اسکرابر و پولیشر چه تفاوت هایی دارند؟

اسکرابر و پولیشر چه تفاوت هایی دارند؟

هر محیط صنعتی، تجاری، درمانی و .. برای شستشوی کف زمین در محیط های داخلی خود نیازمند یک تجهیز نظافتی کارآمد است. روش های قدیمی شستشوی معمولا بوسیله ابزار های دستی کند بوده که کیفیت چندان مطلوبی نیز ارائه نمی دهند. امروزه دستگاه های نظافتی چون پولیشر و اسکرابر تولید و عرضه می شود که برای شستشو و مراقبت از سطح بکار می روند. اسکرابر و دستگاه پولیشر و به خصوص اسکرابر در مدل های گوناگونی طراحی و ساخته شده ان و انتخاب مناسب ترین دستگاه باید با بررسی دقیق انجام پذیرد. گام نخست برای تهیه دستگاه، شناخت نوع عملکرد دستگاه و تناسب آن با نیاز خود می باشد. یک اشتباه رایج در هنگام انتخاب تجهیز مناسب برای شستشوی سطوح کف، جایگزین کردن دستگاه کفشور و پولیشر به جای یکدیگر می باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های این دو دستگاه و تفاوت های آن ها پرداخته می شود تا افراد به خوبی بتوانند یک ابزار نظافتی متناسب با نیاز خود تهیه نمایند.

 

معرفی اسکرابر و پولیشر

کفشور صنعتیدر ابتدا بطور مختصر دستگاه های اسکرابر و دستگاه پولیشر را معرفی می نماییم. اسکرابر صنعتی، یک دستگاه مکانیزه جهت شستشوی سطوح مختلف است که از برس های خود برای از بین بردن آلودگی ها بهره می برد. این دستگاه، در مدل های دستی و خودرویی عرضه شده و برای تامین منبع تغذیه خود عموما از باتری یا جریان برق بهره می برد. سیستم پاشش آب، خشک کن و مخازن آب تمیز و کثیف جداگانه از بخش های دیگر کفشوی می باشد. دستگاه پولیشر، از برس دوار، مخزن آب تمیز و دسته کنترلی بهره برده و علاوه بر شستشوی سطح، نقش جلادهی به سطح را نیز بر عهده دارد.

 

تفاوت های پولیشر و اسکرابر

کاربران جهت انتخاب بین پولیشر و اسکرابر نیازمند اطلاعات بیشتری می باشند که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

سرعت چرخش برس

مقایسه اسکرابر و پولیشرسرعت چرخش برس یک پولیشر  می تواند از سرعت چرخش برس یک اسکرابر صنعتی بیشتر باشد. چرخش پر سرعت برس باعث ایجاد حرارت می شود و این حرارت می تواند خط و خش های روی سطح را در خود ذوب کند و کف را یکپارچه و صیقلی نماید. اما چرخش برس کف شوی حرارتی تولید نمی کند و فقط سطح را شستشو می دهد و این بستگی به خواسته کاربران دارد که کدام یک از دستگاه را مورد استفاده قرار دهند؛ بدان معنا که آیا شستشوی به تنهایی کافی است یا هدف از بین بردن خش های موجود در سطح می باشد.

 

 

 

 

پهنای شستشو

پهنای شستشوی اسکرابر و پولیشردستگاه زمین شوی دستی می تواند دارای پهنای شستشوی بیشتری نسبت به پولیشر باشد و در هر بار استفاده قابلیت شستشوی سطح وسیعی را دارد، در حالی که پولیشر های کوچک تر با پهنای کمتری عمل شستشو را انجام می دهند. در حقیقت وظیفه اصلی دستگاه پولیش صیقل دادن سطوح است و تنها هنگامی جهت شستشو به کار می رود که عرض دهانه ورودی مکان مورد نظر برای ورود اسکرابر کوچک باشد و فضایی برای مانور آن وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

سیستم خشک کن

سیستم خشک کنوجه تمایز دیگر کف شور خودرویی یا دستی با پولیشر موتور مکش می باشد. اسکرابر ها به یک موتور مکنده قوی مجهز شده اند که به یک شلنگ و تیغه لاستیکی متصل گردیده و موجب می شود هم زمان با شستشو، سطح خشک شود. اما پولیشر موتور مکنده ندارد و در نتیجه فقط سطح را شستشو داده و آن را خشک نمی کند. اگر به منظور شستشوی یک سطح از دستگاه پولیش استفاده شود، برای جمع آوری آب باقی مانده بر روی کف نیاز به یک جاروبرقی آب و خاک می باشد تا نقش خشک کن را برای دستگاه پولیشر ایفا نماید.

 

 

 

 

جلا دهی دستگاه پولیشر

جلا دهی با دستگاه پولیشرهمان طور که بیان شد، کاربرد اصلی پولیشر جلا دادن و صیقلی ساختن سطح است و در موقعیت های خاص جهت شستشو به کار گرفته می شود. این در حالی است که اسکرابر سطح را به طور کامل و با دقت و کیفیت بسیار بالا شستشو می دهد و درخشان می کند، اما درخشان شدن سطح توسط زمین شور به اندازه دستگاه پولیشر نیست و می توان پس استفاده از شستشوی کف برای جلا بخشیدن و درخشندگی هر چه بیشتر از دستگاه پولیش استفاده نمود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید