شستشوی خودرو با واترجت صنعتی

شستشوی خودرو با واترجت صنعتی

آلودگی های گوناگون در شهر های صنعتی و بزرگ نیاز به نظافت و شستشو را افزایش می دهد. تردد روزانه خودرو ها در سطح شهر های بزرگ موجب آلوده شدن آن ها می شود. رفع آلودگی و شستشوی روزانه خودرو ها فرآیندی زمان بر می باشد. باقی ماندن این آلودگی ها بر روی بدنه خودرو علاوه بر کاهش زیبایی بصری موجب بروز مشکلاتی نیز می شود. به همین دلیل نظافت و شستشوی مداوم خودرو ها امری ضروری می باشد. رایج ترین روش برای شستشوی خودرو روش دستی و سنتی می باشد؛ با توجه به دشواری های روش دستی بهتر است از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده نمود. کارواش دستی یا همان واترجت صنعتی از کاربردی ترین تجهیزات نظافتی برای شستشوی خودرو می باشد.

 

مشکلات روش دستی در شستشوی خودرو

به منظور اثبات لزوم استفاده از واترجت صنعتی بهتر است مشکلات روش های دستی شستشوی اتومبیل تشریح شوند. به دلیل قدرت پایین تجهیزات دستی نظافت خودرو، سرعت شستشو بسیار پایین خواهد بود. این سرعت پایین ممکن است باعث خستگی بیش از حد کاربر و به طول انجامیدن فرآیند نظافت شود. علاوه بر این بی کیفیتی تجهیزات دستی موجب کاهش کیفیت کلی شستشوی خودرو می شود. مصرف بسیار زیاد آب و مواد شوینده در حین شستشوی دستی از دیگر معایب شیوه سنتی نظافت خودرو می باشد. این مصرف بالا موجب آسیب به محیط زیست می گردد.

 

 

چگونه واترجت صنعتی مناسب برای شستشوی خودرو انتخاب کنیم؟

در صورتی که مناسب ترین دستگاه برای شستشوی خودرو انتخاب نشود، ممکن است شستشو با کیفیت مورد انتظار انجام نپذیرد یا دستگاه واترجت موجب آسیب به بدنه خودرو گردد. به همین دلیل بهتر است پس از تحقیق در مورد ویژگی های واترجت و با توجه به کاربرد این دستگاه در شستشوی خودرو مورد نظر، بتوان بهترین و مناسب ترین دستگاه کارواش دستی را انتخاب نمود. در ادامه برخی از نکات مهم در خرید کارواش صنعتی برای شستشوی اتومبیل بررسی شده است.

 

 

توجه به فشار و دبی

از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید واترجت باید به آن توجه کرد فشار مناسب برای شستشوی اتومبیل است. در صورتی که فشار از حد مورد نیاز کمتر انتخاب شود، کیفیت شستشو بسیار پایین می باشد و دستگاه واترجت صنعتی قدرت کافی برای تمیز نمودن خودرو را نخواهد داشت. در صورت انتخاب دستگاه با فشار بسیار زیاد ممکن است این انتخاب برای بدنه خودرو بسیار خطرناک باشد. در هنگام شستشوی بدنه خودرو با دستگاه واترجت صنعتی با فشار بالاتر از حد نیاز برای شستشوی اتومبیل، آسیب به بدنه حتمی بوده و حتی ممکن است موجب آسیب های جدی شود. به همین دلیل بهتر است که به منظور شستشوی خودرو از واترجت صنعتی با فشار و دبی مناسب برای شستشوی خودرو انتخاب شود.

 

 

توجه به نازل

نازل مناسب در شستشوی خودرو بسیار موثر است. انتخاب نازل نیز همانند انتخاب فشار مناسب حائز اهمیت می باشد. در صورتی که نازل های نقطه ای و سوزنی انتخاب شوند ممکن است پاشش پر فشار بر روی بخشی از خودرو موجب آسیب به بدنه و رنگ خودرو شود. برای شستشوی خودرو نازل های تیغه ای مناسب ترین نازل اند زیرا با پاشش آب بر روی محیط گسترده و بدون ایجاد فشار بر روی یک نقطه بهترین انتخاب است.

 

 

مزایای شستشوی خودرو با واترجت دستی

حفظ محیط زیست با واترجت صنعتی

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی مانند کارواش خانگی موجب شستشوی بهینه خودرو می گردد. افزایش کیفیت شستشوی خودرو، بهبود سرعت عمل در شستشو و نظافت بدنه اتومبیل، کاهش مدت زمان شستشو، سهولت کاربری به دلیل طراحی ارگونومیک واترجت، کاهش مصرف آب و کمک به ذخیره منابع زیر زمینی، کاهش مصرف مواد شوینده مضر برای طبیعت و در کل سازگاری با محیط زیست از ویژگی های شستشوی خودرو با واترجت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید