نگهداری و نظافت صحیح دستگاه سوییپر به منظور افزایش کارایی و طول عمر آن

نگهداری و نظافت صحیح دستگاه سوییپر به منظور افزایش کارایی و طول عمر آن

سویپر ها دستگاه های نظافتی مکانیزه ای هستند که برای جاروب نمودن زباله و خاک مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها که در نمونه های خودرویی و دستی طراحی و تولید می شوند، در محیط های وسیع نسبت به جاروی دستی ارجحیت دارند. اغلب جاروهای محوطه از دو یا سه برس کناری جهت انتقال زباله به مرکز آن به همراه سامانه مکش گرد و غبار برخوردارند. برس مرکزی آن ها نیز با سرعت بالا زباله ها را به داخل مخزن می فرستد. برای بهبود عملکرد سویپر و افزایش بازدهی عملیات نظافت، بهتر است مواردی را رعایت نمود. با رعایت کردن این موارد، همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری دستگاه سویپر کاهش یافته و طول عمر سوییپر نیز افزایش می یابد.

استفاده اولیه از سویپر

نظافت محوطه با سوییپر صنعتیبعد از خریداری سوییپر، در وهله اول می بایست نحوه کار با آن، به اپراتور آموزش داده شود. از آنجاییکه دستگاه های سویپر از همه نظر شبیه یکدیگر نیستند و بعضی از آن ها ممکن است دارای ویژگی ها و کلید های کنترلی خاصی باشند، دفترچه راهنمای دستگاه می بایست به دقت خوانده شود. صرف چند دقیقه وقت برای مطالعه این دفترچه می تواند عملیات نظافت را سریع تر، ایمن تر و موثر نماید. آموزش کاربر توسط مسئولین فنی شرکت ارائه دهنده سوییپر نیز در این زمینه مورد توجه است.

 

فراهم ساختن شرایط محیطی مناسب

جاروب محوطه مراکز تجاری با سوییپربرای شروع هر مرحله نظافت، ابتدا بهتر است عوامل محیطی که سد راه سویپر هستند، جمع آوری شوند. صندلی ها، میز ها و دیگر وسایل روی سطح زمین علاوه بر اخلال در فرآیند پاکسازی محیط، ممکن است در اثر تماس با دستگاه آسیب ببیند. جمع آوری وسایل می تواند در وقت افراد صرفه جویی نموده و بطور قابل ملاحظه ای بهره وری کار را بهبود ببخشد. نکته دیگر در مورد محیط مورد نظافت، مرطوب نبودن آن می باشد. البته رطوبت آسیبی به دستگاه نمی رساند اما می تواند برس ها را خیس نموده و در نتیجه موجب انباشته شدن آلودگی ها بر روی برس ها شود. بنابراین مرطوب بودن سطح، توانایی برس ها را در جاروب نمودن سطح کاهش می دهد.

 

نگهداری دستگاه سویپر و چک کردن برس های سوییپر

نظافت خیابان ها بوسیله سوییپر شهریبرس های مرکزی و کناری سوییپر معمولا با توجه به حرکت دستگاه بر روی سطوح، دچار آلودگی می شوند. نخ، پلاستیک و دیگر زباله ها می توانند جزء این آلودگی های به دام افتاده درون مویی برس ها باشند. وجود چنین موادی بر روی برس ها در دراز مدت در عملکرد سویپر حین جمع آوری و انتقال زباله تاثیر گذار است. بنابراین بهتر است بعد از هر مرحله استفاده از سویپر، برس ها به خوبی نظافت شوند تا کارایی آن افزایش پیدا کند. در صورت عملکرد نا مناسب برس ها در جمع آوری زباله ها نیز، می بایست به تعویض آن اقدام نمود تا در وقت صرفه جویی شده و فرآیند نظافت با کیفیت بهتری صورت گیرد.

 

نگهداری دستگاه سویپر و بررسی بخش های دیگر سویپر

نگهداری دستگاه سویپررفع آلودگی های درون شفت موتور و تمیز نمودن رادیاتور و فن خنک کننده قبل از شروع فرآیند نظافت به افزایش بهره وری و طول عمر دستگاه می انجامد. همچنین چک کردن سطح مایع هیدرولیک، روغن موتور و خنک کننده، تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و بازدهی سویپر دارد. تخلیه مخزن زباله بعد از هر مرحله جاروب سطح از دیگر مواردی است که در استفاده از این جاروی خیابانی اهمیت دارد. با تخلیه به موقع مخزن، ضرورت انجام این کار در حین نظافت تا حد زیادی کاهش یافته و عملیات با سرعت بیشتری پیش می رود. سبک شدن سوییپر و در نتیجه سهولت استفاده از آن در مدل های دستی از دیگر مزیت های تخلیه به موقع مخزن می باشد.

 

عیب یابی و نگهداری دستگاه سویپر توسط کارشناسان خبره

جاروی خیابانی و استفاده از آن در جمع آوری زبالهدر صورتی که نکات ذکر شده در مورد نظافت و بررسی منظم سوییپر به خوبی انجام نشود، ممکن است عملکرد بخش های مختلف دستگاه به مشکل بر بخورد. در این صورت بهتر است از کارشناسان فنی شرکت ارائه دهنده دستگاه کمک گرفت. دستکاری دستگاه بدون داشتن مهارت و تخصص می تواند آسیب جدی تری به آن وارد نموده و هزینه هایی را به افراد تحمیل کند. کارشناسان دوره دیده شرکت ابراهیم با توانایی فنی بالا، قادرند خریداران را به خوبی کمک نموده و در کم ترین زمان سوییپر یا دیگر دستگاه های نظافتی را به حالت قبلی خود برگردانند.

لینک های مفید :

فهرستی از محصولات : سوییپر صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید