نگهداری از سطوح حساس با اسکرابر

نگهداری از سطوح حساس با اسکرابر

سطوح با کفپوش های متفاوت در اماکن مختلف وجود دارند. تردد بر روی برخی سطوح کمتر بوده و بر روی برخی سطوح زیاد است، انواع آلودگی روی کفپوش ها با یکدیگر فرق داشته و نحوه نگهداری و مراقبت از پوشش های سطوح کف نیز متفاوت است. نوعی از کفپوش ها حساس بوده و ممکن است در اثر نگهداری غلط یا نظافت نا صحیح به این کفپوش ها آسیب برسد. کوتاه شدن عمر کفپوش ها علاوه بر کاهش زیبایی محیط، موجب تحمل هزینه برای اماکن مختلف می شود. به همین دلیل می بایست با رعایت نکات و بهره گیری از شیوه های صحیح نظافت و نگهداری کفپوش های حساس، به طولانی تر شدن عمر کفپوش ها کمک کرد. از کاربردی ترین تجهیزات برای نظافت و شستشوی سطوح هموار کف دستگاه اسکرابر صنعتی می باشد.

 

مراحل شستشو و نظافت کامل کفپوش ها

شستشوی سطوح حساس با اسکرابربه منظور نگهداری بهینه از کفپوش ها می بایست به طور کامل و در فواصل معینی این پوشش ها را شستشو داد. کفپوش هایی که از حساسیت برخوردار می باشند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند، بهتر است با استفاده از تجهیزات تخصصی شستشو داده شوند. دستگاه اسکرابر یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی است که قادر است در مدت کوتاهی در بهینه ترین حالت عملیات شستشوی سطوح هموار کف را انجام دهد. بسته به میزان حساسیت کفپوش می توان مدل و برس مناسب برای اسکرابر ها انتخاب کرد. مراقبت از کفپوش ها به منظور دستیابی به بهترین نتیجه به سه بخش اصلی پیش از نظافت، فرآیند شستشو و نگهداری پس از نظافت تقسیم می شود که در ادامه هر یک از این مراحل به تفصیل شرح داده شده است.

 

پیش از شروع نظافت چه کارهایی باید کرد؟

شستشوی سطوح حساس با اسکرابر قبل از رسیدگی به سطوح می بایست نوع اسکرابر مناسب را انتخاب نمود. بهترین مدل اسکرابر صنعتی برای شستشوی سطوح هموار کف با توجه به مساحت سطوح، تعدد موانع موجود بر روی سطح، دسترسی مکان به منبع برق و… انتخاب می شود. پس از انتخاب مناسب ترین کفشوی صنعتی (اعم از سرنشین دار، دستی، باتری دار و یا کابلی) نوبت به آماده سازی و شناخت جنس سطح می رسد. قبل از شروع فرآیند شستشو و نظافت کفپوش ها می بایست این سطوح را برای پاکیزه سازی آماده کرد. در صورتی که اشیا اضافی بر روی سطح وجود دارد بهتر است آن ها را جابجا نمود و به مکانی مناسب تر خارج از محل نظافت منتقل کرد و سپس شروع به کفشویی کرد.

 

شستشوی صحیح سطوح حساس

شستشوی سطوح حساس با اسکرابرپس از آماده شدن مکان مورد نظر برای شستشو، می بایست با توجه به جنس کفپوش و میزان حساسیت آن برس مناسب انتخاب کرد. در ادامه مواد شوینده مناسب سطح به داخل مخزن آب تمیز اسکرابر ریخته می شود و دستگاه برای شستشو آماده خواهد شد. در صورتی که سطوح از حساسیت بالایی برخوردار باشند می توان از برس های بسیار نرم و بدون استفاده از مواد شوینده به منظور پاکیزه سازی کفپوش ها استفاده کرد. قدرت فوق العاده دستگاه اسکرابر موجب بیرون کشیدن همه آلودگی ها خواهد شد و بدون نیاز به مواد شوینده نیز نتیجه مطلوب بر روی سطوح حساس حاصل خواهد شد.

 

نگهداری از سطوح حساس تا نظافت بعدی

شستشوی سطوح حساس با اسکرابراتمام نظافت به منزله رها کردن سطوح نمی باشد. پس از شستشوی کامل می بایست همواره از سطوح مراقبت کرد تا در نظافت بعدی میزان آلودگی موجود بر روی کفپوش ها کمتر باشد و بدون نیاز به استفاده از برس های زبر یا مواد شوینده بتوان سطوح را نظافت کرد. در صورتی که ترولی های نظافتی در مکان تحت نظافت موجود است، بهتر است با استفاده از ترولی های با کیفیت، در فواصل موجود بین دو شستشو با اسکرابر به شستشوی سطحی کفپوش های حساس پرداخت. به این ترتیب از جمع شدن آلودگی و نفوذ آن ها به داخل کفپوش جلوگیری خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید