اسکرابر چگونه به ایمنی سطح می‌انجامد؟

اسکرابر چگونه به ایمنی سطح می‌انجامد؟

لغزندگی یکی از بزرگ ترین حوادث در محیط های کاری و عامل بسیاری از آسیب ها است که علاوه بر ایجاد رنج و مشکلات برای فرد آسیب دیده، هزینه های بالایی به دنبال دارد و برای مشاغل و کسب و کارها بسیار مضر است. بیشتر لغزش ها بر روی سطوح مرطوب یا چرب رخ می دهد و افرادی که بر سطوح تمیز قدم می گذارند به ندرت دچار لغزندگی و به اصطلاح سر خوردن می شوند. تمیز نمودن سطح زمین با روش های اصولی یکی از بهترین راه های پیشگیری از حوادث در همه محیط های کاری است زیرا بسیاری از آلودگی های کف در برگیرنده آب یا روغن می باشد که میزان اصطکاک کفش با زمین را کاهش داده و در نهایت به وقوع حادثه منجر می شود. استفاده از دستگاه اسکرابر نکته کلیدی برای شستشو و خشک نمودن سطح زمین به شمار می آید و اثربخشی نظافتی آن بی نظیر است.

برنامه ریزی برای حذف آلودگی ها

احتمال ایجاد آلودگی در همه محیط های کاری صنعتی، تجاری و .. وجود دارد و در هر یک بنا به نوع کاری سرعت تولید آن متفاوت است. افرادی که مسئولیت نظافت و رسیدگی به محیط را بر عهده دارند، همواره باید برنامه هایی را در دست داشته باشند تا در صورت تولید زباله و انتشار یک باره آلاینده های خاص در محیط، بتوانند به سرعت آن را از محیط حذف نموده و از انباشت این مواد جلوگیری نمایند. سریع ترین، دقیق ترین و باکیفیت ترین روش برای از بین بردن گرد و غبار، لکه و چربی دستگاه اسکرابر صنعتی می باشد و هر زمان که به شستشوی سریع سطح نیاز باشد، به راحتی می توان از کفشوی صنعتی بهره مند گردید.

بررسی فضا

در کارخانه ها و کارگاه ها، مجتمع های تجاری، اداره ها، بیمارستان ها و دیگر محیط های کاری باید مکان ها و بخش هایی که نیازمند نظافت و پاکسازی هستند، شناسایی گردد و ویژگی های هر یک مورد بررسی قرار گیرد؛ رفت و آمد کم یا زیاد است؟ جنس کفپوش ها از چیست؟ چه محدودیت هایی وجود دارد؟ دسترسی به پریز برق چگونه است؟ برنامه ریزی های انجام شده بر اساس پاسخ های ارائه شده به این پرسش ها صورت می گیرد.

ایمنی

یکی دیگر از پارامترهای تدوین برنامه های نظافتی در نظر گرفتن نکات ایمنی هنگام عملیات نظافت و پاکسازی محیط است. پیش از انتخاب روش نظافتی باید بررسی شود چه خطراتی برای کاربران و سایر افراد حاضر در محیط وجود دارد و بر مبنای آن بهترین ابزار و تجهیزات نظافت و شستشوی سطح زمین انتخاب گردد.

به منظور شستشوی سطح زمین می توان از دستگاه اسکرابر و هم چنین ترولی نظافتی بهره مند گردید. ترولی ها در گروه ابزارهای نظافت دستی پیشرفته قرار می گیرند و به دلیل برخورداری از سطل های مجزا و سیستم آبگیر برای عملیات تی کشی مناسب هستند. اما باید به یاد داشته باشیم اقداماتی مانند تی کشی ساده نمی تواند به رفع آلودگی های سخت و لکه های روغنی کمک کند و باقی ماندن تنها یک قطره روغن برای لغزندگی کافی است. بنابراین در چنین شرایط دستگاه اسکرابر اولویت اول فرآیند شستشوی سطح زمین می شود.

زیان های شستشو غیر اصولی

تی کشیدن با استفاده از تی های رشته ای قدیمی گرد و غبار و آلودگی را فقط در محیط پخش می کند و تاثیری بر تمیزتر شدن سطح زمین ندارد. با توجه به این که تی روش های سنتی توانایی جذب آب را ندارند، درصد زیادی رطوبت بر روی زمین باقی می ماند که خود عامل اصلی لغزش ها به شمار می آید. از طرف دیگر در بلند مدت سطح کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست داده و کثیفی ها به عمق سطح نفوذ پیدا می کنند. به این ترتیب علاوه بر این که آلودگی خود برای محیط کار زیان آور است، شستشوی نادرست و غیراصولی نیز منجر به وقوع حوادث می شود.

 

مزایای اسکرابر برای شستشوی کف

دستگاه کف شوی صنعتی یا اسکرابر ابزاری مکانیزه برای شستشوی سطوح سخت است که بدون تماس مستقیم کاربر فرآیند شستشو و خشک نمودن را به صورت کاملا مکانیزه به انجام می رساند. در این میان کاربر تنها وظیفه هدایت و کنترل دستگاه را بر عهده دارد. اسکرابر مزیت هایی درخشان و برجسته ای دارد و نتایج استفاده از آن با هیچ روش دیگری قابل مقایسه نیست.

– هنگام به کارگیری اسکرابر صنعتی سطح زمین بلافاصله خشک می شود و لزومی به منتظر ماندن برای خشک شدن نیست. این ویژگی برای اماکن پر رفت و آمد مانند مجتمع های تجاری تفریحی اهمیت زیادی دارد و یا در محیط هایی مانند کارخانه های تولیدی که زمان بسیار مهم است، بسیار پررنگ و نمایان خواهد بود و مدیران در می یابند اسکرابر به چه میزان پیشرفت و افزایش بازدهی کسب و کار را به دنبال دارد.

– با بهره مندی از زمین شوی صنعتی سطحی مقاوم در برابر لغزندگی و سر خوردن فراهم می آید.

– کفشوی صنعتی این اطمینان را می دهد که آلودگی در محیط از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمی شود بلکه به طور کامل از محیط حذف شده و دیگر به چرخه شستشو باز نمی گردد.

– برس های اسکرابر متناسب با جنس کفپوش انتخاب می شوند و بنابراین هیچ گونه آسیبی به سطح وارد نشده و کیفیت آن هم چنان حفظ می گردد.

شستشوی سطوح کف توسط اسکرابر تنها عملی برای زیباتر شدن سطح نیست، این دستگاه در کنار زیبا و درخشان سازی سطوح (بسته به جنس سطح و کاربری محیط) به سطح ایمنی می بخشد. با این کار از شغل خود محافظت و امنیت کارکنان را تضمین می کنید و محیطی امن و شایسته برای مراجعان و بازدید کنندگان فراهم می آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید