جاروبرقی صنعتی و مکنده سخت کار برای صنایع سنگین

جاروبرقی صنعتی و مکنده سخت کار برای صنایع سنگین

در کارخانه های تولیدی صنایع سنگین سرعت ثابت و بالایی در فرآیند تولید وجود دارد و از همین رو عملیات حفظ و نگهداری باید به صورت مداوم و در منتها درجه خود انجام گیرد. با هدف به حداکثر رساندن بهره وری و بازدهی نسبت به این کار اقدام می شود. همه مدیران ایمنی نسبت به مواد ریخته شده از ماشین آلات و به عبارتی ضایعات ایجاد شده در چرخه تولید آگاه هستند. احتمال زیادی وجود دارد که این مواد در بخش هایی که رسیدن به آن ها دشوار است، انباشته شوند و تقریبا همیشه این پدیده روی می دهد. تجمع ضایعات در میان ماشین آلات و محیط کارخانه خرابی های زیادی به بار می آورد و سبب تحمیل هزینه های گزاف بر اثر تعمیرات سنگین و خاموشی خط تولید می شود. فرآیند تعمیر و نگهداری بخش جدایی ناپذیر از صنایع سنگین است و استفاده از جاروبرقی صنعتی و مکنده های صنعتی سنگین کار به عنوان بخشی مهم و اصلی از این عملیات به شمار می آید.

بهره وری تولید در صنایع سنگین

در صنایع سنگین بهره وری تولید از مهم ترین مسائلی است که با آن رو به رو هستند و بسیاری از مشکلات ناشی از تعمیر و نگهداری نامناسب یا ناکافی در ارتباط با ماشین آلات و محیط کاری است. برخی از مشکلات و نتایج آن ها عبارت اند از:

– نشت مواد خام و یا فرآوری شده از ماشین آلات و نوار نقاله ها که نتیجه آن ضرر و زیان اقتصادی است.

– هزینه های بالا و صرف زمان برای تعمیر ماشین آلات

– مشکلات بهداشتی و ایمنی برای کارکنان : کارکنان و اپراتورها باید روزانه در محیطی ناسالم و پر از گرد و غبار ریز کار کنند و این یک تهدید جدی برای سلامتی آن ها است.

– هزینه های بالا به دلیل خرابی های غیر منتظره خطوط تولید و خاموشی خط

نظافت و نگهداری کارخانه تنها راه تضمین بهره وری مناسب یک محیطی تولیدی می باشد، به همین دلیل هر کارخانه سیمان، فولاد، ذوب آهن و دیگر صنایع سنگین باید به دستگاه های قدرتمند و چند منظوره جاروبرقی صنعتی و مکنده صنعتی تجهیز باشند. رده خاصی از دستگاه های مکنده صنعتی جهت استفاده در سخت ترین و سنگین ترین شرایط کاری طراحی و تولید شده اند و راه حل هایی را برای بخش صنعت و محیط های کاری صنعتی ارائه می دهند.

بازیابی و الحاق دوباره مواد به چرخه تولید توسط مکنده و جاروبرقی صنعتی

هنگام جا به جایی و حمل مواد از نقطه ای به نقطه دیگر، پخش و انتشار مواد به اطراف امری اجتناب ناپذیر است. به عنوان مثال نوار نقاله های مکانیکی روش های انتقال مواد سنتی هستند و هنگام انجام عملیات حدود ۱ درصد مواد از بین می رود. این بدان معنا است که به ازای هر ۱۰۰ تن محصول حدود ۱ تن مواد و یا حتی بیشتر در زیر نوار نقاله ها و دیگر بخش ها جمع می شود. به دنبال این پدید حجم زیادی از محصولات هدر می رود و علاوه بر آن به تجهیزات صنعتی آسیب می رسد. چنین مشکلاتی با بهره مندی از دستگاه های مکنده صنعتی سخت کار و جاروبرقی صنعتی از میان برداشته خواهند شد. اگر هم زمان با انتقال مواد به طور مداوم و منظم از جاروبرقی صنعتی برای جمع آوری ضایعات استفاده شود حجم مواد انباشته شده به شدت کاهش می یابد و دیگر کاربران با انبوهی از ضایعات مواجه نمی شوند. علاوه بر این مکنده های صنعتی قادر هستند مواد انباشته شده را مکش و جمع آوری نمایند.

صرف زمان کمتر برای عملیات تعمیر و نگهداری

دستگاه های جاروبرقی صنعتی و مکنده های سخت کار مدت زمان اختصاص یافته به عملیات تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. محیط های کاری پاکیزه و به دور از آلاینده های صنعتی، نیاز به عملیات سخت را به حداقل می رساند و سبب افزایش کارایی ماشین آلات و طول عمر آن ها می گردد. با بهره مندی از جاروبرقی صنعتی و مکنده های های سخت کار میزان تراکم ضایعات و پسماندها به شدت کاهش یافته و محیطی فراهم می آورد که کارکرد ماشین آلات در آن در حالت بهینه قرار گرفته و خرابی ها کمتر می شود. بدون شک با کاهش خرابی ها زمان زیادی برای تعمیرات صرف نخواهد شد و زمان کافی برای تداوم تولید پیش روی فعالان صنعت قرار می گیرد.

محیطی سالم تر و ایمن تر

غلظت بالای آلاینده های هوا و گرد و غبار تهدیدی برای سلامتی کارکنان و کارگران به حساب می آید. مدیریت نادرست مواد سر ریز شده و ضایعات و هم چنین نظافت غیر اصولی و ناکافی، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را که بر اثر تماس با این مواد به وجود می آیند،‌ افزایش می دهد. با جمع آوری ضایعات و پسماندها میزان گرد و غبار هوا نیز کاهش می یابد و تاییدی خواهد بود بر افزایش ایمنی محیط کاری.

کاهش میزان خاموشی خط تولید

خرابی ها و توقف خط تولید می تواند یکی از اتفاقات غیر منتظره و ناخوشایندی باشد که برای یک کارخانه روی می دهد. بسیاری از این خاموشی ها بر اثر آلودگی ها و تجمع ضایعات رخ می دهد؛‌ در صورتی که کارکرد مداوم دستگاه های جاروبرقی صنعتی و مکنده صنعتی به عنوان بخشی از چرخه تولید،‌ آلاینده های تولید شده را به شدت کاهش می دهد و از بروز توقف های غیر قابل پیش بینی جلوگیری می نماید.

کارایی جاروبرقی صنعتی مجهز به پمپ لوبه

پمپ های لوبه نسل قدرتمندی از پمپ های مکنده هستند که بر روی برخی از دستگاه های جاروبرقی سنگین کار تعبیه شده اند. این رده از پمپ ها دارای سیستم خود خنک کننده می باشند و عملکرد بسیار قوی و بالایی ارائه می دهند. با توجه به قدرت بالای پمپ لوبه جهت انجام کار مداوم و جمع آوری مقادیر بالایی از مواد بسیار مناسب هستند. امکان نصب جاروهای صنعتی سخت کار به صورت مرکزی نیز وجود دارد که به این ترتیب فضای داخل کارخانه و خطوط تولید مدیریت و بهینه سازی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید