هر آنچه که باید درباره انتخاب جاروبرقی صنعتی بدانید

هر آنچه که باید درباره انتخاب جاروبرقی صنعتی بدانید

انتخاب جاروبرقی صنعتی عموما از مهمترین عواملی است که با توجه به مدل های بسیار گوناگون که از آن طراحی شده بسیار با اهمیت است و می توان گفت اصل اساسی در هر مکانی نظافت و پاکیزگی است و در این میان مکنده صنعتی از پرکاربرترین دستگاه های نظافت و نظافت صنعتی برای تمیز نگاه داشتن محیط محسوب می شود، هر یک از جارو برقی‌ها برای یک کار خاص و به منظور ویژه ای ساخته شده و امکاناتی خاص دارند تا در آن ها تعبیه شده که نوع اجزای به کار رفته در آن ها سبب تفاوت کارکرد این دستگاه ها می شود، فاکتوری که باید در هنگام انتخاب یک جاروی مناسب به آن توجه نمود، مشخصه های اصلی تعیین کننده کارایی دستگاه همچون موتور، فیلتر و ساختار بدنه آن است. موتورها به سه گروه فنی کلکتوری، توربینی و هواکار تقسیم بندی می شوند و انتخاب دستگاه جاروبرقی صنعتی را معمولا از روی شکل ظاهری، جنس، سطح مقطع و کلاس مورد گزینش قرار می دهند. بدنه در جاروبرقی آب و خاک به میزان ضخامت و مقاومت آن در شرایط سخت کاری از عوامل تعیین کننده کارایی در مکنده صنعتی محسوب می شود.

 

جاروبرقی چیست

تمامی جاروبرقی های صنعتی از لحاظ قدرت و سرعت مکش و جمع آوری ذرات ریز  و سبک و غبارگیری به چند دسته تقسیم بندی می گردد که با آشنایی با هر یک از این دستگاه ها می توان در انتخاب و خرید دستگاه باید علاوه بر قیمت جاروبرقی نیمه صنعتی و صنعتی نکاتی را در نظر داشت تا گزینه ای مناسب با نوع کارکرد را برگزید.

جاروبرقی تجاری

جاروبرقی تجاری

جاروبرقی تجاری دستگاه نظافت صنعتی به شمار می آورد که گرد و غبار را به وسیله جریان هوا به داخل مخزن وارد می کند به میزان توان پمپ دستگاه درصد خلا در مخزن افزایش می یابد و در نتیجه میزان بیشتری آلودگی و گرد و غبار به داخل مخزن هدایت می شود و قابلیت دیگر این مکنده دارا بودن آن به سیستم فیلتراسیون است که از انتشار ذرات آلودگی در محیط جلوگیری می کند.

 

ویژگی های جاروبرقی تجاری

جاروبرقی تجاری دارای ویژگی ها و مزیت هایی است که این دستگاه را برای استفاده در مجتمع ها و مراکز تجاری گزینه ای مناسب می کند:

  • استحکام بالای جاروبرقی تجاری به نسبت جاروبرقی صنعتی
  • توان بالای جارو تجاری در جمع آوری آلاینده ها
  • تقویت موتور و پمپ سانتریفیوژال و موتورهای کلکتوری
  • افزایش سرعت عملیات نظافت به نسبت جاروبرقی خانگی
جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی

جاروبرقی نیمه صنعتی دستگاه مکانیزه نظافتی محسوب می شود که به منظور نظافت و پاکسازی محیط های بزرگ تجاری کاربرد دارند و این مکنده صنعتی دستگاهی کاربردی و مناسب به کارگیری در سطوحی که نیازمند مکنده های قوی تر هستند گزینه ای مناسب می باشد.

 

ویژگی های جاروبرقی نیمه صنعتی

جارو نیمه صنعتی از ویژگی ها و خصوصیاتی تشکیل شده که آن را نسبت به مدل های دیگر جارو برقی همچون جاروبرقی خانگی و جاروبرقی تجاری گزینه ای مناسب تر قرار می دهد.

  • دارای فیلتراسیون بزرگ کارتریجی و ستاره ای
  • مجهز به سیستم نظافت فیلتر
  • بهره گیری از فولاد در تولیدجاروبرقی نیمه صنعتی
  • قابلیت مکش همزمان آلودگی های جامد و مایع در جارو برقی آب و خاک
جاروبرقی دائم کار

 

جاروبرقی دائم کار

مکنده دائم کار صنعتی با پمپ های قدرتمند و موتوری با کارکردی بی وقفه آلودگی و تمامی آلاینده های مخرب را به آسانی و با قدرت بسیار بالا از میان می برد و با دارا بودن به موتور توربینی توانابب کار مداوم و پیوسته را دارا است.

 

ویژگی های جاروبرقی دائم کار

جاروبرقی دائم کار در عملکرد مکش و کارکرد خود دارای ویژگی های متفاوت از جارو های دیگر می باشد که دانستین این مزیت ها انتخاب جاروبرقی صنعتی را آسان تر می نماید.

  • سیستم فیلتراسیون نیرومند
  • ساخته شده از بدنه ضد زنگ
  • عملکرد مدام کار و پیوسته به صورت۲۴ ساعته
  • مجهز به موتور توربینی و الکترومغناطیسی برای انتقال نیرو
  • سرعت کاری بالا در مقابل استهلاک پایین
مکنده تخصصی

مکنده تخصصی

دستگاه مکنده تخصصی مانند جارو برقی های صنعتی به موتور و پمپ مجهز شده که با آن مکش مواد را به داخل مخزن به انجام می رساند و معمولا مکنده ها از موتور و پمپ و فیلترهایی تشکیل شده که به صورت بسیار خاص و تخصصی عملیات نظافت صنعتی را به بهترین نحوه ممکن به انجام می رساند.

 

ویژگی های مکنده تخصصی

مکنده تخصصی از دستگاهی بسیار خاص با ساختار ویژه است که جهت انجام  نظافت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه نظافتی دارای مزایا و ویژگی های اختصاصی می باشد که موجب شده به اولیت اولیه صنایع بدل شود.

  • مکش موادی چون الیاف نساجی، پودر اشتغال زا و سمی، مایعات غلیظ و روغنی
  • مکش و جابه جایی مواد آلاینده و انتقال آن ها
  • جمع اوری مواد اولیه هدر رفته در خط تولید و بازگرداندن آن ها
  • کاهش در هزینه ها و افزایش بهره وری
انتخاب جاروبرقی صنعتی

 انتخاب جاروبرقی صنعتی

برای به  انجام رساندن بهتر فعالیت های گوناگون نظافتی در محیط های مختلف انتخاب جاروبرقی صنعتی به صورت صحیح می تواند گزینه ای فوق العاده کاربردی و مناسب باشد، از جمله کارهایی که این مکنده صنعتی در جریان انجام عملیات نظافتی می تواند به انجام برساند، نظافت عمومی، جمع آوری و انتقال مواد و غبارگیری آن هاست که با این کار سلامت کارکنان و بهداشت و ایمنی در محیط کار به سهولت مهیا می شود. در اغلب از محیط های غیرصنعتی و  صنعتی همچون صنایع غذایی، داروسازی، کارخانه های تولیدی، فرآیند نظافت از اهمیت بالایی برخوردار و نقشی مهم و اساسی در افزایش کیفیت نهایی محصولات بازی می کند و رویی در حفظ ایمنی کارکنان برعهده دارد. انتخاب جاروب مناسب و سازگار با شرایط  و نوع مواد در صرفه جویی مصرف انرژی و کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی نقش مهمی را ایفا می کند. برای انتخاب جارو برقی صنعتی مناسب چند عامل وجود دارد کهدانستن آن ها بسیار با اهمیت است.

 

 ویژگی های ساختاری و فنی

انتخاب جاروبرقی صنعت مناسب منوط به بررسی های کامل پیرامون ویژگی ساختاری و فنی دستگاه می تواند شکل گیرد از جمله عامل نخست نوع عملیات توسط جارو برقی است یعنی ماهیت گرد و غبار و آلودگی ها  آلاینده هایی که موظف به نظافت آن ها است چه چیزی است به عبارتی یعنی به صورت مایع یا جامد یا ریز و پودری یا درشت و یا سمی و خطرناک هستند. به این ترتیب با مشخص شدن نوع آلایندگی، قدیمی مأثر در گزینیش حرفه ای مدل های تخصصی برداشته اید.

 

 توجه به محیط

جهت نظافت محیط های اختصاصی همچون مناطق مسکونی، صنایع غذایی و دارویی و کارخانه ها انتخاب جاروبرقی صنعتی و رعایت برخی مقررات و استاندارها دارای ضروری می باشد. امروزه دستگاه های مکنده و جاروبرقی صنعتی در مدل های گوناگون با داشتن استاندارهای ویژه جهت بهره گیری در محیط های صنعتی و سخت طراحی با  وجود استاندارها مانع از ایجاد هرگونه حادثه غیر مترقبه می شود.

 

مدت به کارگیری

فرآیند جمع آوری مواد به صورت پیوسته توسط جاروبرقی صنعتی دائم کار با استفاده از  موتور توربینی به انجام می رسد به طوری که اگر این نظافت به صورت غیر متناوب انجام شود استفاده از جاروبرقی نیمه صنعتی امری اجتناب ناپذیر می شود و با برنامه ریزی صحیح و انتخاب مکنده صنعتی سازگار با شرایط  می توان در امر صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن به صورت بهینه صورت گیرد.

 

ابعاد و ظرفیت

جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی با ابعاد و ظرفیت مختلف طراحی شده که باید به نسبت حجم موادی که قصد جمع آوری داریم انتخاب شوند. انتخاب دستگاه خیلی بزرگ یا دستگاه  کوچک از میزان کارایی دستگاه می کاهد به طوری که بهره مندی از جارو برقی صنعتی با اندازه مناسب سبب دستیابی به نظافت و نظافت صنعتی ایده آلی در صنایع مرتبط می گردد.

فیلتر جارو برقی

سیستم فیلتراسیون در انتخاب جاروبرقی صنعتی و یک مکنده بسیار نقش تعیین کننده و حیاتی را ایفا می کند، فیلتر در دستگاه جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی از نوع ستاره ای و از کلاس L یا M تهیه و ساخته شده و  امکان افزودن فیلتر ایمنی (هپا) به جاروبرقی صنعتی همواره فراهم است به این  معنی که در صورتی که دستگاه نظافت صنعتی بخواهد ذرات خیلی ریز و پودری را مکش کند کاربر خدماتی موظف می شود مکنده را برگزیند که سیستم فیلتراسیون قدرتمند در آن وجود داشته باشد.

 

 محدودیت ها

معمولا نظافت محیط ها دارای محدودیت هایی است که باعث می شود کاربر خدماتی با شیوه ای ایمن مواد و گرد و غبار را جمع آوری نماید، مکنده صنعتی ضد انفجار  دستگاهی است که برای انباشت مواد انفجاری مورد استفاده قرار می گیرند و کلیه اجزای آن به یکدیگر متصل و  به زمین متصل می شوند و احتمال جرقه و آتش سوزی در به صفر است به صورتی که با انتخاب این مدل از دستگاه جاروبرقی امکان جمع آوری مواد خطرناک نیز فراهم می گردد و سازمان بهداشت و ایمنی در محیط کار محیط هایی اطز این دست را لازم به استفاده از مکنده ضد انفجار می نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید