کاربرد تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی در نظافت فرش و موکت

کاربرد تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی در نظافت فرش و موکت

فرش و موکت از قدیمی ترین و رایج ترین نوع کفپوش ها در محیط های اداری، خدماتی، مساجد و منازل بسیاری از ما ایرانی ها هستند. این پوشش کف به دلیل ساختار خاص و تماس مداوم با کف کفش ها، به سرعت دچار آلودگی میشوند. از این رو حفظ کیفیت، سلامت و نظافت فرش و موکت در چنین محیط هایی از اهمیت بالایی برخودار است. استفاده از تجهیزات نظافت مکانیزه برای حفظ کیفیت و سلامت این کفپوش ها میتواند باعث ارتقا کیفیت نظافت و ماندگاری این سطوح شود.

تجهیزات و دستگاه های مختلفی در نظافت فرش و موکت مورد استفاده قرار میگیرند که میتوانند در ارتقا کیفیت نظافت آنها، سلامت و ماندگاری آن تاثیر داشته باشند. در این مقاله به معرفی این تجهیزات شستشوی مکانیزه سطوح فرش شده میپردازیم و مزیت استفاده از آن ها را بررسی خواهیم نمود.

نظافت محیط مساجد و مراکز خدماتی و اداری

اهمیت نظافت و شستشوی مکانیزه فرش و موکت

در مواردی سطوح فرش شده از مساحت بالایی برخوردار نیستند و نظافت آنها با روش های دستی به راحتی صورت میگیرد. اما در مواردی این گستردگی و وسعت این سطوح، باعث میشود نظافت فرش و موکت با روش دستی دشواری های بسیاری برای افراد به همراه داشته باشد. از این رو در چنین مواردی استفاده تجهیزات مکانیزه و صنعتی برای شستشو میتواند کیفیت، سرعت و دقت بالای تمیز کردن فرش و موکت را به ارمغان آورد. از سوی دیگر، ساختار تار و پود فرش ها به گونه ای است که آلودگی ها با راحتی در آن تجمع کرده و میتوانند محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و عوامل بیماری زا باشند. بدین ترتیب با استفاده از شیوه مکانیزه خواهید توانست این آلودگی ها را به طور کامل از آن جدا نموده و کیفیت نظافت محیط را افزایش دهید.

کاربرد دستگاه فرش شوی صنعتی در نظافت موکت ها

دستگاه فرش و موکت شوی یکی از کامل ترین تجهیزات برای نظافت و شستشوی بهینه تار و پود و بافت فرش و موکت می باشد. این دستگاه با داشتن سامانه های پاشش، برس زنی و مکش آلودگی میتواند به میزان قابل توجهی در افزایش کیفیت و سرعت نظافت این نوع پوشش کف تاثیر گذار باشد. استفاده از مواد شوینده مناسب در دستگاه فرش و موکت شوی میتواند انواع آلودگی های این کفپوش ها را در محل قرار گیری آن و بدون نیاز به جابجایی نظافت کرده و سرعت و سهولت شستشوی آن را به همراه داشته باشد.

کاربرد دستگاه فرش شوی در نظافت

در شستشوی دستی فرش و موکت محیط های گسترده برای سرعت گرفتن کار، نیاز به کار کردن چندین نفر بود، این درحالی است که استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی برای نظافت تنها با یک کاربر قابل انجام بوده و سرعت و کیفیت بالایی به همراه خواهد داشت.

استفاده از دستگاه پولیشر در نظافت فرش و موکت

دستگاه پولیشر صنعتی از ساده ترین در عین حال کارآمد ترین تجهیزات نظافت مکانیزه در کسب کیفیت بالای نظافت فرش و موکت می باشد. این دستگاه با استفاده از برس چرخشی و فشار برس بر سطح، انواع آلودگی ها را از سطح جدا نموده و میتواند آلودگی ها و باکتری ها را از تار و پود موکت جدا نموده و نظافت کامل این کفپوش ها را فراهم آورد. بکار گیری برس مناسب در دستگاه پولیشر فرش باعث حفظ سلامت تار و پود آن شده و در عین حال از باقی ماندن آلودگی در آنها جلوگیری خواهد نمود. به کار گیری دستگاه نظافت مکانیزه پولیشر در نظافت کف پوش ها تازگی و کیفیت اولیه این سطوح را به همراه خواهد داشت.

افزایش کیفیت و سرعت نظافت فرش با پولیشر فرش

جاروبرقی های صنعتی و نیمه صنعتی نظافت موکت

جاروبرقی ها به طور کلی از رایج ترین تجهیزات مکانیزه نظافت در محیط های فرش شده هستند. این تجهیزات نظافت مکانیزه قادرند انواع آلودگی های مایع و جامد را جمع آوری نمایند. زمانی که از این تجهیزات مکانیزه برای حفظ تمیزی سطوح موکت شده استفاده میکنیم، قدرت مکش دستگاه تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و سرعت نظافت فرش ها خواهد داشت. جارو برقی های نیمه صنعتی، هتلی یا تجاری میتوانند به طور کامل آلودگی های موجود در سطح فرش ها و موکت ها را جمع آوری و نظافت نمایند. این تجهیزات قادر به نظافت انواع آلودگی های پودری بوده و آنها را به طور کامل از تار و پود جمع آوری خواهند نمود.

سیستم فیلتراسیون بهینه استفاده شده در این جاروبرقی ها از خروج گرد و غبار جمع آوری شده از دستگاه جلوگیری نموده و کیفیت نظافت بالایی به ارمغان خواهند آورد.

شستشوی کفپوش ها با واترجت صنعتی

برخی تجهیزات نظافت مکانیزه برای شستشوی صنعتی فرش ها و موکت ها مورد استفاده قرار میگیرند. این تجهیزات را میتوان در قالیشویی ها و مراکز نظافت و شستشوی فرش و موکت به کار برد. دستگاه واترجت صنعتی یکی از تجهیزات شستشوی حرفه ای و صنعتی مورد استفاده در صنعت شستشوی سطوح مفرش و موکت شده است. این دستگاه نظافت مکانیزه با پاشش آب پر فشار آلودگی ها را از تار و پود فرش و بافت موکت جدا نموده و شستشوی کامل و آن را تضمین می کند. در بسیاری از دستگاه های واترجت صنعتی یا شوینده های فشار قوی، استفاده از ماده شوینده در کنار پاشش آب امکان پذیر است که ارتقا کیفیت تمیزی فرش و موکت را به همراه خواهد داشت.

شستشوی صنعتی فرش و موکت

در حین نظافت سطوح فرش شده با دستگاه واترجت باید فاصله مناسب با سطح مورد نظر حفظ شود تا از بروز آسیب در این سطوح جلوگیری شود. همچنین استفاده از تجهیزات مراقبتی در زمان شستشو با واترجت های صنعتی سلامت و ایمنی کاربر را تضمین خواهد نمود.

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی فرش و موکت

دستگاه ها و تجهیزات نظافت مکانیزه فرش و موکت میتواند با افزایش سرعت و کیفیت نظافت در افزایش بازدهی، ماندگاری و دوام این نوع کفپوش ها تاثیر گذار باشد. از سوی دیگر، به کار گیری این دستگاه های نظافت به دلیل کاهش فعالیت و انرژی لازم برای نظافت، هزینه های نظافت و شستشوی موکت را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. از این رو این تجهیزات میتواند روش های بهینه و کار آمدی برای نظافت فرش ها و موکت های مجموعه های تجاری، خدماتی رفاهی و مذهبی باشد.

 

شرکت ابراهیم با ارائه انواع تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه صنعتی، ارتقا کیفیت شستشوی سطوح فرش شده را برای مجموعه های مختلف فراهم می آورد. استفاده از واترجت های صنعتی، جاروبرقی ها، پولیشر فرش و دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی میتواند شستشوی بهینه، با کیفیت و سریع سطوح پوشیده شده با موکت را به ارمغان آورند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره برای انتخاب و خرید این تجهیزات نظافت مکانیزه فرش و موکت با مشاورین و کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید