چگونه اسکرابر به افزایش طول عمر کفپوش شما کمک می نماید؟

چگونه اسکرابر به افزایش طول عمر کفپوش شما کمک می نماید؟

نظافت و شستشوی کف پوش در هر مجموعه، بخش مهمی از برنامه نظافتی آن مجموعه را تشکیل می دهد. شاید در نگاه نخست، اهمیت حفظ پاکیزگی کف تنها مرتبط با زیبایی ظاهری و تاثیر مثبت یک کفپوش پاکیزه بر دیدگاه افراد حاضر و مراجعه کنندگان به نظر آید و در نتیجه صاحبان کسب و کار، روش های ساده و کم هزینه همانند کاربرد تی و سطل را برای نظافت و شستشوی کف مجموعه خود انتخاب نمایند اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد انتخاب روش های کارآمدتر برای شستشوی کف نه تنها جلا و درخشندگی کفپوش را حفظ کرده بلکه به محافظت از سطح آن در برابر انباشت آلودگی و جرم کمک نموده و باعث افزایش طول عمر آن می گردد.
اهمیت این بعد از نظافت و شستشوی کف، با در نظر گرفتن هزینه بالای صرف شده برای خرید و نصب کفپوش به خصوص در محیطی با وسعت بالا، مشخص می گردد. یکی از بهترین روش ها برای محافظت از کفپوش و افزایش طول عمر آن، کاربرد اسکرابر بعنوان یک ابزار مکانیزه و تخصصی شست و شوی کف می باشد. در این مقاله نقش اسکرابر در محافظت از کفپوش مورد بررسی قرار می گیرد.

Newsletters ghaleb x1
اسکرابر ، راهکاری به منظور افزایش عمر کفپوش

 

افزایش طول عمر کفپوش با استفاده از اسکرابر

استفاده از اسکرابر، منجر به دست یابی به مزایای دراز مدت متعدد می گردد که یکی از مهم ترین آنها افزایش طول عمر کفپوش می باشد. تاثیر کاربرد اسکرابر در محافظت از کفپوش را می توان به صورت زیر تشریح نمود:

 

حذف آلودگی از سطح

عدم شستشوی موثر سطح بعلت استفاده نکردن از اسکرابرهر چه کفپوش شما تمیزتر باشد، عمر آن طولانی تر خواهد بود. هر گونه جرم و آلودگی بر جای مانده بر سطح حتی اگر قابل اغماض به نظر آیند، می توانند بعنوان عامل ساینده عمل نموده و موجب سایش و ایجاد خش بر روی سطح گردند. این مسأله به ویژه در محیط هایی با حجم بالای تردد افراد یا وسایل نقلیه، حادتر خواهد بود. در حقیقت فرسوده شدن سریع یک کفپوش در یک محیط پر رفت و آمد ناشی از احتمال بیشتر حرکت آلودگی های موجود بر سطح و عملکرد آنها به شکل ذرات ساینده می باشد و با حذف موثر آلودگی و جرم از روی سطح کفپوش، می توان عمر کفپوش را فارغ از حجم تردد بر روی آن، به شکل قابل توجه افزایش داد.
در روش های سنتی شستشوی کف، جدا نمودن آلودگی از سطح با استفاده از ابزارهای دستی و توسط نیروی انسانی صورت می گیرد و در بسیاری از موارد نیروی انسانی برای جدا نمودن آلودگی از سطح کفایت نمی کند. در پاره ای از موارد نیز، تشخیص آلودگی باقی مانده با چشم به دشواری امکان پذیر می باشد. بنابراین احتمال برجای ماندن آلودگی بر سطح، در این روش ها بالاست، حال آنکه هنگام استفاده از اسکرابر، برس های قدرتمند و مکانیزه دستگاه مسئول جدا نمودن و حذف انواع آلودگی و جرم از روی سطح می باشند. بعلاوه جرم جدا شده از سطح توسط یک تی جاذب و سیستم مکش پرقدرت، تماما جمع آوری شده و بر روی سطح باقی نمی ماند.

 

مکش کامل آب از تخلخل ها و شیارها

عدم مکش کامل آب از سطح یکی از ضعف های عمده روش های سنتی شست و شوی کف همانند کاربرد تی و سطل، ناتوانی ابزارهای دستی در جمع آوری موثر آب آلوده و آلودگی های جدا شده از سطح می باشد. سرعت پایین خشک شدن سطح در روش های سنتی نه تنها خطرات و آسیب های ناشی از سر خوردن افراد را به همراه دارد، بلکه باعث می شود آب باقی مانده داخل شیارها و خلل و فرج سطح نفوذ کرده و در طولانی مدت باعث آسیب دیدگی جدی کفپوش می گردد. بعلاوه، انباشت آلودگی در تخلخل ها و شیارها به تدریج موجب کدر شدن سطح و از بین رفتن جلوه و جلای اولیه کفپوش می شود. در مقابل دستگاه اسکرابر به دلیل دارا بودن سیستم مکش قدرتمند، به نحو موثر آب و الودگی را مکش کرده و سرعت خشک شدن را به نحو چشمگیر افزایش می دهد.

 

کاهش مصرف آب و مواد شوینده

از دست دادن جلای سطح بعلت کاربرد آب و ماده شویندهیک کفپوش همانند هر ماده دیگری، تحت تاثیر شستشوی مداوم با آب و مواد شوینده شیمیایی، فرسوده شده و ظاهر زیبای اولیه خود را از دست می دهد. هنگام کاربرد روش های سنتی، کمبود انرژی مکانیکی لازم برای جدا نمودن آلودگی ها از سطح با افزایش مقدار ماده شوینده و غلظت آن جبران می گردد. از سوی دیگر، حجم آب و ماده شوینده استفاده شده قابل کنترل نمی باشد و در بسیاری از موارد ممکن است میزان آب و ماده شیمیایی به کار رفته برای شستشو بسیار بیشتر ازمقدار مورد نیاز باشد. حال آنکه قدرت تمیزکنندگی اسکرابر وابسته به سامانه برس زنی قوی آن می باشد. در نتیجه میزان مصرف ماده شوینده شیمیایی به حداقل کاهش می یابد. همچنین بعلت پاشش کنترل شده محلول آب و شوینده بر روی سطح توسط دستگاه، میزان اب مصرفی نیز کنترل شده و ضمن صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها و سازگاری بیشتر با محیط زیست، آسیب وارده به کفپوش در اثر مصرف آب و مواد شوینده نیز کاهش خواهد یافت.

 

بدین ترتیب مشخص می گردد که کاربرد اسکرابر در عملیات شستشوی کف در کنار مزایای متعدد همانند افزایش سرعت عملیات شستشو، کاهش هزینه های مرتبط با نیرو کار و .. تا چه اندازه در حفظ کیفیت کفپوش نقش داشته و می تواند در کاهش هزینه های مرتبط با تعمیر یا تعویض کفپوش موثر باشد.

 

کف شوی : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید