چگونه یک اسکرابر انتخاب کنیم؟

چگونه یک اسکرابر انتخاب کنیم؟

نظافت و شستشوی منظم سطوح کف در خانه ها، ادارات، محیط های تجاری و صنعتی مستلزم استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مناسب است. اهمیت نظافت سطوح کف به این دلیل است که هر آلودگی موجود در هوا و یا هر سطحی در نهایت به زمین ریخته می شود و به آلوده ترین سطح تبدیل می شود. اماکن تجاری، محیط های صنعتی و کارخانه ها علاوه بر نظافت منظم، این نظافت باید طبق اصولی انجام شود تا مواد و آلودگی ها به طور کامل جمع آوری شوند. برای این کار استفاده از ابزار و تجهیزات قدیمی علاوه بر کیفیت پایین، زمان بسیار زیادی به طول می انجامد.

 

اسکرابر راهکاری مناسب برای شستشوی سطوح کف

یکی از راه حل های نظافت و شستشوی سطوح کف، استفاده از اسکرابر است. اسکرابر علاوه بر شستشوی سطوح کف، سطح را به خوبی خشک می کند. دستگاه های کفشوی دارای یک برس برای تاثیر بیشتر آب و مواد شوینده بر روی سطح و جدا کردن آلودگی ها از سطح می باشند. آلودگی و آب اضافی توسط تی و سیستم مکش در انتهای دستگاه جمع آوری می گردد و درون مخزن آب کثیف در دستگاه منتقل می شود تا در انتهای عملیات در محلی مناسب تخلیه شود. بنابراین دستگاه های کفشوی نه تنها سطح را به خوبی شستشو می دهند بلکه به طور کامل خشک می شوند و سپس به صورت عادی قابل استفاده هستند.

 

انواع مختلف اسکرابر

دستگاه های زمین شوی در اندازه ها و پیکربندی های مختلفی وجود دارند که با توجه به ویژگی ها می توانند در محیط های کوچک گرفته تا وسیع و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. دستگاه هایی که برای محیط های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند از نوع سرنشین دار بوده و دارای هزینه خرید و نگهداری متفاوتی نیز نسبت به مدل های دستی و کوچک هستند. مساحت سطوح کف در محیط و میزان آلودگی آن دو مورد از مهمترین معیارهای انتخاب دستگاه کف شوی می باشند. معیار بعدی در انتخاب زمین شوی ها، دسترسی به منبع تغذیه می باشد. مدل های کابلی دارای هزینه خرید و نگهداری کمتری نسبت به مدل های باتری دار هستند. با این حال مدل های باتری دار قابلیت مانور و پوشش دهی بهتری دارند و می توان بدون هیچ مزاحمت و یا جابجایی کابل از آن استفاده نمود.

 

میزان صدای ایجاد شده توسط کف شوی

طبیعا دستگاه کفشور کمی سر و صدا خواهد داشت اما اهمیت میزان صدای دستگاه در هر محیط متفاوت است. به طور مثال در کارخانه ها که محیطی شلوغ هستند سر و صدای دستگاه اهمیت چندانی ندارد. اما در صوتی که در محیط اداری، یا مراکز آموزشی در ساعات اداری نظافت انجام می شود و یا بیمارستان ها که نسبت به هرگونه صدا حساس هستند، باید از دستگاه هایی با صدای بسیار پایین و یا دارای تکنولوژی silent استفاده نمود.

 

سهولت استفاده از دستگاه

دستگاه های کفشوی به گونه ای طراحی شده اند که افراد و نیروهای خدماتی به راحتی بتوانند از آن ها استفاده نمایند. بنابراین با یک آموزش ساده، فرد می تواند به راحتی عملیات شستشو را آغاز نماید. دستگاه هایی که کنترل مکانیکی دارند نسبت به دستگاه هایی با تکنولوژی دیجیتال دارای سهولت کاربری و راه اندازی بیشتری هستند.

 

بخش های مصرفی و قطعات

برخی از قطعات زمین شوی مانند برس، تی لاستیکی و باتری در صورتی که دستگاه از نوع باتری دار باشد جزء قطعات مصرفی می باشند و پس از مدتی استفاده باید تعویض گردند. در طول سالیان ممکن است در صورت استفاده زیاد، برخی قطعات نیز خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. بنابراین باید دستگاهی را انتخاب نمود که از شرکتی معتبر بوده و دارای خدمات پس از فروش باشد تا در هنگام نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات سریعا این کار انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید