پرسش‌ و پاسخ‌ها درباره اسکرابر

پرسش‌ و پاسخ‌ها درباره اسکرابر

دستگاه اسکرابر صنعتی یکی از محبوب ترین ماشین آلات نظافت صنعتی در میان اصناف مختلف است و بنابراین به طور طبیعی برای مدیران و کاربران پرسش های زیادی پیرامون دستگاه مطرح می شود. کفشوهای صنعتی از محیط های کوچک و خلوت گرفته تا مناطق بسیار بزرگ و پر رفت و آمد دارای کاربرد هستند و در بسیاری از فضاها داشتن محیطی بهداشتی و زیبا بدون حضور دستگاه اسکرابر امکان پذیر نخواهد بود. دستگاه اسکرابر یک دستگاه مکانیزه است و از لحاظ کیفیت و کارایی با روش های سنتی تفاوت ها و برتری های زیادی دارد و بنابراین مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار قرار می گیرد. در این میان پرسش های متداولی به وجود می آید که پاسخ به آن ها در انتخاب دستگاهی مناسب و روند درست نگهداری کمک می نماید.

اسکرابر چیست یا چه معنایی دارد؟

دستگاه اسکرابر که با نام های کفشوی صنعتی یا زمین شوی صنعتی نیز شناخته می شود،‌ ماشین تخصصی شستشوی سطوح کف است و به طور روزانه، هفتگی یا ماهانه در محیط هایی مانند کارخانه ها، مراکز تجاری، هتل ها، پارکینگ ها،‌ اداره ها، رستوران ها،‌ بیمارستان ها، سالن های ورزشی و …  به کار می رود. اسکرابر دارای یک یا دو برس دوار، دو مخزن جداگانه برای محلول شوینده و آب کثیف و سامانه مکش می باشد که هم زمان فرآیند شستشو و خشک نمودن سطح زمین را به انجام می رساند. برس یا پد نصب شده بر روی دستگاه متناسب با جنس کف می تواند متفاوت باشد.

چه تفاوتی میان انواع اسکرابر وجود دارد؟

تفاوت شرایط محیطی به طراحی و تولید انواع گوناگون دستگاه های اسکرابر صنعتی منجر شده و از همین رو متقاضیان به سادگی می توانند کف شوی مورد نظر خود را از میان مدل های موجود انتخاب نماید. ابعاد اسکرابر تعیین کننده نوع هدایت آن بوده و حاصل آن تولید رده هایی با عنوان کفشوی دستی و کفشوی خودرویی بوده است.

اسکرابر دستی

کف شوی دستی که کاربر برای هدایت آن پشت دستگاه می ایستد، مناسب شستشوی سطوح کف در محیط های کوچک، متوسط و یا فضاهای پر پیچ و خم بوده و در مدل های برقی و باتری دار ساخته شده است.

اسکرابر خودرویی

با بزرگ تر شدن اندازه و ظرفیت اسکرابر دیگر امکان هدایت دستی آن وجود ندارد و طراحی متفاوتی پیدا می کند، به صورت که همانند یک خودرو هدایت می شود. همه دستگاه های زمین شوی خودرویی نیروی محرکه خود را از باتری دریافت می کنند.

آیا اسکرابر بر روی هر سطحی کاربرد دارد؟

یکی از مزیت های مهم و برجسته زمین شوی صنعتی توانایی شستشوی انواع سطوح سخت می باشد، هر چند برای سطوح نرم مانند فرش و موکت کاربرد ندارد. هنگام تهیه اسکرابر همواره باید به یاد داشت که جنس کفپوش از چه نوعی و شدت آلودگی چه قدر است؟ برای شستشوی کفپوش های حساس اسکرابر برس نرم تر استفاده می شود و هر چه از درجه حساسیت سطح کاسته شود می توان از برس های زبرتر بهره گرفت.

چه نوع ماده شوینده به همراه اسکرابر کاربرد دارد؟

امکان افزودن ماده شوینده به مخزن آب تمیز دستگاه کفشوی وجود دارد و نوع ماده مصرفی باید بر اساس توصیه های کارخانه سازنده دستگاه باشد. ماده شوینده نباید خاصیت خورندگی و اسیدی داشته باشد و از طرف دیگر غلظت ماده به اندازه ای نباشد که کف زیاد تولید شود و به موتور آسیب برسد.

آیا اسکرابر زباله هم جمع آوری می کند؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر. کفشوی صنعتی مخصوص شستشوی سطوح کف طراحی شده و نمی تواند زباله های درشت را جمع آوری کند. آلاینده هایی مانند گرد و خاک توسط این دستگاه قابل جمع آوری هستند. اگر با محیطی رو به رو باشیم که زباله های درشت در آن وجود دارد، ابتدا باید با ابزارهایی مانند جاروبرقی یا سوییپر این مواد جمع آوری شده و سپس نسبت به شستشو اقدام گردد.

شستشوی مکانیزه چه برتری به شستشوی سنتی دارد؟

بی تردید دلیل محبوبیت ماشین آلات مکانیزه نظافتی کیفیت و کارایی فوق العاده آن ها می باشد. اسکرابر در مقایسه با روش های سنتی یعنی سطل و تی سطح را با کیفیت خیره ای کننده، سرعت عمل بالاتر و دقت بیشتر شستشو داده و خشک می کند. در حقیقت وجود سیستم مکش یک مزیت بزرگ برای این دستگاه به شمار می آید، ویژگی که روش های سنتی فاقد آن هستند. شستشوی مکانیزه مصرف آب و مواد شوینده را کاهش داده، از خستگی کاربر جلوگیری نموده و در مدت زمان کوتاهی بازگشت سرمایه مشاهده می شود.

حفظ و نگهداری دستگاه چگونه است؟

دستگاه های اسکرابر صنعتی همانند سایر ماشین آلات مکانیزه نظافتی به تعمیر و نگهداری دوره ای نیاز دارند و به منظور حفظ راندمان و کارایی دستگاه سرویس سالانه توصیه می شود. هم چنین پس از هر بار استفاده مخزن آب کثیف تخلیه و شستشو شود و هم چنین برس ها، لاستیک تی و شیلنگ ها نظافت گردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید