فواید استفاده از اسانس و دستگاه خوشبو کننده هوا

فواید استفاده از اسانس و دستگاه خوشبو کننده هوا

احتمالا برایتان پیش آمده است که وارد محیطی می‌شوید که عطر و رایحه دلنشینی تمام فضا را پر کرده است که این خود یکی از اصلی‌ترین فواید استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا است. این رایحه‌ها بسته به بویی که دارند ممکن است حس شادی، سر زندگی و آرامش و… را در شما القا کنند. قطع به یقین حس‌هایی خلاف این را هم تجربه کرده‌اید.

استفاده از اسانس خوشبو کننده در فضاهای کاری، اداری و مراکز عمومی از مزیت‌های زیادی برخوردار است. رایحه خوش باعث ایجاد حس خوب و مثبت در مشتری می شود و این خود به تنهایی باعث رشد کاری و افزایش در فروش و رونق کسب و کارتان می‌شود.

فواید استفاده از اسانس و دستگاه خوشبو کننده هوا
فواید خوش بو کننده و کاربرد اسانس خوشبو کننده

حال تکنولوژی با پیشرفت روزافزون خود علاوه بر تحول عظیمی که بر علوم مختلف ایجاد کرده به سهولت توانسته مشکل بوی ناخوشایند محیطی را مرتفع کند و دستگاهی کارآمد به نام دستگاه خوشبوکننده هوای محیط را برای مصرف ایده‌آل به مردم معرفی نماید و با ظهور این ابزار منحصر به فرد رضایتمندی را در وجود مصرف کننده ایجاد کند و بزرگترین دغدغه آن‌ها را مشکل گشایی نماید.

سؤالی که در این جا مطرح می‌شود این است که این دستگاه مدرن و نوظهور چه برتری نسبت به روش های قدیمی دارد و استفاده از آن  چه مزیت هایی را به دنبال دارد که در این مقاله به تفسیر به این پرسش‌ها پرداخته خواهد شد. در ادامه برخی از مزیت‌های اسانس خوشبو کننده هوا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید خوش بو کننده هوا

مزایای خرید اسانس و فواید خوشبو کننده ها

مهم‌ترین دلیل برای خرید دستگاه خوشبو کننده هوا، از بین بردن بوی‌های بد و نامطبوع است. اسانس‌هایی وجود دارند مانند اسانس شکلات یا قهوه که علاوه بر خوشبو‌کردن و طراوت بخشیدن به محیط، قدرت بیشتری برای از بین‌بردن بوی بد محیط را دارند. اما علاوه بر این مزایا و خاصیت‌های دیگری هم دارا هستند.

اسانس‌ها با ایجاد یک حس خوب و شیرین در ذهن مخاطبان همانند یک شعار تبلیغاتی یا یک لوگو خاص عمل می‌کنند و باعث برندسازی در ناخودآگاه افراد می‌شوند و این شرایط را برای شما مهیا می‌کنند که فرد با استشمام این بو در هر جا که باشد به یاد شما و برندتان بیفتد.

دستگاه خوشبوکننده و فواید استفاده از آن
فواید دستگاه خوشبو کننده هوا و کاربرد اسانس خوشبوکننده

خاصیت انرژی بخشی

همانطور که گفتیم اسانس خوشبو کننده بسته به نوع آن، حس‌های متفاوتی را به انسان القا می‌کند. بعضی از رایحه‌ها دارای خاصیت انرژی ژا هستند و هنگام تنفس، باعث افزایش سطح انرژی افراد حاضر در محیط می‌شود. بطور مثال از اسانس‌های میوه‌ای، اسانس توت فرنگی حس سرزندگی و کاهش خستگی را به دنبال دارد.

بهبود دردهای جسمانی و سیستم ایمنی

با توجه به گزارشات علمی و بررسی هایی که پزشکان طب انجام داده‌اند، مبحثی به نام رایحه درمانی وجود دارد که قادر است بعضی از مشکلات و درد‌های جسمانی را کاهش دهد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت بدن در برابر باکتری‌های مختلف شود. استفاده از اسانس‌های خوشبو کننده گیاهی مانند اسانس یاس یا نعنایی به منظور افزایش سطح سلامت و بهبود توانایی های جسمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد اسانس خوشبو کننده با کاهش استرس افراد

خواه ناخواه همه ما، هر روزه در محیط‌های گوناگون و برخود با آدم‌های مختلف باعث تنش و استرس می شویم. به گونه ای که متاسفانه استرس ما را با خودش درگیر کرده و می توان گفت اجبارا بخشی از زندگی ما شده است. حال برای کنترل و کاهش این اضطراب های روزمره بهره گیری از یک رایحه می تواند تاثیر بسیار زیادی در عملکرد مغز ما و رساندن ما به یک آرامش ذهنی عالی داشته باشد. بطور مثال اسانس خوشبو کننده اسطوخودوس با رایحه ی خود باعث کاهش استرس و آرامش بخشیدن به سیستم عصبی بدن می‌شود.

کاربرد اسانس خوشبو کننده و فواید بی شمار استفاده از آن
کاربرد اسانس خوشبو کننده و فواید بی شمار استفاده از آن
[ مقالات مرتبط: بهترین اسانس خوشبوکننده هوا چگونه انتخاب می شود؟ ]

افزایش تمرکز در افراد

علمی با عنوان آروماتراپی در این باره صحبت می کند که اسانس های خوراکی مانند رایحه توت فرنگی، با حسی که به مخاطب می دهند باعث بهبود عملکرد مغز می شوند و افزایش تمرکز در فرد می‌شود.

افزایش کیفیت خواب

از دیگر مزیت های اسانس خوشبو کننده، کمک به داشتن خوابی آرام و بی حاشیه است. و از همه مهمتر به کمک افرادی می آید که از بی خوابی رنج می برند. استفاده از عطر هایی با خاصیت آرامش دهی در محیط خواب می تواند تجربه خوبی از یک خواب شیرین و مفید را برایتان رقم بزند.

فواید خوش بو کننده و کمک به هضم غذا

همانطور که اشاره کردیم فواید دستگاه خوشبو کننده هوا برای ما و بدنمان بسیار است. یکی از این عوامل کمک به هضم غذا است. این اسانس ها با رایحه خود به تحریک آنزیم های گوارشی میپردازند و باعث تجزیه و هضم بهتر غذا می شوند.

به طور کلی بهره‌گیری از دستگاه‌های خوشبو کننده هوا، اسانس و رایحه‌های مختلف کمک همه جانبه‌ای به محیط‌های کاری، منزل و مراکز فروشگاهی می‌کند. از دیگر مزیت‌های اسانس‌های خوشبو کننده می‌توان به افزایش اعتماد بنفس، جذابیت بخشیدن به محیط کار، افزایش سطح سلامت محیط و کمک به تقویت روحیه، تجدید خاطرات و احساسات خوب در افراد اشاره کرد.

دستگاه خوشبو کننده هوا صنعتی و کاربرد کاربرد اسانس خوشبو کننده
دستگاه خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکننده هوای محیط ابزاری است که عطر و رایحه‌های مختلف را با توجه به سلیقه مصرف‌کننده منتشر می‌کند و نیز وسیله‌ای مناسب و کاربردی برای معطر نمودن فضا به شمار می‌رود. همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در محیط‌های بسته، خوش بو نگاه داشتن محیط بوده و آن‌ها به دنبال راهکاری برای بهبود شرایط در این دست فضاها بوده و اغلب برای رفع آن از شمع‌های معطر یا اسپری‌های خوشبوکننده استفاده می‌کردند که معمولاً نتیجه مورد نظر با به کارگیری آن‌ها حاصل نمی‌شد.

فواید دستگاه خوشبو کننده هوا و دستگاه رایحه افشان

دستگاه خوشبو کننده وسیله‌ای کاربردی برای پخش‌کردن بوی خوش در محیط‌های بسته می‌باشد این دستگاه با توجه به برخورداری از تکنولوژی مؤثر اتومیزیشن مایع اسانس را با فشار استاندارد از حالت مایع به حالت گاز تبدیل می‌کند و ذراتی نامحلول در هوای محیط ایجاد می‌کند که دارای ماندگاری بالایی در هوا هستند.

همچنین استفاده از دستگاه خوشبوکننده هوا در محیط‌هایی که تهویه هوا در آن وجود ندارد بسیار مناسب می‌باشد و در مقابل خوشبوکننده‌های معمولی که کارایی لازم را ندارند بسیار مفید است. زیرا این اسپری‌ها و خوشبوکننده‌ها در جای ثابت قرار می‌گیرند و بوی تندی را ایجاد می‌کنند و کاربرد آن‌ها به صورت دستی و سنتی است که به سرعت از بین می‌رود.

خوشبو کننده هوا
لزوم بهره گیری علم نوروماکتینگ یا بازاریابی عصبی از حس بویایی با خوشبو کننده هوا

اسانس های مورد استفاده در دستگاه خوشبوکننده هوا

کاربرد اسانس خوشبو کننده در دستگاه رایحه افشان دارای ویژگی‌های خاص گیاهی و  روغنی است و پخش آن توسط دستگاه خوشبوکننده بر روی گیرنده بویایی ما متصل می‌شود و بر روی سیستم عصبی و لنفاوی تأثیر عمیقی می‌گذارد و اثرات کارآیی شگفت انگیز آن تا مدت ها در فضا باقی می ماند. اسانس هایی که به همراه عطر افشان های برقی کاربرد دارند،‌ بر پایه الکل تولید می شوند و از همین رو کیفیت و ماندگاری بالاتری دارند.

اسانس‌های دارای رایحه‌های گرم، شیرین، تلخ، سبک، خنک و یا ترکیبی از آن ها هستند و متناسب با شرایط محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال رایحه‌های گرم، شیرین و تلخ جهت خوشبو سازی محیط های وسیع و پر رفت و آمد مانند اماکن مذهبی، برخی فروشگاه‌ها و… کاربرد دارند که بوی نامطوع را نیز به طور کامل از بین می برند. هم چنین رایحه های سبک و ملایم تر برای معطر شدن محیط های کوچک تر مانند منازل، اداره ها، مراکز تجاری، کلینیک‌ها و بسیاری دیگر از مراکز به کار می‌روند.

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع دستگاه خوشبو کننده هوا و راهنمای خرید آنها

تأثیرات دستگاه خوشبوکننده هوای محیط

دستگاه خوشبوکننده هوا برقی یا عطر افشان تنها برای انتشار بوی خوش در محیط مورد کاربرد قرار نمی گیرد، بلکه استفاده از آن به غیر از این محیط را مطبوع و معطر می کند و تأثیرات بسیار زیادی بر روی افراد دارد که از جمله موارد زیر را در بر می گیرد:

  • ارتقای بازدهی بیشتر افراد (برخی اسانس‌ها از خواص آرامش بخش برخوردار هستند و بهره مندی از آن‌ها در خانه و محیط کار می‌تواند به بهبود روحیه افراد و آرامش بخشیدن به آن‌ها کمک کند.)
  • یادآوری خاطرات خوش (حس بویایی به طور مستقیم با مغز در ارتباط است و از همین رو رایحه در یاد افراد باقی مانده و استشمام دوباره آن‌ها تداعی کننده خاطرات می‌شود.)
  • قابلیت هماهنگی با دکوراسیون (دستگاه رایحه افشان برقی ظاهری کاملا زیبا داشته که و در رنگ های متنوع تولید شده است و بنابراین این امکان وجود دارد متناسب با دکوراسیون محیط دستگاهی زیبا انتخاب گردد و برای شیک و مدرن‌سازی محیط به کار رود.)

ویژگی‌های دستگاه خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبوکننده هوا صنعتی که به وسیله برق کار می‌کند، دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • مجهز به سیستم اتمیزیشن
  • دارای محفظه مخصوص اسانس
  • مخزن قابل شستشو
  • قابل تنظیم و برنامه‌پذیری
  • دارای کنترل از راه دور
  • مجهز به پنل دما سنج
  • مجهز به نمایشگر وضعیت اسانس
اینستاگرام گروه بازرگانی ابراهیم

مکان های مورد استفاده از خوشبو کننده هوای محیط

دستگاه خوشبوکننده هوا انعطاف پذیری بالایی دارند و بنابراین در مکان های مختلف با کارایی‌های گوناگون قابل بهره‌گیری است و در هر یک با هدف جذب مشتری و جلب رضایت آنان، خنثی شدن بوهای نامطبوع و آروماتراپی (رایحه درمانی) که به تعدادی از این مکان‌ها در این بخش اشاره می شود:

  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • محیط های اداری و مجتمع‌های تجاری و مراکز تفریحی
  • هتل‌ها و رستوران‌ها و تالارها
  • سالن‌های همایش ها و سینما و تالارهای پذیرایی
  • مراکز درمانی و بیمارستانی و کلینیک های زیبایی
  • باشگاه ها و مجموعه‌های ورزشی
  • مراکز اسپا و استخرها
  • مراکز آموزشی و دانشگاهی
  • اماکن مذهبی

 برای دریافت مشاوره ۰۲۱-۸۷۱۸۴ می توانید به سایت زیر مراجعه کنید و یا از طریق راه‌های زیر با مشاوران در ارتباط باشید:

www.arorayehe.com

۰۲۱-۸۷۱۸-۵۵۵۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید