افزایش بهره وری و بهبود عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

افزایش بهره وری و بهبود عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتی از جمله دستگاه های مکانیزه و کاربردی برای جمع آوری و حذف آلاینده ها از روی سطوح هموار افقی می باشد. استفاده از سامانه های مکانیزه و صنعتی به جای شیوه های دستی نظافت نقش بسزایی در افزایش بهره روی و کاهش هزینه ها دارد. علاوه بر این نظافت ارائه شده توسط سیستم های مکانیزه از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه به نحو موثر تری آلاینده های موجود در محیط را حذف می نماید. یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه های سوییپر برای نظافت آلاینده ها، استفاده از سامانه کنترل گرد و غبار می باشد. تجهیز دستگاه های سوییپر به سیستم کنترل گرد و غبار با مهار ذرات ریزی که در اثر سیستم برس زنی،‌ در هوا معلق شده اند، مانع ازانتشار انها در محیط می گردد. با توجه به اینکه دستگاه های سوییپر پهنای کاری بالایی داشته و همچنین با استفاده از سیستم های مکانیزه عملیات نظافت را انجام می دهند، موجب کاهش در تعداد نیروی خدماتی شده و در نتیجه هزینه های مربوط به نظافت را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

 

اجزای سازنده دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی به عنوان یک دستگاه مکانیزه، متشکل از سامانه هایی می باشد که بدون دخالت دست عملیات جمع آوری آلاینده ها را انجام می دهند. سامانه های اصلی این دستگاه سامل سیستم برس زنی، سیستم کنترل گرد و غبار و سیستم فیلتراسیون می باشد. سیستم برس زنی دستگاه شامل دو برس دیسکی جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشد. برس های جانبی وظیفه هدایت آلاینده ها را به بخش میانی دستگاه بر عهده داشته و چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی، آلاینده های جمع آوری شده را به داخل مخزن منتقل می نمایند. مسلما چرخش برس ها موجب تعلیق و انتشار ذرات ریز گرد و غبار در فضای پیرامون شده و در نتیجه کیفیت هوا را کاهش می دهد. در نتیجه به منظور ممانعت از انتشار ذرات ریز گرد و غبار دستگاه های سوییپر صنعتی مجهز به سیستم کنترل گرد و غبار می باشند. این سیستم با مکش ذرات معلق در هوا و انتقال آنها به داخل مخزن مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون می گردد. تجهیز این دستگاه به سیستم فیلتراسیون با به دام انداختن ذرات و آلاینده های ریز مانع از خروج آنها به بیرون می گردد.

 

افزایش بهره وری و بهبود عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیدستگاه های سوییپر نیز همانند دیگر دستگاه های مکانیزه ای که در اثر ستفاده مستمر نیازمند تعمیر و سرویس می باشند، نیاز به نگهدار یدارند. مسلما عدم رسیدگی به دستگاه منجر به کاهش عملکرد دستگاه شده و در نتیجه میزان بهره وری دستگاه را کاهش می دهد. این در حالی است که با اندکگ دقت و توجه و هم چنی صرف زمان کوتاه می توان انتظار حداکثر میزان بهره روی از دستگاه را داشت.

 

 

تنظیم ارتفاع برس ها و نظافت آنها

سویپر صنعتیبرس های جانبی و مرکزی در یک دستگاه سوییپر صنعتی کاربردی به گونه ای طراحی شده اند که ارتفاع آنها با هدف ایجاد سطح تماس موثر با سطح،‌ قابل تنظیم می باشد. عدم ایجاد سطح تماس موثر بر با سطح می تواند منجر به استهلاک بیش از حد برس شده و یا عدم جمع آوری موثر و با کیفیت آلاینده ها را در پی داشته باشد. علاوه بر این، نظافت برس ها پس از هر بار استفاده با حفظ کیفیت آنها می تواند، نقش موثری در بهره روی بیشتر و بهتتر از دستگاه ایفا نماید.

 

 

نظافت و تعویض به موقع فیلتر دستگاه سویپر

سوییپر صنعتیمخزن دستگاه سوییپر مجهز به فیلتر بوده و وظیفه فیلتر دستگاه ممانعت از خروج ذرات ریز گرد و غبار می باشد. مسلما استفاده مستمر از دستگاه موجب استهلاک فیلتر و مسدود شدن منافذ آن شده و در نتیجه  عملکرد آن را مختل می نماید. مسلما رسیدگی و نظافت فیلتر و تعویض به موقع آن، بهبود عملکرد دستگاه را در پی دارد.

 

 

 

تخلیه مخزن دستگاه سوییپر صنعتی پس از استفاده

سوییپر یا سویپرعدم تخلیه به موقع آلاینده های جمع آوری شده موجب می شود که دستگاه دیگر قادر به جمع آوری ضایعات نباشد. چرا که با پر بودن مخزن ددیگر فضایی برای ضایعات جدید وجود نداشته و از این رو با عبور دستگاه از روی سطوح آلوده،‌ آلودگی ها همچنان باقی می مانند. از این رو تخلیه به موقع مخزن دستگاه، فضای کافی و مناسبی را برای ضایعات فراهم نموده و در نتیجه با عبور دستگاه سوییپر صنعتی، تمامی آلاینده ها به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید