آشنایی با پولیشر بعنوان ابزار تخصصی جلادهی سطح

آشنایی با پولیشر بعنوان ابزار تخصصی جلادهی سطح

اهمیت زمین پولیش شده و جلادار در یک ساختمان و تاثیر قابل توجه بر آن بر زیبایی و جذابیت کلی محیط بر هیچ کس پوشیده نمی باشد. یک زمین بخوبی پولیش شده و جلا دار به مراجعه کنندگان و افراد حاضر در محیط حس مثبتی القا نموده و تاثیر حیاتی در دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان خواهد داشت. در مباحث مربوط به شستشو و نظافت مکانیزه کف معمولا نام دستگاه اسکرابر مطرح می گردد. اگرچه از دستگاه اسکرابر یا کف شوی می توان در عملیات جلادهی سطح نیز استفاده نمود اما برای دست یابی به بالاترین کیفیت بهتر است از دستگاه پولیشر بعنوان ابزار تخصصی جلادهی کف، استفاده نمود. در این مقاله با این دستگاه کارآمد، فرایند پولیش کردن سطح و پارامترهای مهم در انتخاب یک پولیشر مناسب بیشتر آشنا می شویم.


لزوم استفاده از پولیشر


پولیشر ابزاری مناسب برای جلادهی سطحرفت و آمد زیاد در یک محیط منجر همراه با ورود حجم بالای گرد و غبار، سنگ ریزه، شن و ماسه و سایر ذرات ریز ساینده به آن محیط می باشد. تجمع این ذرات بر روی یکدیگر به تشکیل لایه ای گاها نامرئی بر روی سطح زمین، منجر می شود که به تدریج و در اثر تردد افراد، موجب سایش کف و ایجاد خراش بر روی زمین می گردد. بعلاوه سطوحی همانند مرمر بعلت محتویات مینرالی خود، مستعد تعریق می باشند که به رسوب کردن کربنات منیزیم و کلسیم بر روی سطح منجر شده و باعث کدر و مات شدن سطح می گردد. استفاده از یک دستگاه پولیشر کارآمد، راه حل بهینه در مواجه با چنین مشکلاتی می باشد.


فرآیند پولیش کردن یا جلادهی سطح با پولیشر


فرایند جلادهی سطح با کمک پولیشرفرآیند پولیش کردن و جلادهی سطح، فرآیندی تخصصی و نیازمند آنالیز دقیق ترکیبات سطح و نوع آلودگی موجود بر روی آن می باشد. پس از بررسی مشخصات کفپوش به کار رفته، ماده شوینده مناسب باید انتخاب شود. باید توجه نمود که پیش از اعمال ماده شوینده، آلودگی های سطحی و سست باید کاملا از سطح تمیز گردند. برای انجام این عملیات می توان از اسکرابر یا ترکیب واترجت بعلاوه جاروبرقی آب و خاک استفاده نمود. مواد شوینده مورد استفاده برای جلادهی موثر کف به ویژه برای از بین بردن کدری و ماتی سطح ناشی از رسوبات آهکی، مواد شوینده اسیدی می باشند. پس از اعمال ماده شوینده از دستگاه پولیشر مجهز به برس ساینده مناسب یا پد پولیش برای جلادهی سطح استفاده می شود. یکی از بهترین پدهای عرضه شده برای عملیات پولیش کف، پدهای الماس می باشند. در این پدها از ذرات الماس با قابلیت سایندگی بسیار بالا استفاده شده است. پدهای الماس با درجه زبری متفاوت عرضه می شوند و برای دست یابی به بهترین نتیجه ممکن هنگام کار با پولیشر، متناسب با میزان آلودگی سطح و میزان لایه برداری مورد نظر، عملیات با یک پد زبر آغاز شده و بعد از هر مرحله پد قبلی با یک پد نرمتر جایگزین می شود. انجام عملیات پولیش بدین شکل به ایجاد سطح کاملا صیقلی و جلادار منجر می گردد. برای جلادهی سطوح کف در عملیات روزانه نظافت می توان از پد الماس استاندارد نرم استفاده نمود.


پارامترهای مهم در انتخاب یک پولیشر مناسب


مهم ترین پارامترهایی که به هنگام انتخاب یک پولیشر باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:


سرعت چرخش برس یا پد


سرعت برس، وزن دستگاه و اندازه برس پارامترهای مهم در انتخاب پولیشرسرعت چرخش دستگاه پولیشر عامل اصلی ساب زنی و جلادهی سطح زمین می باشد. هر چه سطح زمین آلوده تر باشد و نیاز به عملیات نظافت و شستشوی عمیق تر و سنگین تر داشته باشد. سرعت چرخش پولیشر باید کمتر باشد. دستگاه های پولیش با سرعت چرخش کم برای عملیات لایه برداری مناسب هستند. با افزایش سرعت چرخش پولیشر، عملیات از لایه برداری به سمت جلادهی پیش می رود.


اندازه برس یا پد پولیشر


دستگاه های پولیشر با سایر برس کوچکتر برای فضاهای کوچک و متراکم همانند اتاق های پرو، سرویس های بهداشتی، رختکن ها و … مناسب هستند. حال آنکه دستگاه های دارای برس بزرگتر در فضاهای باز و وسیع مانند اتاق های بزرگ، سالن ها، لابی هتل ها و … عملکرد بهتر نشان داده و دارای بازده و سودمندی بالاتر می باشند.


انتقال مناسب نیرو به برس


مزیت اصلی دستگاه پولیشر به اسکرابر برای عملیات جلادهی سطح در این نکته نهفته است که در پولیشر، وزن دستگاه به برس انتقال یافته و عملیات صیقلی کردن به خوبی رخ می دهد حال آنکه در اسکرابر چنین فشاری به برس ها وارد نمی شود. در یک پولیشر باکیفیت طراحی دستگاه باید به گونه ای باشد که وزن دستگاه پولیشر به نیروی رو به پایین وارد بر برس یا پد تبدیل شود تا حداکثر اثر تمیزکنندگی بر روی سطح بدست آید. بنابراین یک پولیشر مناسب در عین داشتن وزن مناسب و عدم ایجاد مشکل برای کاربر هنگام استفاده، نیروی مناسبی را بر روی برس یا پد اعمال می نماید.


پولیشر : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید