چطور با استفاده از زمین شوی صنعتی از بهداشت کف اطمینان حاصل کرد؟

چطور با استفاده از زمین شوی صنعتی از بهداشت کف اطمینان حاصل کرد؟

شیوع ویروس کرونا همه را نسبت به نظافت فضاهای محیط کار و محل زندگی حساس کرده است. وقتی سخن از نظافت و بهداشت به میان بیاید، نظافت زمین اهمیت ویژه ای پیدا می کند و مطمئن ترین راه در این مورد استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی است. زمین از بزرگ ترین منابع میکروب و باکتری می باشد و زمین هایی که از آن ها سخن می گوییم معمولا سطوح اماکن عمومی و پر تردد مانند مغازه ها و پاساژها هستند که روزانه افراد زیادی روی آن ها تردد دارند. همان طور که از نام دستگاه زمین شوی صنعتی مکانیزه پیدا است، دستگاهی برای شستشو و خشکی سریع همه نوع زمین در فضای ساختمان است و برای همه نوع استفاده (به جز فرش، کف های چوبی، و یا کف های غیر مسطح) و برای کف های غیر تهاجمی و هم سطح مناسب است. کار اصلی این دستگاه، نظافت معمول و مکرر است چرا که کف را شسته و بلافاصله خشک می کنده که تنها در یک دور کاری به اتمام می رسد. به لطف لوازم حانبی و راه های استفاده، می توان از آن برای نظافت غیر معمول و نگهداری نیز استفاده کرد.

 

دستگاه زمین شوی صنعتی یا اسکرابر
دستگاه زمین شوی صنعتی

 

کارکرد دستگاه اسکرابر

یک اسکرابر اتوماتیک شامل بدنه دستگاه شستشو، دیسک های یا برس ­های غلطکی (بین ۱ تا ۴ عدد بسته به نوع مدل) است و با موتور الکتریکی که به وسیله کابل یا باطری کار می کند. عمده ترین تفاوت مدل های مختلف در اندازه و نحوه هدایت آن ها است . به منظور رفاه حال اپراتور، مدل های سرنشین دار به یک صندلی و یک فرمان جهت کنترل حرکت دستگاه مجهز هستند.

انواع دستی از دستگاه کفشوی صنعتی یعنی اسکرابر دستی نیز موجود هستند که کاربر در پشت آن می ایستد و با در دست گرفتن دسته کنترلی به هدایت آن می پردازد. دستگاه اسکرابر سرنشین دار بزرگ تر و با پهنای نظافت بیشتر بوده و برای مکان های بزرگ مناسب هستند؛ در حالی که انواع دستی، فشرده هستند و بیشتر برای مکان های کوچک تر و یا دارای تراکم و پیچ و خم مورد استفاده قرار می گیرند. در هر دو حالت در حین چرخش برس ها و دیسک ها، ترکیبی از آب و محلول شوینده اسپری می شود. یک سیستم بازیافت و مکش آب کثیف بهمراه تیغه خشک کن در پشت دستگاه قرار گرفته تا چیزی از بقایای آلودگی روی زمین نماند.

 

اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار
اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار

 

نقاط مثبت زمین شوی صنعتی مکانیزه

– مهم ترین مزیت استفاده از زمین شوی صنعتی کوتاه کردن زمان تا نصف زمان مورد استفاده برای نظافت و ضدعفونی سازی زمین است. این یکی از ویژگی های لازم و مهم است مخصوصا اگر مجبور باشید فضاهایی به مساحت چندین متر مربع را تمیز کنید که نمی توان برای طولانی مدت رو به عموم بست.

– دشواری نظافت راهروی سی متری در یک کارخانه تولیدی در وسط شیفت وقتی کارکنان در حال تردد هستند، با تی و سطل و بعد از آن انتظار برای خشک شدن آن در معرض هوا را تصور کنید؛ اما در یک کف شوی صنعتی کار برس ها و دیسک ها کاملا مکانیزه است و تنها یک دور لازم است تا در زمانی اندک کل زمینه شسته و خشک شود.

– یکی دیگر از مزایای مهم، ایمنی است ، چون ممکن است در ساعات کار دستگاه نشود محل را تعطیل کرد ، بنابراین بلافاصله بعد از اتمام کار بدون احتمال لیز خوردن، زمین قابل استفاده خواهد بود.

– مثالی واضح از این حالت، راهروهای سوپرماکت ها و فروشگاه های بزرگ است. که در طول روز به چندین بار نظافت احتیاج دارند: در چنین شرایطی اسکرابر ها و مشتری ها بی هیچ مشکل یا صدایی و با ایمنی کامل در کنار هم مشغول خواهند بود.

 

اسکرابر سرنشین دار
زمین شوی صنعتی

 

– سطح بهداشت حاصل نیز بسیار بیشتر از شستشو با روش دستی است. با تک ه­ای پارچه که هر جند آبگیری می شود، اپراتور مجبور است از مقداری آب چندین بار استفاده کند که به جای نظافت، باعث انتشار آلودگی می شود.

– اما دستگاه های زمین شوی صنعتی مکانیزه دو مخزن جداگانه دارند که یکی برای آب تمیز به همراه ماده شوینده و دیگری برای بازیافت آب کثیف است . به این ترتیب فقط آب تمیز و ماده شوینده روی زمین ریخته می شوند. در نهایت برس های چرخشی اسکرابر قدرت نظافتی دارند که صدها بار بیش از نظافت با سطل و تی است و به دلیل فشار و توانایی برس هایی است که به طور مکانیکی روی زمن میچرخند و وقتی روی زمین هستند تمیزند.

– نتیجه نهایی نظافت اتوماتیک بسیار بهتر است چرا که حرکت اسکرابر برخلاف شستشوی دستی فضایی باقی نمی گذارد و سنگ ها و شیارها را بدون باقی گذاشتن ردی ازخود تمیز می کند.

– در نهایت، دستگاه های کف شوی صنعتی نقش مهمی در صرفه جویی در آب و ماده شوینده دارند و سطح بهداشت بالاتری را تامین می کنند.

– به دلیل برخورداری از سیستم برس زنی قدرتمند مصرف آب و مواد شوینده توسط دستگاه کف شوی صنعتی در مقایسه با روش های سنتی به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

 

نقاط مثبت زمین شوی صنعتی
نقاط مثبت زمین شوی صنعتی

 

انتخاب زمین شوی صنعتی مکانیزه

برای نظافت مکان های حرفه ­ای به اسکرابر نیاز است ، چه صاحب یک شرکت خدمات نظافتی برای نظفت فروشگاه ها، مدارس،باشگاه ها، ویا رستوران ها باشید و چه بخواهید با استفاده از آن محل کسب و کار خود مانند کافه، رستوران، باشگاه، یا شرکت را کامل، سریع و بدون زحمت زیاد تمیز کنید.­

اولین چیزی که باید پیش از خرید مد نظر قرار دهید فضاهایی هستند که قرار است تمیز کنید. اگر قرار است فضاهای باریک مانند راهروهای اداره یا آشپزخانه رستوران را نظافت کنید از مدل دستی استفاده کنید که حتی در فضاهای چند ده سانتیمتری نیز کاربرد دارند.

اما اگر باید فضایی چند صد متری مانند یک مرکز خرید را در مدت زمان کوتاهی تمیز کنید از نوع سرنشین دار و برس های متعدد آن استفاده کنید .

بنا به سطحی که قرار است پوشش داده شود می توانید از دستگاهی که با کابل به موتور الکتریکی متصل است و یا دستگاه عامل به باطری استفاده کنید.

می توانید با اسکرابری که به یک سوکت وصل است دور تا دور یک اتاق بچرخید در حالی که انتخاب صحیح ، استفاده از دستگاه باطری دار است تا بتواند به راحتی در طول اتاق حرکت کند. در حال حاضر تقریبا همه مدل ها با باطری عرضه می شوند که قادر به چندین ساعت کار بدون نیاز به شارژ باطری هستند.

 

زمین شوی دستی
انتخاب زمین شوی صنعتی

 

سهولت استفاده

از سوی دیگر به دلیل سهولت استفاده همه مدل های زمین شوی صنعتی فشردن یک دکمه برای شروع به کار دستگاه کافی خواهد بود. گرچه حاصل کاراین دستگاه حرفه­ ای است ، این دستگاه نیاز به دوره آموزشی ندارد کافی است دفترچه دستورالعمل را مطالعه کنید و از مشاوره کارشناسان شرکت فروشنده بهره برید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید