تجهیزات نظافت مجتمع مسکونی

تجهیزات نظافت مجتمع مسکونی

مجتمع ها و مراکز مسکونی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که تمیزی و درخشندگی هر بخش تاثیر بسیاری بر اعتبار و جلوه مرکز دارد. از گذشته تاکنون همواره از روش های سنتی به منظور انجام عملیات نظافت در این مراکز استفاده شده اما در چند دهه اخیر با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از دستگاه های نظافت صنعتی طراحی و عرضه شده اند. امروزه دیگر برای هر آلودگی دستگاه کاملا مکانیزه و تخصصی یافت می شود. نظافت مجتمع مسکونی با استفاده از این دستگاه ها علاوه بر کاهش کلی هزینه ها و صرفه اقتصادی، دستیابی به کیفیت بسیار بالایی را در پی خواهد داشت.

تجهیزات مکانیزه نظافت مجتمع مسکونی کدام است؟

نظافت مراکز مسکونی و تجاری با استفاده از دستگاه های تخصصی و مکانیزه با شناخت و انتخاب مدل مناسب تجهیزات آسان تر می شود. اگرچه تمامی قسمت های یک مرکز مسکونی و تجاری به نظافت و شستشوی دقیق نیاز دارند اما برخی از بخش ها به دلیل داشتن جلوه و حساسیت بیشتر از اهمیت بالاتری برخوردار می باشند. در ادامه به بررسی این بخش ها و معرفی دستگاه نظافت صنعتی مناسب خواهیم پرداخت:

– نظافت مجتمع مسکونی با اسکرابر صنعتی

نظافت مجتمع مسکونی با اسکرابر صنعتی
نظافت مجتمع مسکونی با اسکرابر صنعتی

بدون شک کفپوش ها یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده مراکز مسکونی بشمار می آید که تمیزی و درخشندگی آنها تاثیر بسیاری در زیبایی ظاهری مرکز دارد و احساس دلنشینی را برای افراد و ساکنان ایجاد می نماید. در نتیجه پرداختن به کفپوش ها اساسی ترین بخش نظافت مجتمع مسکونی به شمار می آید. دستگاه کفشوی صنعتی یکی از تخصصی ترین تجهیزات نظافت مکانیزه سطوح زمین می باشد که با امکان خشک کردن سطوح همزمان با شستشو علاوه بر جلوگیری از ایجاد زمینی لغزنده، از نشست مجدد آلودگی ها جلوگیری می نماید.

— دستگاه اسکرابر دستی و سرنشین دار

همه ما رد تی خیس به جای مانده بعد از شستشو بر روی زمین را دیده ایم و یا متوجه حجم بالای آب و مواد شوینده مصرف شده به هنگام شستشوی مراکز وسیع شده ایم. نظافت مجتمع مسکونی نیز در گروه عملیات هایی است که مصرف آب و مواد شوینده زیادی را به همراه دارد. همچنین شستشو و نظافت بخش هایی همچون لابی، پارکینگ، راهرو ها و محوطه ورودی به ویژه در مراکز وسیع با استفاده از روش های سنتی و با استفاده از سطل و تی بسیار زمانبر می باشد. به این دلایل استفاده از دستگاه های زمین شور صنعتی رواج زیادی در مجتمع های مسکونی یافته است. اسکرابر دستی و سرنشین دار، کابلی و باتری دار از جمله انواع این دستگاه تخصصی نظافت کف بوده که با توجه به ویژگی های محیط می توان برای خرید اسکرابر مناسب اقدام نمود.

– شستشوی نما مراکز مسکونی

نمای بیرونی به عنوان اولین بخش هر ساختمان بشمار می آید که مورد توجه مراجعه کنندگان واقع می گردد. محافظت ار بافت نما، جلوگیری از فرسایش و اسیب به آن در کنار ایجاد ظاهری زیبا از جمله اصلی ترین دلایل شستشوی نمای ساختمان ها می باشد. به هنگام نظافت مراکز مسکونی این مرحله با استفاده از دستگاه های تخصصی مختلفی قابل انجام می باشد. با کمک دستگاه های مکانیزه، نظافت بدون تماس مستقیم کاربر با آلودگی ها، حتی بدون نیاز به قرارگیری بر ارتفاع، و با نماشویی بدون داربست انجام  می پذیرد و می توان تا ارتفاع مشخصی از نمای ساختمان را در نهایت ایمنی و سرعت شستشو داد.

 

— دستگاه نماشویی

نظافت مجتمع مسکونی
شستشوی نما مراکز مسکونی

دستگاه شستشوی نما با تجهیز به یک پمپ، سیستم فیلتراسیون، دسته تلسکوپی، برس و پد یک وسیله کاملا تخصصی و مقرون به صرفه برای شستشوی نمای ساختمان تا ارتفاع ۲۰ متری است به این ترتیب که آب ورودی ابتدا از یک سیستم فیلتراسیون از جنس رزین عبور می نماید تا آب خالص و بدون املاح در فرایند شستشوی نما مجتمع مسکونی مورد استفاده قرار گیرد، سپس آب به وسیله پمپ تا ارتفاع مورد نظر بالا رفته و با پاشش بر روی برس، شستشو انجام می گردد. اگرچه نظافت مجتمع مسکونی شامل مراحل متعددی می گردد اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین این مراحل نظافت نما می باشد.

— دستگاه کارواش صنعتی

دستگاه واترجت صنعتی دارای کاربردهای بسیاری است. درواقع هرکجا نیاز به شستشو و از میان برداشتن لکه های آلودگی با آب پرفشار است، استفاده از دستگاه کارواش صنعتی یکی از اولین گزینه های پیش رو می باشد. به هنگام نظافت مجتمع مسکونی یکی از مهم ترین کابردهای شوینده پرفشار شستشوی نما می باشد. انواع نمای آجری، سنگ، شیشه و… در صورت به کارگیری یک واتر جت با فشار و دبی مناسب بدون کوچک ترین آسیب قابل شستشو می باشند.

– نظافت محوطه مجتمع مسکونی

نظافت مجتمع مسکونی با سوییپر صنعتی
نظافت محوطه مجتمع مسکونی

از میان برداشتن گرد و غبار و آلودگی های خشک و جامد جزئی از مراحل نطافت مجتمع مسکونی بشمار می آید. از آنجایی که محوطه ورودی این مراکز به دلیل قرارگیری در فضای آزاد در معرض انواع مختلفی از آلودگی ها قرار دارد، با استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافت نظیر سوییپر صنعتی می توان به سادگی تمامی آلودگی های درشت و کوچک را از میان برداشت. یک دستگاه جاروی شهری با تجهیز به یک یا دو برس قدرتمند و مخزن جمع آوری زباله در دو مدل دستی و سرنشین دار طراحی شده است، به گونه ای که متناسب با وسعت محیط می توان از مدل مناسب بهره گرفت. به منظور سهولت فرایند نظافت مجتمع مسکونی می توان از دستگاه های سویپر با امکان تخلیه مکانیزه مخزن بهره برد به این ترتیب در پایان نظافت تخلیه مخزن به صورت کاملا مکانیزه انجام شده و کاربر هیچ گونه تماس مستقیم با آلودگی ها نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید