دلایل و مزایای به کارگیری نظافت صنعتی مراکز تجاری

دلایل و مزایای به کارگیری نظافت صنعتی مراکز تجاری

مراکز و مجتمع های تجاری، پاساژها و فروشگاه های بزرگ را می توان در گروه پررفت و آمد ترین و پربازدیدترین مکان ها برشمرد. مراجعه کنندگان بسیاری در طول روز به منظور خرید و یا گذران اوقاتی تفریحی به این مراکز مراجعه می نمایند. ابن حجم بالای رفت و آمدها موجب می شود تا آلودگی های گسترده ای به این مراکز نفوذ کرده و در بخش های مختلف به دیده شوند. از طرف دیگر ایجاد محیطی مطلوب، درخشان و عاری از آلودگی های مختلف می تواند از عوامل افزایش تعداد مراجعه کنندگان و رونق کسب و کار در این مراکز گردد. همه این موارد بر لزوم نظافت صنعتی مراکز تجاری اشاره دارد.

دلایل منسوخ شدن نظافت سنتی در مراکز تجاری

در نظافت مراکز تجاری همواره چند مشکل عمده به چشم می خورد. یکی از اصلی ترین این مشکلات وسعت بالای ابن مراکز است که نظافت به شیوه سنتی را عملا غیرممکن می نماید. استفاده از سطل و تی و یا جاروبرقی های نامناسب، علاوه بر افزایش زمان نظافت، اتلاف انرژی، آب و مواد شوینده  در نهایت نتیجه حاصل کیفیت درخوری ندارد. از این رو اگرچه نظافت به شیوه سنتی یکی از روش های متداول در برقراری پاکیزگی در محیط های مختلف بوده است اما امروزه دیگر در محیط های بسیاری فاقد کارایی لازم می باشد.

روش های سنتی دشوار و زمانبر در نظافت مراکز تجاری
روش های سنتی دشوار و زمانبر در نظافت مراکز تجاری

نظافت صنعتی مراکز تجاری چیست؟

از آنجا که لازم است تا یک مجتمع تجاری در تمامی روزهای سال بدون تاثیر پذیری از عواملی نظیر تعداد مراجعه کنندگان، شرایط جوی خارج از پاساژ نظیر برف و باران و… محیطی درخشان و کاملا تمیز باشد، به کارگیری برخی روش ها می تواند رسیدن به این هدف را تسهیل بخشد. نظافت صنعتی مراکز تجاری روشی است که در آن از دستگاه ها و تجهیزات تخصصی حوزه نظافت استفاده شده تا به این ترتیب با بهینه سازی انرژی بهترین نتیجه حاصل شود. برخی از این دستگاه ها عبارتند از:

. دستگاه کفشوی صنعتی به منظور شستشو سطوح کف

. جاروبرقی صنعتی به منظور مکش گرد و غبار

. سوییپر صنعتی به منبظور جمع آوری آلودگی های خشک و جامد از محوطه

دستگاه های نظافت صنعتی مورد نیاز برای نظافت پاساژ

امروزه بخش قابل توجهی از نظافت مراکز مختلف اعم از اداری، صنعتی و تجاری به وسیله انواع دستگاه های نظافت صنعتی صورت می پذیرد. کاربرد دستگاه خوشبو کننده هوا و تجهیزات نظافت مکانیزه برای ایجاد فضای تجاری مطبوع و بهداشتی، میتواند به افزایش رضایتمندی بازدیدکنندگان منجر شود. این دستگاه ها به منظور از میان برداشتن نوع خاصی از آلودگی ها طراحی و تولید شده اند و عملیات نظافت را تسریع می بخشند. به منظوز نظافت پاساژ و یا مرکز تجاری تجهیز به برخی دستگاه ها ضروری است. در ادامه به بررسی برخی از این دستگاه ها پرداخته می شود.

. دستگاه اسکرابر صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی وسیله مکانیزه به منظور از میان برداشتن آلودگی های موجود در سطوح کف می باشد. این دستگاه به ویژه در نوع سرنشین دار می تواند عملیات نظافت را با سرعت بالا انجام داده و با عملکردی کم صدا حتی در ساعات فعالیت یک مجتمع تجاری مورد استفاده قرار گیرد. تجهیز به مخازن آب تمیز و کثیف مجزا، امکان اعمال فشار یکنواخت از جانب برس دستگاه بر سطح، امکان خشک کردن سطوح همزمان با شستشو و… از دلایل کارایی بالای این دستگاه نطافتی می باشد.

ذستگاه اسکرابر صنعتی و شستشو سطوح کف
ذستگاه اسکرابر صنعتی و شستشو سطوح کف

. جاروبرقی صنعتی

از میان برداشتن گرد و غبار در حجم زیاد بدون استفاده از یک جاروبرقی سطلی تجاری یا صنعتی بسیار دشوار است. به وسیله این دستگاه می توان آلودگی ها را از بخش هایی نظیر آسانسور، پله برقی، انبار، آشپزخانه و… به راحتی جمع آوری نمود.

. سوییپر صنعتی

دستگاه جاروب شهری یک وسیله ایده آل و مکانیزه به منظور جمع آوری آلودگی های خشک و جامد در محوطه های باز نظیر بخش بیرونی پاساژها و مجتمع ها، پارکینگ ها و… می باشد که با تجهیز به برس های دیسکی و غلطکی به گوشه کناره معابر دسترسی داشته و آلودگی ها را پس از جمع آوری به داخل مخزن خود پرتاب می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید