حذف روغن و گریس با دستگاه زمینشوی صنعتی

حذف روغن و گریس با دستگاه زمینشوی صنعتی

ترکیب روغن، گریس و گرد و غبار بخش عمده ای از آلاینده های صنعتی است که اغلب در کف کارخانه ها، کارگاه ها و انبارها ظاهر می شود. این نوع از آلاینده های صنعتی خطرات بسیار زیادی به دنبال دارند و از بین بردن آن ها عملی دشوار است. جابه جایی کالاهای حاوی مواد روغنی، نشت روغن از ماشین آلات خط تولید و هم چنین نشت روغن از لیفتراک ها از عوامل مهم ایجاد آلودگی چرب هستند و هنگامی که این مواد با گرد و خاک و سایر پسماندها ترکیب می شوند، شرایط نامساعدتری به وجود خواهد آمد. دستگاه اسکرابر و واترجت آب گرم دو راهکار اصلی مقابله با آلودگی های روغنی سطوح کف به شمار می آیند و متناسب با شرایط کاری و محیطی مورد استفاده قرار می گیرند.  دستگاه زمینشوی صنعتی امروزه به یکی از رایج ترین و محبوب ترین تجهیزات شستشوی کف تبدیل شده است که برای حذف طیف وسیعی از آلودگی ها در محیط ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب دستگاه نظافت صنعتی مناسب

انتخاب دستگاه نظافت صنعتی مناسب
انتخاب دستگاه نظافت صنعتی مناسب

چربی و لکه های روغنی از جمله اصلی ترین آلودگی ها به ویژه در مراکز صنعتی نظیر کارخانه ها، انبار، کارگاه ها و بر روی تجهیزات و دستگاه های صنعتی می باشند. برای مثال در صنایع غذایی روزانه حجم زیادی چربی و روغن های گیاهی و طبیعی و صنعتی تولید می شود که در صورت عدم حذف به موقع مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد. کاهش ایمنی کارکنان به دلیل ایجاد سطوح کف لغزنده، احتمال سرخوردن ماشین آلات در حال تردد در محیط کارخانه، آسیب به دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و به دنبال آن صرف هزینه های هنگفت برای تعمیر دستگاه ها، کاهش کیفیت محصولات تولیدی و… .

از آنجایی که حجم آلودگی های تولید شده بالا و نیاز به نظافت به صورت مستمر وجود دارد، لازم است تا از دستگاه های کاملا تخصصی استفاده نمود. دستگاه زمینشوی صنعتی یکی از این تجهیزات است که فرایند شستشو را تسهیل می نماید.

– تشخیص نوع آلودگی

پیش از تصمیم گیری برای انتخاب روش نظافتی مناسب بسیار مهم است که ابتدا نوع آلودگی شناخته شود و موقعیت و محدودیت های محیط بررسی گردد. شناخت آلودگی این امکان را فراهم می سازد که از لحاظ فنی و اقتصادی بهترین گزینه انتخاب شود و به دنبال آن تمیزی باکیفیت و بدون آسیب های غیرمنتظره به دست آید. پیشگیری از تشکیل و انباشت آلودگی بسیار آسان تر و ارزان تر از انجام اقدامات خاص برای بازگرداندن شرایط بهداشتی به حالت اولیه است، بنابراین عملیات نظافت روزانه با استفاده از دستگاه زمینشوی صنعتی یک اقدام ارزشمند و حرفه ای به شمار می آید.

– ماده شوینده مناسب در حذف چربی

یکی از مناسب ترین انواع مواد شوینده صنعتی که کمک بسیاری در حذف آلودگی های چرب کرده و سازگار با دستگاه های نظافت صنعتی است، ماده شوینده صنعتی دارای سورفاکتانت می باشد.  این رده از شوینده ها برای امولسیون ساختن چربی ترکیب شده با خاک به کار رفته به این ترتیب که مولکول خاک از یک سمت به مولکول سورفاکتانت می چسبد از سمت دیگر به مولکول آب متصل شده و در نتیجه ماده شوینده ای که به همراه دستگاه اسکرابر مصرف می شود به از بین رفتن کامل آلودگی کمک می کند.

دستگاه زمینشوی صنعتی و حذف چربی

دستگاه زمینشوی صنعتی و حذف چربی
دستگاه زمینشوی صنعتی و حذف چربی

در ظاهر تمیز نمودن آلودگی های چرب و روغنی که در ترکیب با گرد و خاک سخت تر شده اند، دشوار به نظر می رسد اما با بهره مندی از ابزارهای مناسب همانند کفشوی صنعتی و کارواش آب گرم فرآیند تمیز کاری آسان می گردد. نخستین عاملی که سبب می شود از بین بردن آلودگی روغنی دشوار به نظر آید، نامحلول بودن روغن در آب است. سطوح کف آلوده به خاک و مواد روغنی به وسیله دستگاه اسکرابر صنعتی تجهیز شده به برس مناسب تمیز می گردند و در صورت لزوم امکان مصرف مواد شوینده نیز به همراه کفشوی صنعتی وجود دارد.

– اسکرابر و شستشوی سطوح آغشته به چربی

دستگاه اسکرابر یا کفشوی صنعتی سطوح کف را که به سخت ترین آلودگی ها آغشته هستند، به طور عمیق شستشو می دهد. اسکرابر در اندازه های مختلفی طراحی و تولید شده که به کمک آن امکان شستشوی سطوح کف در سالن های تولید با محدودیت فضا و هم چنین محیط های وسیع و گسترده فراهم می گردد. دستگاه زمینشوی صنعتی یک ابزار مکانیزه نظافتی سازگار با محیط زیست می باشد که با بهره مندی از سامانه برس زنی مکانیزه و محلول شوینده آلاینده های سخت مانند روغن و گریس از بین می روند. محلول شوینده از مخزن آب تمیز دستگاه بر روی برس یا برس های دستگاه پاشش می شود و به این ترتیب برس هنگامی که با زمین تماس دارد به محلول شوینده نیز آغشته است که در نتیجه آن چربی ترکیب شده با خاک به راحتی از بین می رود.

کارواش صنعتی آب گرم

شستشوی روغن با کارواش آبگرم
شستشوی روغن با کارواش آبگرم

آب پرفشار به کار رفته در دستگاه های واتر جت صنعتی موجب می شود تا آلودگی های عمیق، قدیمی و تثبیت شده به راحتی از سطوح جدا شوند. حال اگر این آب پرفشار دارای حرارت بالایی باشد می تواند به یک روش موثر در حذف لکه های چربی و روغنی تبدیل گردد. شستشوی ماشین آلات، دستگاه ها و تجهیزات صنعتی، از میان برداشتن جرم و رسوبات از لوله ها و تاسیسات از اصلی ترین وظایف دستگاه کارواش آب گرم است. به کارگیری این دستگاه نظافت صنعتی نیاز به استفاده از مواد شوینده صنعی را از بین برده و به دلیل درجه بالای آب، تبخیر به سرعت انجام شده و محیط سریعتر خشک می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید