شستشوی کفپوش بتنی با اسکرابر صنعتی

شستشوی کفپوش بتنی با اسکرابر صنعتی

کفپوش بتن یکی از متداول ترین کفشپوش هایی است که در محیط های صنعتی، انبارها، پارکینگ ها و سایر فضاها به کار می رود. این نوع کپوش مقاومت بالا و قیمت مناسب تری دارد و همین امر سبب افزایش میزان استفاده از آن در محیط های گوناگون گردیده است. کفپوش بتن در حقیقت سیمان سخت و خشن است که آن را مسطح و صیقلی می سازند و برای محیط مورد نظر آماده می شود. بتن دارای طول عمر طولانی است که با عوامل مکانیکی مانند حرکت ماشین آلات و عوامل آب و هوایی به راحتی آسیب نمی بیند و حفظ و نگهداری آن ساده و با صرفه اقتصادی است. شستشو با دستگاه کفشوی یکی از مهم ترین گام های مراقبت از کفوش بتنی است.

ویژگی های سطوح بتنی

کفپوش بتن دارای دانه های درشت و سطح بسیار متخلخل می باشد که جذب آب بالایی دارد. ذرات آلودگی مانند گرد و خاک و چربی، به عمق سطح نفوذ می کند که بر اثر آن نظافت سطح و نگهداری آن که فرآیندی آسان بود،‌ دشوارتر می شود. کفپوش بتنی گرد و خاک زیادی تولید می کند. برای آن که از آلاینده های نفوذ شده به خلل و فرج سطح بتنی و حذف گرد و غبار نظافت و شستشوی منظم و صحیح آن، راهکاری ایده آل و مشکل گشا خواهد بود.

 

 

چگونگی نظافت یک سطح بتنی

کفپوش های بتنی اغلب برای محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. روش هایی که برای نظافت این سطح وجود دارد،‌ عبارت اند از:

– دستگاه سوییپر صنعتی برای جمع آوری گرد و خاک و زباله

– دستگاه اسکرابر صنعتی برای حذف گرد و خاک، شستشو و خشک کردن هم زمان سطح

انتخاب هر یک از دستگاه های سوییپر یا اسکرابر بر اساس شرایط محیطی صورت می گیرد. اگر حجم وسیعی از گرد و خاک و زباله های خشک وجود داشته باشد، سوییپر دستگاهی مناسب خواهد بود و اگر سطح حاوی گرد و غبار و آلودگی چرب داشته باشد، دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی بهترین گزینه برای تمیزی سطح بتن به شمار می آید.

کفپوش بتنی با استفاده از دستگاه اسکرابر به راحتی شستشو می گردد و برای از بین بردن آلودگی های روغنی توصیه می شود مواد شوینده قلیایی مصرف شود. بتن هایی که برای پوشش دهی سطوح کف به کار می روند از نوع کوارتز و پیوند داده شده با رزین هستند و قابل حفظ و نگهداری.

اسکرابر صنعتی به همراه ماده شوینده مخصوص این دستگاه، شستشوی موثر بتن را بدون آسیب رساندن به کف،‌ امکان پذیر می سازد. دستگاه اسکرابر می تواند هم زمان گرد و خاک را از میان بردارد و آلاینده های چرب و روغنی را نیز از بین برد. سطح بتن پس از شستشو با اسکرابر خیلی زود خشک می شود و افراد با اطمینان و ایمنی قادر خواهند بود بلافاصله در این مکان حضور یابند.

اهمیت شستشوی بتن با اسکرابر

حفظ ایمنی محیط کار برای موفقیت یک کسب و کار ضروری است و اگر نادیده گرفته شود می تواند به بروز مشکلات عدیده بیانجامد. عملیات تمیزکاری و نگهداری از سطوح کف برای هر کارخانه ها و مراکز صنعتی یک اقدام ضروری بوده تا به این ترتیب محیط کاری برای فرآیندهای صنعتی آماده و ایمن باشد. سطوح کف به ویژه سطوح بتنی در همه محیط های کوچک و بزرگ صنعتی، نیمه صنعتی و … باید شستشو گردد. با حذف گرد و خاک و چربی از سطح بتن بر طول عمر این کفپوش افزوده شده و بهداشت و ایمنی محیط ارتقا می یابد. دستگاه اسکرابر با بهره مندی از سامانه قدرتمند برس زنی آلودگی های نفوذ کرده به عمق خلل و فرج سطح بتن را به طور کامل حذف می نماید، به طوری که هیچ یک از روش های سنتی قادر به انجام این کار نیستند.

انواع دستگاه های اسکرابر صنعتی

تفاوت در ساختار محیط و وسعت سبب گردیده تولید کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی انواع مختلفی از دستگاه های اسکرابر را طراحی نموده و به بازارهای جهانی عرضه نمایند. دستگاه های کف شوی بزرگ سرنشین دار جهت شستشوی سطوح در مناطق وسیع گسترده کاربرد دارند و مدل های کوچک تر برای محیط های کوچک تر و متراکم تر مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب اسکرابری متناسب با شرایط محیطی سبب می شود این دستگاه ها کارایی بهینه خود را ارائه دهند.

شستشوی بتن با اسکرابر دستی یا خودرویی؟

برای شستشوی یک سطح بتنی متراژ، تراکم موانع حرکتی و شدت آلودگی در نظر گرفته می شود. اگر محیط مورد نظر دارای وسعت بالا باشد اسکرابر سرنشین دار گزینه ای ایده آل خواهد بود و در صورت پایین بودن متراژ و وجود راهروهای کم عرض بهره مندی از اسکرابر دستی به شستشوی هر چه بهتر بتن کمک می کند.

به کارگیری اسکرابر در محیط های سرپوشیده و باز

دستگاه کف شوی صنعتی یک ابزار تخصصی نظافت سطوح سخت می باشد که با دارا بودن قابلیت انطباق پذیری در فضاهای داخلی و خارجی به کار گرفته می شود. کارخانه ها، انبارها، کارگاه ها و پارکینگ ها نمونه ای از فضاهای بسته هستند که کفپوش بتنی آن ها به راحتی و با بالاترین سطح کیفیت توسط دستگاه اسکرابر صنعتی شستشو می گردد. منبع تغذیه زمین شوی صنعتی الکتریکی است و از همین رو حتی در محیط های فاقد تهویه مناسب نیز امکان به کارگیری این سیستم وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید