کاربردهای واترجت صنعتی

کاربردهای واترجت صنعتی

دستگاه واترجت آب را با فشار زیاد پاشش کرده و انواع تجهیزات، ماشین آلات و کلیه سطوح قابل شستشو را تمیز می کند. می توان از واترجت در گستره وسیعی از کاربردهای خانگی، تجاری، صنعتی، کشتیرانی، حمل و نقل، کشاورزی و … بهره گیری نمود. علاوه بر این واترجت های فوق فشار قوی در رده های صنعتی سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های واترجت صنعتی دارای طراحی جمع و جور هستند که به راحتی کنترل می شوند. به دلیل تماس دائمی آب با واتر جت ساختار آن به گونه ای است که ضد زنگ بوده و اجزای آن آسیبی نمی بینند و دوام تجهیزات به کار رفته در واترجت این امکان را فراهم ساخته تا فشار و جریان آب خروجی دستگاه قابل تنظیم باشد و در نتیجه آن عملکردهای گوناگونی از خود ارائه دهد. واترجت یا کارواش صنعتی به دو گروه آب سرد و آب گرم تقسیم می شود؛ واترجت آب گرم غالباً برای از بین بردن آلودگی های سخت و آلودگی های چرب و روغنی به کار می رود و واترجت آب سرد در همه زمینه ها کاربرد دارد. به منظور افزایش قدرت پاک کنندگی واترجت و به خصوص واترجت آب سرد می توان از مواد شوینده صنعتی مناسب بهره گیری نمود.

 

واترجت چگونه عمل می کند؟

تمامی دستگاه های واترجت صنعتی تشکیل شده از پمپ و موتور هستند. پمپ عامل ایجاد آب فشار قوی است که یک موتور الکتریکی و یا بنزینی آن را روشن می کند. از آن جایی که آب درون پمپ تحت فشار قرار می گیرد، بر سرعت حرکت آب نیز افزوده می شود. همواره حجم ثابتی از آب در پمپ شده حرکت می کند اما با تغییر نازل حجم آب خروجی (دبی) نیز تغییر خواهد کرد. نازل بر روی لنس واترجت نصب شده و فشار و دبی آب پاشش شده به نوع آن بستگی دارد و کاربران با در نظر گرفتن نوع و شدت آلودگی و هم چنین جنس سطح آن را انتخاب می نمایند.

 

واترجت های ثابت و قابل حمل

واترجت های ثابت و قابل حملواتر جت قابل حمل همواره طرفداران و متقاضیان زیادی دارد زیرا که می توان آن را به آسانی جا به جا نمود و در هر موقعیتی آن را مورد استفاده قرارداد. ماشین های فشار قوی قابل حمل طیف گسترده ای از فشارهای ۱۰۰ بار تا ۳۰۰۰ با را در بر می گیرند و در هنگام استفاده از این دستگاه ها کاربر می تواند کنترل فشار، دما، جریان و مواد شوینده را در دست گیرد. واترجت های ثابت در یک محفظه ضد زنگ قرار می گیرند که به صورت پیوسته به منبع آب و تغذیه متصل هستند. تنظیم فشار، دما، جریان و مواد شوینده صنعتی از درون محفظه انجام می شود.

 

 

برخی از کاربردهای واترجت

دستگاه های واتر جت صنعتی متناسب با خصوصیاتی که دارند در محیط های خانگی، تجاری، اداری، صنعتی و بسیاری از دیگر محیط ها به کار گرفته می شوند و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان می دهد. واترجت دارای کاربردهای فراوان و بی شماری است که در این مقاله تنها به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم :

 

هواپیمایی

کاربرد واترجت صنعتی در هواپیماییدر صنایع هوایی از واترجت برای شستشوی تجهیزات و بدنه هواپیما استفاده می شود. به منظور حذف خط کشی های باند فرودگاه و هم چنین شستشوی رد ترمز هواپیما شوینده های فوق فشار قوی دارای کاربرد مؤثر و کارآمد می باشند. رد سیاه به جا مانده از ترمز هواپیما دید خلبان را در هنگام فرود کاهش می دهد و برای افزایش ضریب امنیت در زمان فرود باید این آلودگی از میان برداشته شود که این امر توسط شستشو با واتر جت صنعتی امکان پذیر می گردد.

 

 

 

شهرداری

کاربرد کارواش صنعتی در شهرداریدستگاه واتر جت در شهرداری ها کاربردهای بسیار زیادی دارد. پرسنل شهرداری جهت شستشوی سطل های زباله، وسایل نقلیه، ماشین های حمل زباله، ماشین آتش نشانی، آمبولانس، ماشین پلیس، اتوبوس ها، ماشین های سنگین و … از کارواش صنعتی بهره می برند. علاوه بر این واتر جت برای حذف دیوار نویسی ها، شستشوی آب نماها، پارک ها … استفاده می شود.

 

 

 

 

صنایع غذایی

کاربرد دستگاه کارواش در صنایع غذاییتمیزی و بهداشت محیط و تجهیزات در کارخانه های تولید محصولات غذایی و دیگر مراکز مربوط به صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین یکی از مهم ترین روش های به کار گرفته شده در این مراکز برای حفظ پاکیزگی استفاده از هر دو دستگاه واترجت آب سرد و آب گرم می باشد. در صنایع غذایی دستگاه کارواش به صورت روزانه برای شستشوی مخازن، مخلوط کننده ها، تجهیزات بسته بندی، خرد کن و … قابل استفاده است. اگر تصور کنیم که تمامی این تجهیزات با روش های دستی شستشو شوند در می یابیم که چه قدر سخت و دشوار خواهد بود.

 

 

 

کشتیرانی

کاربرد دستگاه واترجت صنعتی در کشتیرانییکی از بزرگ ترین کاربردهای واترجت صنعتی در صنایع دریایی و کشتیرانی است. بدنه قایق ها و کشتی ها بر اثر تماس دائمی با آب دچار آلودگی هایی نظیر رسوبات، جلبک و صدف می شود و از بین بردن آن ها به علت وسعت بدنه تنها با استفاده از واترجت امکان پذیر است. هم چنین برای از بین بردن رنگ های قدیمی بدنه کشتی و آماده سازی سطح آن برای رنگ آمیزی دوباره عملیات سندبلاست با آب انجام می گیرد.

 

 

 

صنایع ساختمان

کاربرد واتر جت صنعتی در صنایع ساختماندر مجتمع های تجاری و مسکونی برای تمیز نمودن دیوارها، پنجره ها، نما، سطل های زباله و هر سطح قابل شستشوی دیگری واتر جت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با نصب نازل و شلنگ های مخصوص می توان از واترجت به عنوان وسیله ای برای تخلیه آب های باقی مانده در استخر یا گودال آب، تخلیه لجن و جلوگیری از انسداد استفاده نمود.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید