ارائه راهکارهای نظافتی کارآمد در استخر

ارائه راهکارهای نظافتی کارآمد در استخر

استخر یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار می باشد که روزانه افراد بسیاری جهت گذران اوقات فراغت بدان مراجعه می نمایند. این مکان ها همواره در معرض انواع آلودگی ها قرار می گیرد که عدم نظافت صحیح می تواند سبب بروز انواع بیماری ها شده و سطح بهداشت استخر را نیز کاهش دهد. از طرفی وجود این آلوگی ها درون استخر، ایجاد قشای خارجی در سطوح داخل استخر را به وجود می آورد که زدودن این آلودگی ها با استفاده از تجهیزات نظافتی سنتی عملا ناممکن بوده و در صورت امکان نیز بسیار دشوار و زمانبر می باشد. امروزه تجهیزات مدرن نظافتی در طیف وسیعی با توان بالای نظافت، از بین بردن آلودگی ها در استخر را تسهیل نموده اند. استفاده از تجهیزات مدرن نظافت صنعتی جهت به انجام رساندن نظافت در استخر راهکاری مفید و ارزشمند می باشد که می تواند محیطی پاکیزه و بهداشتی در استخر را به ارمغان آورد و از انتشار آلودگی ها نیز جلوگیری نماید.

نظافت درون استخر

پس از شناسایی نوع و میزان آلودگی ها در محیط نوبت به انتخاب راهکار نظافتی مناسب می رسد که توان بالایی در حذف آلودگی ها داشته و همچنین مقرون به صرفه نیز باشد. جهت حفظ بهداشت استخر همواره آب استخر به صورت زمان بندی شده تعویض می گردد که شستشوی و نظافت درون آن پس از تخلیه آب به نحو مطلوب تری صورت می پذیرد.

واترجت صنعتی

نظافت آلودگی آب استخر بر دیواره های استخر نیز تاثیر گذاشته و قشای خارجی بر این سطوح ایجاد می نماید. به گونه ای که لایه ای از جرم بر شیارها و سطح کاشی را می پوشاند. انباشت آلودگی ها محیطی مستعد رشد انواع میکروب و باکتری ها را فراهم می نماید لذا با حذف آلودگی ها از دیواره ها می توان سطح بهداشت استخر را ارتقا داده و از انتشار عوامل بیماری زا درون استخر نیز جلوگیری نمود. واترجت با فراهم آوردن فشار بالای آب امکان جداسازی لایه های جرم و آلودگی را فراهم می آورد به گونه ای که با گسستن پیوندهای میان مولکولی در بین ذرات جرم و آلودگی و شستشوی بهینه سطح را امکان پذیر می کند. شستشوی اطراف استخر نیز با استفاده از این دستگاه صورت می پذیرد.

اسکرابر چند منظوره

نظافت با استفاده از اسکرابر چند منظورهدستگاه کارآمد دیگری که جهت شستشوی درون استخر مورد استفاده قرار می گیرد، اسکرابر چند منظوره می باشد که با استفاده از آن شستشوی و نظافت بخش های دور از دسترس امکان پذیر می گردد. ساختار ارگونومیک دسته و برس گردان سبب ایجاد سهولت در امر شستشوی و نظافت درون استخرها شده است. سایش برس بر سطوح داخلی استخر سبب صیقلی نمودن دیواره ها شده و با بهره مندی از این دستگاه زدودون لایه های جرم از دیوارها نیز امکان پذیر می گردد. این دستگاه قابل حمل و ایمن مناسب استفاده در محیط پر رطوبت درون استخرها می باشد و کاربر با استفاده از آن دچار خستگی و ناراحتی نخواهد شد.

استفاده از لباس ایمنی

نظافت و لباس ایمنیاز آنجا که فضای درونی استخر بسته است فرد نظافت کننده در معرض خطرات بسیاری همچون خفگی ناشی از انتشار گاز مواد ضدعفونی کننده و شوینده در محیط درونی استخر، پاشش مواد شوینده به داخل چشم فرد و بسیاری خطرات دیگر قرار می گیرد لذا حفظ سلامت فرد حین انجام امور نظافتی الزامی می باشد که پیشنهاد می شود، کاربر از لباس و تجهیزات ایمنی استفاده نماید. استفاده از دستکش، کفش، چشم پوش یا عینک ایمنی از بدن کاربر در برابر آسیب های احتمالی محافظت می نماید.

 

مواد شوینده و ضدعفونی کننده

نظافتمواد شوینده صنعتی به دلیل برخورداری از توان بالای شستشوی در روند نظافت استخر مورد استفاده قرار می گیرند. در پایان امر نظافت با استفاده از مواد ضدعفونی کننده می توان سطح بهداشت را نیز تا میزان چشم گیری افزایش داده و تمامی باکتری ها را با انجام ضدعفونی صحیح سطوح از بین برد. البته پس از پر نمودن استخر از آب افزودن کلر به آن الزامی می باشد که همواره آب را در حین استفاده از استخر ضدعفونی می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید