مزایای کفشوی صنعتی در شستشوی سطوح کف

مزایای کفشوی صنعتی در شستشوی سطوح کف

حفاظت و تمیز نگه داشتن منظم محیط هایی که دارای رفت و آمد زیاد هستند، همواره در اولویت قرار دارد. برای مراکز صنعتی، تجاری، درمانی و … فرآیند نظافت و شستشوی محیط می تواند بسیار وقت گیر و پر هزینه باشد اگر از روش های سنتی مانند سطل و تی استفاده شود. در چنین شرایطی است که مزایای کفشوی صنعتی نمایان می گردد. شستشوی سطوح کف یکی از اصول اولیه نظافت در هر محیطی به شمار می آید و بدون نظافت سطح زمین در یک مکان خاص با رفت و آمد بالا، تمیزی معنایی پیدا می کند. اسکرابر یا کفشوی صنعتی به منظور شستشوی مکانیزه سطوح کف طراحی و تولید گردیده که از توانایی شستشو و خشک کردن هم زمان سطح بدون دخالت دست برخوردار می باشد.

مزایای کفشوی صنعتی - دستگاه اسکرابر صنعتی
مزایای کفشوی صنعتی

آشنایی با مزایای کفشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر صنعتی یکی از پرکاربردترین و مهم ترین تجهیزات نظافتی در میان دستگاه های نظافت صنعتی شناخته می شود و تحولی اساسی و خیره کننده در امر نظافت سطوح سخت به وجود آورده است. در دهه های اخیر مزایای کفشوی صنعتی و برتری کامل آن بر شیوه های سنتی برای اصناف گوناگون پوشیده نیست. برخی از مزایای برجسته کف شوی صنعتی عبارت اند از:

ایمنی بیشتر

در همه محیط های کاری و فضاهایی با مراجعه و رفت و آمد زیاد، ایمنی یک اصل مهم و ضروری تلقی می شود و افراد تصمیم گیرنده و مجری در زمینه نظافت اماکن گوناگون همواره باید به طور جدی مساله ایمنی را در نظر داشته باشند. زمین شوی صنعتی در مقایسه با روش سنتی سطل و تی شستشوی ایمن سطوح کف را امکان پذیر می سازد. روش های سنتی اغلب با مصرف مقدار بالای آب همراه هستند و سبب می شود سطح زمین بعد از تمیز کردن مدت طولانی مرطوب باقی بماند که در نتیجه زمین لغزنده شده و به طور بالقوه جذب دوباره آلودگی را بیشتر و سریع تر می کند. این در حالی است که دستگاه اسکرابر صنعتی به دلیل داشتن سیستم مکش آب (خشک کن) مانع از مرطوب ماندن طولانی مدت می شود.

به عنوان مثال در یک مرکز تجاری لغزندگی سطح منجر به سر خوردن و صدمه زدن به افراد خواهد شد و یا در محوطه های صنعتی می تواند کاهش بهره وری را به دلیل ایجاد محدودیت های تردد، به دنبال داشته باشد؛ در این هنگام بهره مندی از تجهیزات مکانیزه بسیار ایمن تر و کارآمدتر است.

اثربخشی بهتر

تمیزی بیشتر و باکیفیت تر یکی دیگر از مزایای کفشوی صنعتی به حساب می آید چرا که روش سطل تی تنها آلودگی های سطح را رقیق و در محیط پخش می کند، اما دستگاه اسکرابر با استفاده از سیستم برس زنی مکانیزه آلودگی را از زمین جدا کرده و از طریق سیستم مکش یا خشک کن آن را به طور کامل از محیط حذف می گرداند. به این ترتیب سطحی تمیز و درخشان بر جای می ماند.

بهداشت بیشتر

بسیاری از افراد هنوز با زیان های روش های سنتی آشنا نیستند و تصوری درباره چگونگی انتقال آلودگی از این طریق ندارند. این واقعیت را باید در نظر گرفت که هنگام استفاده از سطل و تی، آبی که کثیف شده برای نظافت یک منطقه بزرگ به کار می رود. در حقیقت این پدیده یک تناقض آشکار است و با هر بار به حرکت درآوردن تی خاک و میکروب در محیط پراکنده می شود. در این میان مخزن های جداگانه آب تمیز و آب کثیف از خاص ترین مزایای کفشوی صنعتی به شمار می آید و در طول فرآیند شستشو آب مصرف شده هرگز به چرخه نظافت باز نگشته و همواره آب تمیز مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین یک شستشوی بهداشتی انجام می پذیرد.

صرفه جویی در وقت

عملیات تمیزکاری سطح زمین به ویژه در محیط های وسیع مانند مجتمع های تجاری، کارخانه های صنعتی، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و … در صورت استفاده از روش های سنتی می تواند بسیار وقت گیر و خسته کننده باشد. این امر نه تنها هزینه های زیادی را در پی دارد بلکه نیروهای خدماتی باید فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند. دستگاه زمین شوی صنعتی یک راهکار سریع و کارآمد برای کاهش فعالیت های فیزیکی غیراصولی نیروهای انسانی بوده و در مدت زمانی بسیار کوتاه ترین فرآیند پاکسازی محیط تکامل می یابد.

مزایای کفشوی صنعتی - دستگاه اسکرابر صنعتی
مزایای کفشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر برای کدام دسته از سطوح کاربرد دارد؟

بهره مندی از مزایای کفشوی صنعتی به محیط خاصی محدود نمی شود و در فضاهای گوناگون با کاربری های متعدد کاربرد دارد. از جمله کفپوش هایی که به وسیله این دستگاه قابل شستشو هستند: سنگ، سرامیک، اپوکسی، بتن، موزائیک و … . هر کفپوش دارای درجه ای از حساسیت می باشد که با انتخاب برس مناسب می توان از شستشوی ایمن و بدون آسیب به سطح اطمینان یافت. به عنوان مثال برس نرم برای سطوح با حساسیت بالا و برس زبر برای سطح بتنی ایده آل است. این رده از دستگاه های نظافت صنعتی در مدل ها و اندازه های متنوع و متفاوتی طراحی و تولید شده اند و بر همین اساس در همه کارخانه ها، کارگاه های صنعتی، پاساژها و مجتمع های تجاری اداری، بیمارستان ها و مراکز پزشکی،‌ دانشگاه ها و مدارس، انبارها و سوله های صنعتی و ده ها محیط دیگر قابل به کارگیری موثر هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید