قدرت مکش و سرعت مکش هستند. این تجهیزات جهت مکش مواد سخت و سنگین باید دارای قدرت مکش بالا باشند. این نوع مواد در صنایع فولاد و آهن به وفور یافت می شوند. یک مکنده صنعتی قدرتمند، پودر سنگ آهن را به آسانی و به طور کامل از روی سطوح هموار با ناهموار مکش می کند و جا به جایی و انتقال این مواد را ممکن می سازد.

 

 

 

– مکنده فولاد مقاوم و ضد سایش

مکنده فولاد مقاوم و ضد سایش
مکنده فولاد مقاوم و ضد سایش

به دلیل محیط کاملا صنعتی که دستگاه های مکنده های در آن مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است تا بدنه این دستگاه ها از مواد ضد سایش با مقاومت و کیفیت بالا ساخته شود تا به هنگام بخ کارگیری در محیط کارخانه ها و حین مکش مواد ساینده مانند پودر سنگ آهن و دیگر ذرات خورنده استحکام و مقاومت زیادی داشته و دچار آسیب نشود.

 

 

 

 

– قدرت فیلتراسیون بالا

قدرت فیلتراسیون بالا مکنده صنعتی
قدرت فیلتراسیون بالا

عملیات فیلتراسیون در مکنده صنعتی یک فرآیند بسیار مهم بوده که از گرفتگی و انسداد فیلتر جلوگیری می کند. فیلتر اصلی تعبیه شده در جاروهای صنعتی کارآمد و با سطح مقطع زیاد است که فرآیند فیلتراسیون را در هنگام مکش مواد ریز و پودری با کیفیت و بازدهی فوق العاده به انجام رسانده و از ورود ذرات به موتور و بازگشت آن ها به محیط ممانعت می کند. وجود سیستم نظافت فیلتر یک پارچه در کنار فیلتری کارآمد با بهره وری بالا، طول عمر فیلتر را افزایش داده و تعویض فیلتر را به تاخیر خواهد انداخت. از طرف دیگر قابلیت نصب فیلتر ایمنی هپا بر روی مکنده وجود دارد که از مکنده محافظت بیشتری نموده و به بهبود هوای محیط کمک می کند.

 

– فناوری سایکلون در جاروی صنعتی فولاد

فناوری سایکلون در جاروی صنعتی فولاد
فناوری سایکلون در جاروی صنعتی فولاد

دستگاه های مکنده صنعتی سخت کار که در صنایع فولاد استفاده می شوند، به فناوری سایکلون مجهز هستند. سایکلون، ذرات ریز گرد و غبار را پیش از برخورد آن ها با فیلتر از جریان هوا جدا می کند. عملکرد سایکلون موجب افزایش طول عمر فیلتر و تفکیک شدن مواد ریز و درشت می شود. بنابراین جمع آوری پودر سنگ آهن بوسیله جاروبرقی صنعتی سایکلون دار، کیفیت عملیات مکش را بهبود می بخشد.

 

 

 

– تجهیزات جانبی متنوع و کارآمد

تجهیزات جانبی متنوع و کارآمد مکنده صنعتی
تجهیزات جانبی متنوع و کارآمد مکنده فولاد

به منظور مکش و جمع آوری مواد با ویژگی های مختلف بوسیله جاروی صنعتی، تجهیزات جانبی متنوعی در دسترس هستند. به عنوان مثال نازل سر تخت برای کندن و مکش مواد سخت از روی سطح زمین، نازل سر گرد برای جمع آوری انواع مواد جامد و پودری از جمله پودر سنگ آهن و … بر روی مکنده صنعتی قابل نصب هستند. در نتیجه مکش مواد از سطوح مختلف و حتی از روی ماشین آلات صنعتی و خطوط تولید سریع تر و آسان تر صورت می گیرد.

 

 

– مکنده دائم کار

مکنده صنعتی دائم کار
مکنده دائم کار

طراحی و ساخت مکنده صنعتی دائم کار بر اساس مکش سخت ترین مواد صورت گرفته است از همین رو این دستگاه به موتور توربینی تجهیز شده که امکان استفاده از دستگاه را به طور پیوسته و طولانی مدت در کارخانه های فولاد و دیگر سایت های صنعتی فراهم می کند. مکنده صنعتی دائم کار به دلیل داشتن پمپ فوق العاده قدرتمند ساید چنل و موتور توربینی بی نیاز از سرویس و نگه داری، قادر است بدون وقفه در ۲۴ ساعت و هفت روز هفته کار کند.

 

 

– مکنده مرکزی

مکنده مرکزی فولاد
مکنده مرکزی

در صنایع آهن و فولاد امکان نصب جاروبرقی صنعتی قدرتمند به صورت مرکزی وجود دارد و با ایجاد انشعاب به نقاط مختلف امکان جمع آوری پودر سنگ آهن از چند نقطه بدون نیاز به جا به جایی دستگاه فراهم می شود. یک مکنده مرکزی دارای قابلیت مکش انواع مواد جامد و مایع می باشد و هم به عنوان تجهیز نظافتی و هم به عنوان انتقال دهنده مواد در صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن به کار می رود. از آنجایی که سیستم مکنده دستگاه در محیطی به دور از محل نظافت نصب می شود، سطح صدای تولیدی به طرز چشم گیری کاهش می یابد. به علاوه این دستگاه ها غالبا از مخازن بسیار بزرگی تشکیل شده اند که به این ترتیب تخلیه در دفعات کمتری کمتری صورت می پذیرد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این دستگاه نظافت صنعتی امکان استفاده همزمان از دستگاه از انشعابات مختلف بدون افت قدرت دستگاه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید