راهنمای استفاده صحیح از باتری اسکرابر

راهنمای استفاده صحیح از باتری اسکرابر

دستگاه کفشوی صنعتی برای شستشوی سطوح کف در بسیاری از محیط ها از جمله مراکز تجاری، اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. منبع تغذیه این دستگاه ها اغلب بوسیله چند باتری یا جریان مستقیم برق تامین می گردد. محبوبیت دستگاه های اسکرابر صنعتی باتری دار نسبت به مدل های کابلی بیشتر بوده و به همین دلیل باتری این دستگاه ها اهمیت یافته اند.متاسفانه بسیاری از کاربران اسکرابر بطور کامل درکی از نگهداری صحیح باتری کفشوی و اهمیت آن ندارند. در واقع اغلب کاربران این دستگاه نظافتی، باتری را تهیه نموده و نصب می کنند و این پایان کار آنها با باتری است! در این مقاله اهمیت این موضوع و نکاتی در جهت مدیریت صحیح باتری کف شور تشریح می شود.

مقدمه

باتری اسکرابر صنعتیباتری منبع تغذیه برخی از اسکرابر هاست و تامین کننده انرژی حرکتی برس و تی مکش و دیگر بخش های الکتریکی می باشد. افزایش طول عمر باتری باعث می شود تا در دراز مدت هزینه های اضافی تهیه و تامین باتری جدید به خریداران تحمیل نشود. بنابراین رعایت اصول استفاده و نگهداری از باتری اسکرابر اهمیت ویژه ای دارد. بخشی از این فرآیند آموزش توسط فروشنده و بخشی دیگر باید توسط خریدار و یا مسئول دستگاه ، طبق دستورالعمل های دفترچه راهنما رعایت شود.

 

اهمیت آموزش و توجه به اصول مراقبتی باتری کفشوی

باتری کفشوی ها دارای انواع مختلف اسیدی ، ژل و در بعضی موارد لیتیومی هستند. باتری های لیتیومی نسبتا جدید بوده و قیمت بیشتری دارند. قطعا با توجه به شارژر های مخصوص هریک از مدل های باتری ها، خریداران ترغیب چندانی به تغییر نوع باتری نخواهند داشت. آموزش نحوه استفاده صحیح از باتری کفشوی بایستی به درستی به کاربر دستگاه داده شود. این اطلاعات باید توسط مسئول دستگاه بدست کاربر برسد. مسئول دستگاه اسکرابر نیز این آموزش ها را از فروشنده دریافت می کند. وجود دوره های آموزشی می تواند کاربران را بطور موثر تر در نگهداری کف شوی یاری نماید. مرور منظم اصول نگهداری از باتری حتما باید در دستور کار کاربر دستگاه زمین شوی قرار گیرد. همچنین گاهی ممکن است به دلایلی کاربر قبلی دیگر با دستگاه کار نکند. بنابراین همان اصول قبلی را بایستی به کاربر جدید متذکر شد. باتری کفشوی ها قیمت خیلی بالایی ندارد ولی نگهداری اصولی آن می تواند از هزینه های خریداران بکاهد.

آموزش نگهداری باتری کفشوی

اسکرابر صنعتی باتری دارهمانطور که اشاره شد ، بخش اول و مختصر آموزش نگهداری باتری دستگاه زمین شوی ، توسط ارائه دهنده دستگاه تبیین می شود. از جمله این موارد می توان به نصب و جدا سازی اصولی باتری و نحوه شارژ صحیح آن اشاره نمود. برخی دیگر از امور نگهداری باتری کفشوی شامل میزان شارژ ، زمان شارژ نمودن باتری و راهکار های مراقبتی در جهت افزایش طول عمر باتری می شوند. این امور اغلب در داخل دفترچه راهنمای همراه دستگاه بطور کامل و جامع تشریح شده اند. شارژ غیر اصولی و نا مناسب مهم ترین عاملی است که از طول عمر باتری می کاهد.

راهنمای شارژ نمودن صحیح باتری کفشوی

درباره اصول شارژ صحیح باتری اسکرابر نظرات مختلفی وجود دارد اما شارژ کامل باتری در هر مرحله از توصیه های همگانی است. اغلب کاربران در بین استفاده از دستگاه، چرخه شارژ باتری را بطور کامل انجام نمی دهند. به مرور این کار می تواند صفحات سربی باتری را سولفات نموده و بطور چشم گیر زمان کار باتری و طول عمر آنرا کوتاه کند. بنابراین بعد از هر بار استفاده از دستگاه کفشوی ،‌ باید آنرا به شارژ بزنید تا بطور کامل شارژ شود. همچنین نگه داشتن باتری در حالت شارژ می تواند طول عمر آنرا افزایش دهد. توصیه تولید کنندگان باتری این است که برای افزایش طول عمر باتری، آنها را با شارژ کمتر از ۵۰ درصد به شارژ بزنید. این کار عمر باتری را دو برابر می کند. همچنین شارژ چند دقیقه ای باتری بخصوص باتری AGM و Gel در زمان های استراحت کاربر یا غذا خوردن او مناسب نبوده و طرز چشمگیری طول عمر آنرا کاهش می دهد. نکته آخر استفاده از شارژر مناسب باتری و اطمینان از سالم بودن کابل آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید