چگونه جاروبرقی های صنعتی بر صنایع غذایی تاثیر می گذارند؟

چگونه جاروبرقی های صنعتی بر صنایع غذایی تاثیر می گذارند؟

چگونه یک جاروبرقی صنعتی به بهبود سلامت و ایمنی مواد غذایی کمک می کند؟

گفتگو و بحث در مورد سلامت غذایی به تمرکز روی رعایت اصول بهداشتی، تجهیزات بهداشتی، ضد عفونی کننده های شیمیایی و غیره بستگی دارد. جارو برقی های صنعتی در کارخانه ها باعث پیشگیری از آتش سوزی گرد و غبار قابل احتراق و پیشگیری از آسیب به کارکنان و تجهیزات می شود. همچنین جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در صنایع غذایی ایفا می کند. در متن زیر به چهار اثر جاروبرقی های صنعتی بر صنایع غذایی اشاره می کنیم.

آ) ممانعت از آلودگی محیط توسط باکتری ها بوسیله ی فیلتر موجود در جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

طبق تخمین های موجود ۴۸ میلیون آمریکایی هر ساله توسط مواد حساسیت زا (پاتوژن ها) ناشی از مواد غذایی، بیمار می شوند و حدودا ۳ هزار تن از آنان جان خود را از دست می دهند. بنابراین در صنایع غذایی هزینه های مقابله با آلودگی های موجود کم نیست. شرکت های مواد غذایی سالانه میلیون ها دلار صرف مقابله با این آلودگی ها از طریق فراخوان دادن و برگزاری جلسات و کنفرانس های متعدد می کنند.جارو ها و زمین شور ها برای تمییز کردن تجهیزات مواد غذایی به کار می رود اما این سیستم اشکالات عمده ای دارد:

۱- جارو کردن و هوای فشرده گرد و غبار را از بین نمی برد و فقط آن را به این طرف و آن طرف جابه جا می کند.

۲- عملیات تصفیه ی آب این اجازه را به باکتری ها می دهد تا در یک محل رشد کنند.

راهکار مشکل فوق، بهره گیری از یک  مکنده صنعتی با قدرت فیلتراسیون بالا است که شما را در جهت نابودی باکتری ها یاری می کند.

 

ب) جلوگیری از انتقال باکتری های حساسیت زا و آلرژی زا

جاروبرقی

همه ساله نزدیک به ۲۰۰هزار تن به جهت حساسیت ها ی غذایی به اورژانس ها مراجعه می کنند. برای حفاظت از محیط از وجود آلرژنت ها (ماده ی حساسیت زا)شما باید تمام آن ها را از کارخانه یا تجهیزات از بین ببرید.جاروبرقی های صنعتی مجهز به فیلتر هپا (HEPA) با دقت ۳ میکرون از دو راه به شما در جهت کنترل و توقف انتقال سر خود باکتری ها کمک می کند:

۱- ابتدا مواد حساسیت زا (آلرژنت ها) از محیط تولید محو می کند.

۲- سپس آن ها را از آلودگی گاز های خروجی مبرّا کرده و از بازگشت آلرژن ها به محیط زیست جلوگیری به عمل می آورند.

 

ج) نظافت مکان های با دسترسی دشوار

جارو و زمین شوی ها قادر به دسترسی به تمامی نقاط نمی باشند. مکنده ها این توانایی را به شما می دهند تا به مکان های با دسترسی دشوار مانند دزیچه هوا و نقاط بالای تجهیزاتتان مسلط شوید بنابراین شما قادریر هر اینچ از فضای مورد نظرتان را نظافت کنید.

 

د) تجهیزات تمییز کننده آسان

ایده ی طراحی بهداشتی در فرایند غذایی نه تنها در تجهیزات اعمال می شود، برای اطمینان از ایمنی و سلامت مواد غذایی باید تمام تجهیزات قابلیت تمیز شدن به سادگی را داشته باشد. جارو ها و زمین شوی ها به باکتری ها پناه می دهند. درجه ی غذایی جارو برقی صنعتی به طور ماجولار طراحی می شود و در آن از استیل ضد زنگ استفاده می شود. بنابراین به سادگی تمییز می شوند و مطابق با اصول بهداشتی می باشند.

 

نکات ذکر شده گویای این واقیت است که برای سلامت و ایمنی مواد غذایی هیچ راه تصادفی وحجود ندارد و از بین بردن این مشکلات نیازمند چاره جویی و بهره گیری از راه های یاد شده می باشد.

 

لینک های مفید

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از انواع دستگاه های جارو برقی صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید