واژه نامه اسکرابر برای راهنمایی مصرف کنندگان

واژه نامه اسکرابر برای راهنمایی مصرف کنندگان

دستگاه اسکرابر یکی از مشهود ترین دستگاه های نظافت کف است که می توان کاربرد آن را در ساختمان های اداری، تجاری و عمومی، از فروشگاه ها گرفته تا انبار ها و کارخانه های بزرگ ملاحظه نمود. بنابراین کارایی این نوع کفشوی را می توان در محیط های مختلف از کوچک گرفته تا بزرگ مشاهده نمود. علت استفاده از آن در محیط های مختلف این است که اسکرابر در انواع مختلفی ساخته شده است که با توجه به چند پارامتر متفاوت هستند. دستی یا سرنشین دار بودن، ظرفیت مخازن، پهنای شستشو و غیره از جمله نکاتی هستند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند. انتخاب مدل اسکرابر باید با توجه به نوع کفپوش، نوع سطح، مساحت سطح و پارامتر های دیگر، صورت گیرد.

 

واژه نامه اسکرابر

در هنگام انتخاب اسکرابر متناسب با محیط، اصطلاحاتی دیده می شود که بسیار مهم هستند و دانستن هر یک از آن ها می تواند در انتخاب دستگاه مناسب به افراد کمک کند. به همین دلیل در ادامه فهرستی از اصطلاحات استفاده شده توسط تولید کنندگان آورده شده است و معنی آن ها برای مصرف کنندگان تعریف گردیده است. تا مصرف کنندگان بتوانند با دانش خود، بهترین دستگاه را متناسب با محل کار خود انتخاب نمایند. زیرا همیشه انتخاب کوچک ترین دستگاه صرفه اقتصادی نخواهد داشت، و انتخاب بزرگ ترین دستگاه نیز کارایی لازم را به عمل نخواهد آورد.

 

ابعاد

ابعاد انواع اسکرابرمنظور ابعاد فیزیکی دستگاه است. شاید عرض شستشو نکته مهم تری نسبت به ابعاد باشد، اما ابعاد برای عبور دستگاه از راهرو ها و در ها بسیار مهم است. ابعاد دستگاه برای محل نگهداری آن نیز باید در نظر گرفته شود.

 

 

 

پهنای نظافت

پهنای شستشوی اسکرابرپهنای نظافت به معنای عرض مؤثر در مرحله نظافت است. پهنای شستشو به وسیله اندازه و جایگاه برس، پد یا پرس استوانه ای تعیین می شود و با عرض دستگاه متفاوت است. این اندازه برای این مهم است که بتوان تخمین زد با توجه به سرعت دستگاه، نظافت مساحت مشخص چقدر زمان می برد. عرض ناحیه ای که باید نظافت شود نیز در این بخش مورد توجه قرار می گیرد، به ویژه گذرگاه های باریکی که باید شستشو شوند.

 

 

عرض تی

پهنای تی در اسکرابربعد از شستشو، آب اضافی به وسیله لاستیک تی ها در پشت دستگاه جمع شود و به وسیله موتور مکنده به درون مخزن آب کثیف هدایت می کند. تی طویل تر از عرض بدنه دستگاه است و جزئی مهم از عملیات دستگاه می باشد. در صورتی که لاستیک تی مناسب نباشد، باعث می شود آب کثیف به خوبی جمع آوری نشده و در پشت دستگاه باقی بماند.

 

قدرت مکش

توان مکش، پارامتر بسیار مهمی است زیرا باید قدرت کافی برای مکش آب را داشته باشد. در صورتی که توان مکش بالا نباشد باعث می شود سطح به خوبی نظافت نشود و مقداری از آب اضافی کثیف بر روی سح باقی بماند.

 

ظرفیت مخزن

ظرفیت مخزن اسکرابرمخزن شامل دو مخزن آب تمیز و آب کثیف می باشد. ظرفیت مخزن عامل اصلی تعیین کننده مدت زمان استفاده از دستگاه می باشد، تا مخزن آب تمیز خالی شود و یا مخزن آب کثیف پر شود. ظرفیت مخزن کف شوی ها در مدل های مختلف متفاوت است و می تواند بین ۴ تا ۱۵۰ لیتر باشد.

 

 

برس و پد

برس اسکرابربرس مهم ترین ابزار نظافتی در زمین شوی می باشد. برس می تواند استوانه ای یا رولی، دیسکی و یا پد باشد. برس های دیسکی از لحاظ زبری و نرمی به چهار دسته استاندارد، نرم، بسیار نرم و بسیار زبر تقسیم می شوند. انتخاب هر یک از انواع این برس ها بستگی به نوع سطح، جنس و ماهیت سطح و نوع آلودگی دارد. انتخاب درست می تواند بهترین نتایج شستشو را به همراه داشته باشد. برس های دیسکی معمولا قیمت مناسب تری نسبت به برس های استوانه ای دارند. برس های استوانه ای نسبت به برس های دیسکی سطح تماس کمتری با سطح دارند، اما سرعت چرخش آن ها سه برابر بیشتر است. اکثر مدل های استوانه ای دارای یک سینی در پشت برس هستند تا برس پس از برخورد با ضایعات کوچک زمین، آن ها را به درون سینی بریزد.

 

فشار برس

مشخصات برس اسکرابرفشار برس تاثیر مستقیمی بر میزان تمیزی سطح دارد. فشار برس نشانگر کارایی نظافت، مخصوصا برای سطوح ناهموار می باشد. و هرچه فشار بیشتر باشد سطوح ناهموار بهتر شستشو می شوند.

 

سرعت برس

برس وظیفه پاک کردن سطح با آب تمیز یا مواد شوینده است. هرچه سرعت چرخش برس بیشتر باشد به طور مؤثر تری می تواند آلودگی ها را پاک کند.

 

قدرت حرکت

اسکرابر scrubber dryerبرخی از اسکرابر های دستی دارای موتور جلوبرنده هستند که موجب سهولت در جابجایی دستگاه می گردد. اما در برخی مدل های کوچک نیز برای کم شدن هزینه ها، این موتور وجود ندارد. در مدل های بزرگتر و سرنشین دار، به دلیل بزرگ شدن دستگاه و بالا رفتن ظرفیت مخازن برای جلوگیری از خستگی کاربر، موتور حرکتی جلوبرنده دارند. این موتور حرکتی باعث می شود قدرت مانور دستگاه برای عبور از نواحی دشوار، بالا رود.

 

حداکثر مساحت شستشو شونده

حداکثر مساحتی که توسط اسکرابر می تواند در یک ساعت شستشو شود، که واحد آن متر مربع بر ساعت می باشد. در واقع با این پارامتر می توان سرعت نظافت به وسیله یک دستگاه را دانست که در یک زمان کوتاه، چه مساحتی را شستشو می نماید.

 

وزن دستگاه

راهنمای مشخصات اسکرابرنشان دهنده وزن دستگاه در حالت عادی می باشد. این پارامتر برای مشخص کردن وزن کاربر می باشد. زیرا با توجه به طراحی دستگاه در صورتی که وزن دستگاه کم باشد و اسکرابر سبک باشد، قابلیت تحمل وزن بالای کاربر را نخواهد داشت و در صورتی که وزن کاربر بالا باشد ممکن است دستگاه بیفتد. بنابراین وزن کاربر باید متناسب با وزن و طراحی دستگاه نیز باشد.

 

 

منبع انرژی

راهنمای مشخصات کفشویمنبع انرژی دستگاه اسکرابر می تواند به وسیله باتری بوده و یا مستقیما از منبع تغذیه استفاده نماید. اسکرابر هایی که دارای منبع تغذیه هستند نسبت به اسکرابر های باتری دار می توان در هر زمان استفاده نمود و محدودیت زمانی برای استفاده از آن وجود ندارد. تنها نکته منفی این نوع دستگاه این است که در نواحی بزرگ ممکن است کابل دستگاه ممکن است در مسیر حرکت قرار گرفته و سرعت انجام عملیات را کاهش دهد و یا در هنگام حرکت باعث ایجاد خطر شود. اسکرابر باتری دار سرعت شستشوی بالاتری دارد اما زمان شستشو محدود به اندازه باتری می باشد و تا زمانی که باتری شارژ دارد می توان از دستگاه کفشور استفاده نمود. اسکرابر باتری دار باید قبل از استفاده شارژ شود و برای این که بتوان از باتری ها حداکثر استفاده را نمود، باید در نگهداری آن دقت شود.

 

سطح صدا

میزان صدایی که دستگاه در هنگام انجام عملیات تولید می نماید که بر حسب دسی بل (db) سنجیده می شود. این پارامتر بیشتر زمانی اهمیت پیدا می کند، که محلی که باید شستشو شود یا شلوغ باشد، یا در هنگام نظافت، کارکنان دیگر نیز حضور دارند، و بهتر این است که صدای ایجاد شده توسط دستگاه کمترین مقدار ممکن باشد. سطح صدای نرمال برای چنین دستگاه هایی می تواند ۶۳ db باشد.

 

لینک های مفید:

اسکرابر صنعتی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید