اطلاعات کلیدی برای انتخاب یک سوییپر و اهمیت استفاده از سویپر صنعتی

اطلاعات کلیدی برای انتخاب یک سوییپر و اهمیت استفاده از سویپر صنعتی

صاحبان اداره ها، سازمان ها یا کارخانه ها برای پاک سازی محیط کار با مشکلاتی روبرو هستند که این امر باعث می شود تا در تمامی مراکز تجاری و صنعتی، مدیران از ارایه راهکار های مکانیزه استقبال کنند. یکی از مهم ترین راهکار ها برای این مشکلات استفاده از  سوییپر یا جاروب صنعتی است. سوییپر دستگاهی همه کاره است که برای هر موقعیت و هر نوع کاربردی، از محوطه های باز گرفته تا محوطه های مسقف مورد استفاده قرار می گیرد. برس های این دستگاه سطح بزرگی دارند که باعث می شود با یک بار جارو زدن، سطح پاک شود و نیازی به حرکت رفت و برگشت در یک نقطه نباشد. سوییپر صنعتی طوری طراحی شده است که نه تنها انتظارات پاک سازی مشتریان را برآورده می کند، بلکه فراتر از انتظار آن ها نیز عمل می کند. این مقاله اطلاعات مورد نیاز در خصوص شناخت نوع نیاز به این دستگاه را ارائه می کند و سعی در معرفی مختصری از انواع مختلف سوییپر را دارد که برای انتخاب یک دستگاه مناسب می تواند مفید واقع شود.

گام اول: شناخت نوع نیاز

در قدم اول می توان با بررسی سه جنبه مهم زیر از نوع نیاز به سوییپر آگاهی یافت.

۱-نوع آلودگی یا ضایعاتی که سوییپر باید آن ها را پاک کند

۲-نوع سطح محل مورد نظر

۳-ابعاد محیطی که نیاز به پاک سازی آن است

شناخت این سه جنبه می تواند برای تشخیص ویژگی های سوییپر مورد نیاز مفید باشد. در ادامه نیز لیستی عنوان شده است که مهمترین موارد برای انتخاب دستگاه به شمار می روند.

– عرض سطح یا راهرویی که باید پاک سازی شود

– برس های لبه و برس های گوشه

– نوع چرخ هایی که برای برس استفاده می شود

– دارا بودن ضربه گیر لاستیکی برای محافظت

– پاک سازی سطح با استفاده از سوییپر

– استحکام دستگاه و میزان طول عمر آن

 

گام دوم: شناخت انواع سوییپر و انتخاب دستگاه متناسب با نیاز

سوییپر صنعتی متناسب با محیطدانستن تفاوت های بین انواع مختلف سویپر موجود در بازار کمی پیچیده است و انتخاب برای اولین بار می تواند کمی سخت باشد. در ابتدا لازم است که تفاوت سوییپرهای مختلف را دانسته، و با ویژگی های مختلف دستگاه و همچنین مزایا و لوازم جانبی مورد استفاده در آن آشنا شد. سوییپرها به دو دسته اصلی سوییپر سرنشین دار و سوییپر دستی تقسیم بندی می شوند.

 

 

سوییپر سرنشین دار

سوییپر سرنشین داراین سوییپرها هم در محیط های مسقف و هم محیط های باز استفاده می شوند و از لحاظ ابعاد از مدل های قبلی کوچکتر هستند. این دستگاه ها هم برای اماکن بزرگ مانند پارکینگ ها و انبارها بسیار مفید هستند، هم برای مکان های کوچک مانند آسانسورها. سوییپر ها می توانند با بنزین، دیزل و یا باتری کار کنند. اکثر آن ها کاربر پسند بوده و نگهداری آسانی دارند. یکی دیگر از ویژگی های برتر این نوع دستگاه ها فشرده بودن آن ها است که باعث شده ابعاد نسبتا کوچکی نسبت به دستگاه های مشابه داشته باشند. با توجه به استفاده از این دستگاه ها برای کاربردهای مختلف، خصوصا در محیط های بزرگ، در زمان صرفه جویی خواهد شد.

 

سوییپر دستی

سوییپر دستیمهم ترین ویژگی این نوع سوییپرها این است که توانایی جمع کردن انواع خاک و شن و ضایعاتی مانند پیچ ها، ناخن یا کاغذ را دارند. این نوع دستگاه ها برای پاک کردن کف پوش بسیار قدرتمند عمل می کنند، بنابراین برای اداره ها، سازمان ها و محیط های کاری بسیار مناسب می باشند. یکی دیگر از موارد استفاده این نوع سوییپر، پاک سازی محیط های خیلی کوچک می باشد. این نوع دستگاه ها بدون صدا هستند، به همین دلیل می توان در هر زمانی از آن ها استفاده کرد بدون این که خللی در کار افراد ایجاد شود.

 

 

مزایای داشتن یک سوییپر در محل کار

می توان به جای پیمان کاران از کارکنان شرکت برای پاک سازی محل استفاده کرد. این کار فقط توسط یکی از کارکنان انجام می شود، زیرا استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و نیاز به آموزش های خاصی ندارد. با استفاده از سوییپر می توان هر روز روال پاک سازی را انجام داد. به دلیل این که از هیچ شرکتی برای پاک سازی استفاده نمی شود، در هزینه صرفه جویی می شود. سوییپرها به روش های دستی قدیمی ترجیح داده می شوند زیرا پاک سازی سطح زیادی در زمان کوتاهی انجام می شود. استفاده از سوییپر باعث صرفه جویی در زمان می شود به همین دلیل می توان بیشتر به کارهای تجاری پرداخت و یا سطوح بیشتری را تمیز کرد. این دستگاه با محیط نیز سازگاری دارد زیرا عمل جمع کردن و دور ریختن ضایعات فقط در یک حرکت انجام می شود. این محصولات نسبت به محصولات سنتی بسیار با دوام و مسحکم هستند و برای محیط های سخت مانند محوطه های پارکینگ، مراکز خرید یا کارخانه ها مناسب می باشند. این دستگاه ها به صورت چند منظوره، ساخته شده اند و برای سطوح مختلف، از کف پوش های چوبی گرفته تا سطوح بتنی زبر استفاده می شوند. انتخاب یک سوییپر خوب نه تنها یک مزیت است بلکه در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه و پتانسیل می شود و سطح بهره وری را بالا می برد.

 

اهمیت استفاده از سوییپر

مطمئنا خرید یک سوییپر برای محل کار در طولانی مدت دارای فواید بسیاری خواهد بود اما در زیر ۵ مورد از مهمترین آنان بیان شده است.

۱- راه حلی کارامد برای پاک سازی: هنگامی که صحبت از پاک سازی جاده ها و مناطق تجاری باشد، سوییپر یک دستگاه ضروری است که این عمل را به بهترین نحو انجام می دهد. در نتیجه، ویژگی های مختلف و موتور قدرتمند دستگاه جاروب باعث شده است که پاک سازی سطوح کف، کاری بسیار ساده باشد.

۲- حداقل تجهیزات مورد نیاز برای سرویس و نگهداری: به دلیل این که این دستگاه ها از مواد با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند، نگهداری این سیستم ها و یا بخشی از آن ها نیاز به کمترین هزینه را دارد. بنابراین این ویژگی باعث می شود در هر زمان بتوان از این دستگاه ها استفاده کرد.

۳- ایمنی: امنیت کارکنان بسیار مهم است و باید مطمئن بود کسی که از دستگاهی استفاده می کند در موقع استفاده از آن امنیت کامل را دارد. ویژگی بارز این دستگاه ها ایمن بودن آن ها است که باعث می شود فرد بدون هیچ گونه مشکلی از دستگاه ها استفاده نماید.

۴- سهولت در استفاده: استفاده از این دستگاه ها بسیار ساده بوده و نیاز به آموزش خاصی ندارد. به همین دلیل با کمترین زمان ممکن می توان کار با آن ها را فراگرفت.

۵- استحکام و کیفیت: تنها مشکلی که در این دستگاه ها ممکن است به وجود آید، این است که گاها آسیب کمی به سطح آن وارد شود. این آسیب هیچ گونه تاثیری بر کیفیت کارایی دستگاه نخواهد داشت و فقط بر ظاهر آن تاثیر دارد.

 

لینک های مفید :

سوییپر شهری : فهرست محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید