هر آنچه که باید درباره واترجت لوله و کانال بدانید

هر آنچه که باید درباره واترجت لوله و کانال بدانید

واترجت لوله و کانال از پرکاربردترین تجهیزات در زمینه شستشوی صنعتی محسوب می شود که عملکرد آن نظافت لوله  و کانال هایی است که به منظور اتصال و ارتباط بخش های مختلف تولید و پردازش مواد در صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. خطوط انتقال سیالات در این گونه محیط ها دارای نقش بسیار مهم در پیشبرد اهداف صنعتی دارد و  رسیدگی و نگهداری آن ها اهمیت بسیار بسیاری دارد. تعمیر و نگهداری به موقع خط انتقال و عملکرد نامطلوب آن ها جلوگیری می نماید، از اساسی ترین اصول حفظ و نگهداری خطوط انتقال سیالات شستشوی لوله با واترجت صنعتی می باشد. استفاده از واترجت صنعتی لوله و کانال در این مسیر از ارزش بسیار بالایی برخوردار است زیرا استفاده از شیوه های نادرست منجر به بروز معضلات اساسی می شود.

واترجت لوله و کانال
شستشوی لوله و کانال ها با واترجت لوله و کانال

شستشوی لوله و کانال ها با واترجت لوله و کانال

ساختار لوله و کانال همواره عملیات شستشو را با دشواری مواجه می کند. نبود فضا کافی و از طرفی دسترسی مناسب  به داخل لوله ها عملی دشوار و بسیار سخت به شمار می رود و بدون دسترسی به ابزارهای تخصصی و خاص در این زمینه، امکان نظافت باکیفیت و فوق العاده در آن ها میسر نخواهد شد. از سویی پس از جدایی رسوبات و گرفتگی ها از جداره  داخلی لوله ها، این کثیفی ها باید از درون لوله و کانال تخلیه گردند و این خود به چالشی  عظیم را پیش روی ما قرار می دهد. با کوچک تر شدن قطر لوله ها و کانال ها این پروسه دشوارترمی گردد به طوری که گاهی مواقع جنس لوله ها بر کیفیت کار نظافت تاثیر بسیار زیادی می گذارد، ضربه های مکانیکی یا مواد شیمیایی بر جداره لوله ها  آسیب های بسیار سختی می گذارد و شیوه به کار گرفته شده در شستشوی لوله اهمیت بسیار پر اهمیت است و از طرفی  شستشوی فشار قوی کارآمدترین روش در این روش محسوب می شود.

کاربرد واترجت لوله و کانال در نظافت لوله

دستگاه واترجت لوله و کانال مطمئن ترین و کاربردی ترین و کارآمدترین روش های  شستشوی لوله و کانال است که به صورتی کاملاً حرفه ای و باکیفیتی مثال زدنی عمل می نماید. دستگاه واترجت لوله و کانال با دارا بودن به نازل  اختصاصی شستشوی لوله، ایجاد رسوب گذاری و شستشوی دیواره های داخلی لوله و کانال را فراهم می نماید. واترجت صنعتی عملیات شستشوی را به تنهایی و با استفاده از آب و بدون بهره گیری از مواد شیمیایی صورت می دهد، از این روی  روش سازگار با محیط زیست خوانده می شود. جریان آب پرفشار از واترجت صنعتی بر روی رسوبات و لجن و گرفتگی ها با فشار بسیار بالایی ضربه وارد کرده و موجب جداسازی این دست از آلودگی های چسبنده  می باشد.

نحوه شستشوی لوله با واترجت صنعتی لوله و کانال

نازل واترجت صنعتی لوله و کانال  مخصوص باز کردن لوله به شکلی است که علاوه بر پاشش آب به سمت جلو، دارای پاشش آب به سمت عقب می باشد. نیروی حاصل از پاشش آب به سمت عقب نیروی پیشران لازم را برای حرکت شیلنگ درون لوله فراهم می نماید و با  این روش رسوبات از جداره لوله جدا و تخلیه خواهند شد. برای لوله های با قطر بزرگ تر نازل هایی تخصصی  طراحی و تولید شده که شستشوی سریع، دقیق، ایمن و باکیفیت لوله و کانال را حقیقت می بخشد.

رسوب و لجن گرفتگی لوله‌ها

رسوبات و لجن های به جا مانده از عبور سیالات عامل ایجاد مشکلات عده ای در خطوط انتقالی هاست و بی توجهی به شستشوی این  لوله ها با واترجت لوله و کانال منجر به بروز چالش های سنگینی می شود که  از جمله این مشکلات:

کاهش انتقال حرارتی

بازده حرارتی لوله ها  از کاربردهای مهم لوله های صنعتی محسوب می گردد. انباشته شدن گل و لای، لجن و رسوب همراه با پایین آمدن راندمان حرارتی  در لوله های انتقال حرارت نمی توانند  به صورت بهینه و به درستی کارهای خود را به  انجام برسانند وو این روال صورت نپذیرفتن  فرآیند انتقال حرارت، کیفیت ارائه محصول را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد به طوری که این ترکیبات به تغییرات ناخواسته و نامطلوب ختم می شود و کاربردی که در جهت ارائه خدمات از آن سراغ داشتیم را به هیچ عنوان مرتفع ننموه است.

تشدید انباشت ناخالصی‌ها

متاسفانه ایجاد و ماندگاری رسوباتی چون لجن در لوله ها  لاجرم و اجتناب ناپذیر است اما می توان با شستشوی به موقع آن ها به سهولت و راحتی امکان مبارزه با این چالش فراهم می آید. عدم شستشوی لوله و کانال به صورت منظم  و مرتب با واترجت صنعتی سبب انباشت لجن و رسوب بر روی دیواره های لوله می شود. ناخالصی ها جریان سیال را دچار اختلال می کندبه طوری که بر اصلیت محصول نهایی اثرات مخربی وارد می نماید.

افت فشار لوله ها

رسوبات و لجن های باقی مانده در لوله و کانال ها به هدر رفت زمان حرکت سیال اصطکاک منجر می شود و افت فشار لوله ها را به دنبال دارد. کاهش نرخ فشار و ایجاد اختلاف بازدهی خطوط انتقال سیال را کاهش می دهد و سبب هدر رفت سودآوری مطمئن می گردد.

واترجت لوله و کانال
مزایا شستشوی لوله با واترجت صنعتی لوله و کانال

مزایا شستشوی لوله با واترجت صنعتی لوله و کانال

شستشوی لوله با واترجت صنعتی دارای مزیت های منحصر به فردی است که در پایان کار قابل مشاهده خواهد بود و ادامه آن به صورتی منظم نتایجی را به دنبال دارد:

– حفظ و نگهداری لوله با واترجت صنعتی با توجه به میزان شار یا دبی ماده سیال درون لوله و کانال

– حذف مواد شیمیایی و ضربات فیزیکی برابر با طول عمر لوله

-کاهش احتمال خرابی خطوط انتقال به کاهش حداقلی

-از میان برداشتن خرابی های پی در پی با نظافت لوله و کانال در دستگاه واترجت صنعتی

– حفظ عملکرد بهینه خطوط انتقال و شستشوی راحت با  فشار قوی لوله و رسوبات و گرفتگی های آن

– تخلیه باقی مانده درون لوله ها و پسماندهای ناشی از رسوب گیری با واترجت صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید