نحوه شستشو و نگهداری کفپوش لینولیوم

نحوه شستشو و نگهداری کفپوش لینولیوم

کفپوش های لینولیوم که با نام کفپوش مشمع نیز شناخته می شوند، از دیرباز تاکنون برای سطوح کف مورد استفاده قرار می گرفته اند. این کفپوش ها سازگاری خوبی با طبیعت داشته و بعد از تخریب قابل بازیافت می باشند. نگهداری و تمیز کردن این نوع کفپوش ها بایستی به صورت اصولی و طبق دستورالعمل های مربوطه با توجه به جنس آنها انجام گیرد. نظافت صحیح با ابزار ها و دستگاه هایی مانند دستگاه زمین شوی صنعتی یکی از موارد مهم در این زمینه می باشد. در این مقاله توضیحات بیشتری در ارتباط با تمیز کردن و مراقبت از این کفپوش ها ارائه می شود. نظافت کفپوش لیلونیوم با اسکرابر باعث افازیش طول عمر این کفپوش می شود.

کفپوش لینولیوم چیست؟

شستشوی کفپوش لینولیوم
کفپوش لینولیوم

در قدیم این نوع کفپوش ها با استفاده از روغن تخم کتان طراحی و تولید می شدند. اما امروزه از تجهیزات پیشرفته ای برای تولید و طراحی کفپوش لینولیوم استفاده می گردد. مراکز آموزشی ، بیمارستان ها ، درمانگاه ها و حتی ساختمان های اداری برای پوشش سطح از این نوع کفپوش ها بهره می برند. کفپوش مشمع دارای ویژگی های مهمی از جمله استفاده از ترکیبات طبیعی در ساختار آنها و در نتیجه قابل بازیافت بودن می باشد. در واقع ترکیبات طبیعی مورد استفاده در ساختار کفپوش لینولیوم باعث شده تا مواد آن تجزیه پذیر باشد و در هوا گاز های مضر و سمی ایجاد نکند. این کفپوش در مدل های ورقه ای، کاشی شکل و شناور در دسترس هستند. سنگ آهک، خاک اره، گرد چوب پنبه و صمغ درخت کاج از جمله مواد مورد استفاده در ساختار این کفپوش ها می باشند.

 

تاریخچه و ویژگی های کفپوش لینولیوم

طبق آمار و اطلاعات سایت های معتبر اولین بار شخصی به نام فردریک والتون اسکاتلندی در سال ۱۸۶۳ کفپوش لینولیوم را اختراع نمود. اکنون در حدود ۲۰ کارخانه در انگلستان مشغول تولید کفپوشهای مشمع هستند. از ویژگی های مهم این کفش ها می توان به عایق بودن در برابر حرارت و ویژگی عایق صوتی اشاره نمود. همچنین با توجه به مواد مورد استفاده در این کفپوش ها خاصیت ضد باکتریایی نیز  برای آنها وجود دارد.

 

نباید های نگهداری از کفپوش مشمع

جنس کفپوش مشمع به گونه ای است که نباید از هر محصول و مواد شیمیایی برای تمیز کردن آنها استفاده کرد. به عنوان مثال محصولاتی با میزان خاصیت قلیایی بالا مثل سفید کننده های قوی باعث  تخریب آنها می شوند. همچنین بر جای ماندن رطوبت زیاد می‌تواند بر روی ترکیبات این کفپوش ها تاثیر گذاشته و در نتیجه آنها را تخریب کند.  بنابراین باید توجه داشت که در هنگام شستشوی کفپوش لینولیوم نباید از میزان آب زیاد استفاده نمود.

 

مراقبت از کفپوش لینولیوم دارای پوشش واکس

دستیابی به سطح بهداشت حداکثری،  در محیط هایی که به  این سطح نیاز دارند کفپوش مشمع با جای واکس اکریلیک محافظت می شود. برای جلادهی این نوع کفپوش ها که دارای لایه محافظ هستند، از دستگاه های پولیشر با دور بر ۳۵۰۰ در دقیقه بایستی استفاده نمود.

 

نظافت کفپوش مشمع

شستشوی کفپوش لینولیوم
شستشوی کفپوش لینولیوم

یک بخش از عملیات نظافت و شستشوی کف پوش مشمع، شامل نظافت سطح و جمع آوری آلودگی ها از روی آن می باشد.  برای انجام این کار بهتر است از دستگاه های سوییپر استفاده نمود. سوییپر ها جاروب های محوطه شهری هستند که  با استفاده از برس های چرخان آلودگی‌ها را از  اطراف جمع  آوری می نمایند.  بسته  به فضای محیطی و وسعت آن می توان از سوییپر دستی و یا خودروی استفاده نمود.

 

 

 

نظافت کفپوش لیلونیوم با اسکرابر

بخش بعدی مرحله نظافت و شستشوی کف پوش مشمع،  فرایند شستشو و انتقال آلودگی ها به بیرون از محیط می باشد. در این فرآیند که با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی به صورت موثر و در مدت زمان کم صورت می‌گیرد،  سطح شستشو شده و در پایان خشک می شود. انواع دستگاه اسکرابر صنعتی با استفاده از برس های آغشته به محلول شستشو  فرایند حذف آلودگی ها را انجام می دهند. به مانند دستگاه جاروی محوطه، انواع دستگاه اسکرابر صنعتی نیز در دو مدل دستی و خودرویی برای شستشوی کف پوش مشمع قابل استفاده هستند. البته بایستی توجه نمود برای شستشوی این سطوح می بایست از حداقل مواد شوینده استفاده نمود تا سطح دچار آسیب نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید