راهکارهای نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات صنعتی

راهکارهای نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات صنعتی

یکی از مهمترین قواعدی که برای فعالیت در یک محیط صنعتی باید رعایت کنید، استفاده از تمامی تجهیزات مدرن صنعتی است. از احداث تا تولید گرفته و در پایان نظافت محیط که مهم‌ترین رکن است، باید از دستگاه­ های مدرن و پیشرفته استفاده کنید. در این متن به معرفی راهکارهای نظافت صنعتی می­پردازیم. هر یک از موارد مهم را که در پروسه نظافت یک محیط صنعتی باید بدانید، معرفی خواهیم کرد. در واقع چالش ­های پیش روی شما را پیش بینی کرده ­ایم. می­ توانید در پایان مطالعه این مطلب، و پیروی از هر یک از این موارد برای مشکلات پیش رو راهکار پیدا کنید. تجهیزات مورد نیاز را به شما معرفی خواهیم کرد و کاربرد هر یک را توضیح خواهیم داد.

راهکارهای نظافت صنعتی برای نظافت سقف

یکی از نقاطی که دسترسی به آن بسیار دشوار است، سقف یک محیط صنعتی است. برای نظافت سقفی دود گرفته و یا آلوده شده توسط مواد صنعتی، لازم است از تجهیزات نظافتی پیشرفته استفاده کنید. مهمترین تجهیزاتی که به آن وابسته هستیم و لازم است آن را تهیه کنید، جاروبرقی صنعتی است. جاروبرقی صنعتی موتوری پر قدرت دارد. همچنین نوع پرتابل آن برای جابجایی و انتقال هرگونه محیط غیرقابل دسترسی بسیار کاربردی است. این جاروها برای انجام امور نظافتی در شرایط دشوار طراحی و ساخته شده اند به گونه ای که در مقایسه با دیگر جاروبرقی ها از عملکرد، مکش، قدرت مکش، مخزن بالاتری برخوردار هستند.

راهکار های نظافت صنعتی برای شستشوی زمین
راهکار های نظافت صنعتی

راهکارهای نظافت صنعتی برای شستشوی تجهیزات

تجهیزات صنعتی به کلیه وسایل و لوازم موجود در یک محیط صنعتی گفته می ­شود. یک کارگاه تولیدی را مد نظر داشته باشید. در واقع هر آنچه که از بدو ورود به یک کارگاه و یا کارخانه صنعتی مشاهده می‌کنید، نیاز به پاکسازی و نظافت مکرر دارد. همانطور که مطلع هستید، برای اطمینان از رعایت تمامی استانداردهای فرآیند تولید، باید به مسئله نظافت محیط اهمیت دهید. نظافت محیط و کلیه تجهیزات صنعتی نیاز به شستشو دارد. به منظور پاکسازی تجهیزات لازم است از دستگاهی کارآمد و پرقدرت استفاده کنید. دستگاهی که بتوانید از آن برای پاکسازی تمامی اجزای موجود در محیط صنعتی استفاده کنید. این دستگاه کاربردی واترجت است. واترجت یا کارواش صنعتی می‌تواند با استفاده از فشار آب تمامی آلودگی ­ها را  پاکسازی کند.

 مزایای جارو برقی صنعتی در مشاغل

راهکار های نظافت صنعتی برای شستشوی زمین

در واقع، زمین یک کارگاه و یک محیط صنعتی کاملا مسطح است. وقتی که قرار باشد این محیط پاکسازی شود، لازم است از تجهیزات پیشرفته و به روز استفاده کنید. تجهیزاتی که بتوانند آلودگی ­ها را به صورت صد در صدی از بین ببرند. اگر قرار باشد یک دستگاه را برای تمامی محیط­ های صنعتی به شما توصیه کنیم، آن دستگاه کفشوی صنعتی است. کف شوی صنعتی یا اسکرابر می‌تواند تمامی آلودگی­ های کف را از بین ببرد. به جرات می توان گفت مطمئن ترین راه نظافت سطوح چه از نظر بهداشت و چه از نظر کیفیت استفاده از دستگاه اسکرابر می باشد. سطوح کف با رفت و آمد های زیاد هر روزه مخصوصا در محیط های صنعتی در معرض آلودگی های خطرناکی قرار می گیرند. بهره گیری از اسکرابر صنعتی روشی سریع، مکانیزه و بسیار موثر است که کف را عمیقا تمیز و ضدعفونی می کند و پس از شستشو بلافاصله زمین را خشک و تمیز می کند. در بین تجهیزات نظافتی موجود، می توان کف شوی را یکی از بهترین و بهداشتی ترین روش های نظافتی دانست.

راهکارهای نظافت صنعتی برای نظافت مواد قابل احتراق
راهکارهای نظافت صنعتی
 

راهکارهای نظافت صنعتی برای نظافت مواد قابل احتراق

مواد قابل احتراق این قابلیت را دارند که در صورت ترکیب با مواد شوینده آتش تولید کنند. از طرفی گازهای ساطع شده از این مواد می‌توانند سلامت افراد را به خطر بیندازند. برای پاکسازی چنین آلودگی ­هایی باید از راهکارهای نظافت صنعتی پیروی کنید. پیشنهادی که برای شما در نظر داریم استفاده از مکنده ضد انفجار است. دستگاهی که این قابلیت و ویژگی را نداشته باشد، خطر احتراق را در یک منطقه صنعتی افزایش خواهد داد. مخزن این دستگاه به گونه­ ای طراحی شده که با موتور آن فاصله لازم را داشته باشد. حرارت موتور دفع خواهد شد و امکان انفجار به صفر می‌رسد. در نتیجه برای نظافت مواد قابل احتراق لازم است از مکنده ضد انفجار استفاده کنید. از نظر ساختاری مکنده ضد انفجار کاملا شبیه به جاروبرقی صنعتی می باشد. به این منظور که دارای پمپ بوده و خلا تولید در مخزن باعث مکش می شود. همچنین سیستم فیلتراسیون پرقدرت این دستگاه جلوی تمام ذرات و گرد و غبار و بازگشت دوباره آن ها به محیط می شود.

راهکارهای نظافت صنعتی

این دستگاه ­ها چند مورد از تجهیزات لازم برای نظافت یک  محیط صنعتی بودند. بهتر است به جای استفاده از دستگاه ­های غیر استاندارد و یا تجهیزات نظافتی دستی، این تجهیزات صنعتی پیشرفته را خریداری کنید. یکی از راهکارهای نظافت صنعتی درک لزوم استفاده از این دستگاه­ های کاربردی است. شما می­ توانید با استفاده از این دستگاه ­ها محیطی پاکیزه داشته باشید. هر یک از این دستگاه ­ها کاربردهای ویژه ­ای دارند. از یک کارگاه تولیدی کوچک گرفته و یا یک کارخانه بزرگ به وجود این دستگاه­ ها احتیاج دارد. در صورتی که مدیریت یک مجموعه صنعتی را به عهده دارید، خرید این دستگاه ­ها را در اولویت قرار دهید.

جمع بندی

به منظور نظافت سقف لازم است از جاروبرقی صنعتی استفاده کنیم. البته برای نظافت کف هم می ­توانید از این دستگاه استفاده کنید‌. برای شستشوی تجهیزات صنعتی لازم است به دستگاه واترجت صنعتی فکر کنید. برای شستشوی زمین می­ توانید از دستگاه کف شوی یا اسکرابر استفاده کنید. به منظور نظافت مواد قابل احتراق، می­توانید از مکنده ضد انفجار استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید