کاربرد های واتر جت صنعتی در صنایع مختلف

کاربرد های واتر جت صنعتی در صنایع مختلف

نظافت و تمیز کردن موادی مانند آدامس، رنگ و زنگ زدگی به صورتی دقیق بدون آسیب رساندن به جسم با فشار بالای پاشش آب هنر است و از بین بردن هرگونه آلودگی از اجسام ظریف مانند بدنه اتومبیل و یا پاک سازی از نمای یک ساختمان قدیمی کاری بسیار حساس و دشوار می باشد. یکی از چالش های بزرگ در نظافت با واتر جت های صنعتی را می توان به شستشو و نظافت مکان های غیر قابل دسترس اشاره نمود. نظافت این گونه مکان ها به وسیله نازل ها و لنس های کوناگونی که برای واتر جت های صنعتی طراحی و ساخته شده به راحتی میسر می شود.

کاربردهای واتر جت صنعتی

نحوه عملکرد واتر جت صنعتی به گونه ای است که در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. پاشش آب و مواد شوینده به طور همزمان با فشار بالا باعث شده تا روش نظافت و شستشو بدون تماس با مواد شوینده و با سرعتی بیشتر نسبت به روش های سنتی انجام پذیرد.

نظافتی نرم و بهداشتی

از بین بردن بتن خشک و چسبیده بر روی بدنه وسایل نقلیه و ابزار ساخت و ساز کاری بسیار دشوار است که به طور معمول و عادی امکان پذیر نمی باشد. واترجت صنعتی با پاشش آب به صورت نرم امکان جداسازی مواد بتنی سخت و چسبنده از سطوح مختلف را فراهم می کند. از مزایای دیگر واتر جت های صنعتی می توان به نظافت و پاکسازی ملاس ها و مواد غذایی ریخته شده در آغل ها اشاره نمود. این مواد اغلب در صورت مرور زمان به صورتی چسبنده و نامطبوع بر سطوح باقی می مانند و بهترین و تمیزترین راه نظافتی آنها استفاده از واتر جت های صنعتی به منظور شستشو و نظافت کامل سطوح از آلودگی است.

لایه برداری سطوح

از دیگر موارد استفاده سندبلاست در واتر جت های صنعتی می توان به لایه برداری از بناهای تاریخی اشاره نمود چرا که عملکرد سندبلاست بگونه ای است که همراه با آب پر فشار ماسه هایی به صورت ریز با سطح برخورد می کنند و بدون بلند شدن گرد و خاک توانایی لایه برداری از سطوح تاریخی را دارا می باشد. از دیگر چالش های استفاده از واترجت صنعتی، شستشو و نظافت مکان های سخت و مرتفع به مانند سقف و نماها می باشد که توسط استفاده از طناب و نصب داربست می توان با خیالی راحت به شستشو و نظافت پرداخت. انجام نظافتی درست و صحیح نیاز به استفاده از ابزار نظافتی به همراه تجهیزات مناسب مورد نیاز به منظور انجام سخت ترین کارهای نظافتی به صورت موثر و کارآمد دارد.

 

چربی زدایی

از مشکلاتی که در نظافت و شستشو با آن مواجه هستیم پاکسازی و نظافت سطوح چرب و روغنی می باشد. پاک سازی مواد چسبنده داغ، روغنی و غلیظ از سطوح بسیار سخت و دشوار است و ماندگاری آن در سطوح باعث چسبندگی و آسیب رساندن به سطح می شود. از روش های پاک سازی و حذف آلودگی های چرب و روغنی، استفاده از واتر جت های صنعتی آب گرم می باشد که با پاشش آب گرم به صورت پر فشار، حذف آلودگی را بدون آسیب رساندن به سطح ممکن می سازد.

 

 

شستشوی انواع تجهیزات

واترجت های صنعتی دارای لوازم جانبی گوناگونی به جهت کارایی های متعدد می باشند. یکی از این مصارف نظافت و شستشوی تجهیزات ساختمای می باشد؛ به طوری که پاک کردن لوله های تاسیساتی به وسیله شلنگ مناسب و نازل خاص صورت می پذیرد. نظافت و شستشوی قسمت های زیرین دستگاه ها و تجهیزات ساختمانی نیز بوسیله نازل های گوناگون انجام می شود در حالی که شستشو و نظافت نما، سقف و مکان های مرتفع توسط میله تلسکوپی متصل به واترجت صورت می پذیرد.

 لوازم جانبی

به طور کلی برای هر چالشی یک راه حل وجود دارد و راه نظافت و شستشوی نماهای ساختمانی قدیمی نیز استفاده از فشار پایین آب پاششی جهت شستشو و یا استفاده از نازل های برس دار جهت برس زنی و شستشوی سطوح قدیمی می باشد. نظافت این نوع از مکان ها نیز با تکنیک پاشش آب به طور مستمر و مداوم به صورتی نرم بر روی سطوح به منظور تظافتی ایمن و کامل مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از لوازم جانبی کاربردی به مانند برس شستشو جهت انجام نظافت و شستشو در برخی از سطوح آلوده به جای افزایش فشار آب پاششی و کنده شدن جسم سخت از سطح، کارآمدتر و کاربردی تر می باشد و از نظر مصرفی نیز اقتصادی و بصرفه می باشد. از طرفی کاهش فشار آب پاششی، هرچه پایین تر باشد و کاربر از لوازم جانبی به جای افزایش فشار استفاده نماید باعث افزایش ایمنی کاربر نیز می شود.

ویژگی های واتر جت صنعتی

واتر جت های صنعتی به دو صورت آب گرم و آب سرد مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک از این دو دارای ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی می باشند. به طور کلی به منظور افزایش کیفیت و کارایی واتر جت های صنعتی، لوازم جانبی گسترده ای طراحی و ساحته شده اند که کاربرد این دستگاه را بیش از پیش افزایش می دهند.

اجتناب از آسیب

تمیز کردن سطوحی مانند بناهای تاریخی، دیوار، سنگ مرمر و سطوح سنگ کاری شده ظریف به دلیل ظرافت بالایی که دارند و جهت آسیب نرساندن به سطوح در حین نظافت و شستشو نیازمند دقت کاری بسیار بالایی می باشد. فشار بالای آب باعث کندن و از بین بردن سطوح شده و باعث تخریب و آسیب رسانی به آثار تاریخی و قدیمی می شود به همین منظور تنظیم فشار آب واتر جت به گونه ای که کمترین آسیب به آثار وارد شود بسیار حائز اهمیت است. سنگ سطوح ظریف نیازمند روش های نظافتی غیر ساینده همراه با فشار کاری پایین می باشند. بطور کلی استفاده از هر نوع روش نظافتی چالش های خود را دارد یکی از بهترین روش های نظافتی استفاده از واتر جت های صنعتی به منظور نظافتی ایمنی و سریع در کمترین زمان ممکن می باشد.

واتر جت آب گرم

شستشو و نظافت به صورت آب گرم مواثرتر از آب سرد می باشد و بسیاری از کاربران بر این باورند که نظافت سطوح شیبدار با آب گرم را بسیار کارآمد تر از آب سرد بوده و نتایج بهتری را در پی دارد اما انجام شستشو با آب گرم نیازمند هزینهای بیشتری جهت تهیه سسیتم گرمن آب می باشد این قابلیت در داخل دستگاه واترجت صنعتی طراحی و تعبیه گردیده بطوریکه مشعل داخل دستگاه لوله های مسیر آب را گرم کرده و آب پاششی به صورت گرمایی قابل تنظیم اماده شستشوی سطوح می شود. بطور کلی اختلاف عملکرد شستشو آب گرم ۹۰ درجه در مقایسه با آب گرم ۶۰ درجه چیزی حدود ۴ درصد می باشد که با توجه به دوبرابر شدن هزینه سوخت جهت رسیدن به دمای ۹۰ درجه، انتخابی بسته به نیاز و نوع مصرف می باشد.

واتر جت، ابزاری ترکیبی

یکی از مزیت های بزرگ واتر جت های صنعتی این است که ترکیبی از جریان آب و فشار و دما و مواد شوینده با لوازم جانبی گسترده به طور همزمان، بهترین گزینه با کمترین هزینه را ارائه می نماید. تمرکز در بهداشت و ایمنی کاربر به جهت استفاده از دستگاه های صنعتی در کاربردهای خاص با توجه به نوع نیاز استفاده و کاهش زمان شستشو و توجه بسیار به میزان سروصدای دستگاه های صنعتی و استفاده از لباس های ایمنی با توجه به افزایش دما و فشار آب مصرفی  و استفاده از تکیه گاه های مناسب و کاربردی جهت جلوگیری از ارتعاشات وارده به کاربر بسیار حائز اهمیت می باشد و در انتخاب هر نوع دستگاه صنعتی نظافتی باید به آن توجه بسیار نمود.

سندبلاست

از جمله سخت ترین امور نظافتی می توان به پاک سازی و از بین بردن نقاشی ها بر روی دیوار و مواد چسبناک مانند آدامس بر روی سطوح اشاره نمود که می توان بدین منظور از ابزار جانبی به نام سندبلاست استفاده کرد و پاک سازی کامل سطوح را انجام داد. از این ابزار می توان به جهت باز کردن لوله های مسدود شده نیز استفاده نمود. شستشو و نظافت به صورت آب گرم توانایی حذف آلودگی های معمول به مانند آدامس را در دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد دارد. در حالی که شستشو و حذف نقاشی های سطوح سنگی و دیوارها توسط واترجت های آب سرد و استفاده از سندبلاست به عنوان ابزاری کاربردی و پر قدرت مورد استفاده قرار می گیرد.

تریلر های آب گرم

از انواع واتر جت های صنعتی می توان به تریلر های آب گرم اشاره نمود که بیشتر مناسب استفاده در فضاهای باز با قابلیت جابجایی پیوسته می باشند. این نوع از واتر جت ها با فشار بالای پاشش آب گرم توانایی شستشو و نظافت فضاهای شهری را دارند. در شرایط آب و هوایی سرد توسط ضد یخ و بدنه محافظ خارجی در مقابل هوای سرد مقاوم بوده و قابلیت ثابت شدن در دمای ۶۰ درجه را دارند.

مصارف خاص

شستشو و نظافت بدنه کشتی های بزرگ توسط واتر جت یکی از مصارف خاص این دستگاه صنعتی می باشد که با توجه به اینکه شستشو و نظافت بدنه کشتی در مقیاس بسیار بزرگ انجام می شود نیازمند یک مخزن آب بزگ جهت تامین آب مورد نیاز واتر جت می باشیم البته واتر جت های صنعتی از آب دریا نیز می توانند استفاده نمایند که به دلیل وجود املاح در آب عمر مفید قطعات دستگاه کاهش پیدا می کند. طیف وسیعی از واترجت های آب گرم و آب سرد در صنایع مختلف مانند کشتی سازی، مواد غذایی، شستن ماشین، کشاورزی و فروشگاه ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک های مفید:

واترجت : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید