سوییپر صنعتی و ویژگی های منحصر به فرد آن

سوییپر صنعتی و ویژگی های منحصر به فرد آن

سوییپر صنعتی به عنوان یکی از دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه، جهت نظافت محیط های صنعتی، تجاری، تفریحی، خدماتی و بهداشتی درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. علت شیوع بسیاری از بیماری های تنفسی خصوصا در شهر های کویری و جنوبی کشور گرد و خاک بسیاری است که در مراکز صنعتی و سطح شهر گسترده است. بنابراین جمع آوری این گرد و خاک ها ضمن ایجاد پاکیزگی و نظافت کف سطوح سبب جلوگیری از پخش شدن این گرد و خاک در هوا می گردد. دستگاه سوییپر صنعتی همچنین دارای فیلتر های قدرتمند بوده و از بازگشت ذرات گرد و غبار به محیط جلوگیری می نماید.

 

چگونگی عملکرد دستگاه سوییپرصنعتی

سوییپر صنعتیاز آنجایی که یک سوییپر صنعتی در محیط های نا ملایم و پر از آلودگی صنعتی و به منظور نظافت محیط و جمع آوری حجم قابل توجهی از مواد و گرد و غبار مورد استفاده قرار می گیرد ، لازم است دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد. لذا در انتخاب صحیح چنین دستگاه هایی دقت در کیفیت تمامی اجزای تشکیل دهنده آن ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در این زمینه شاخصه هایی نظیر : جنس برس ها، فیلترها، پهنای نظافت، دسترسی آسان به اجزاء داخلی و امکان اتصال و جداسازی تجهیزات جانبی، توان موتور های مکنده، شعاع چرخش کامل دستگاه، ظرفیت مخزن و نحوه ی تخلیه ی آن دارای اهمیت هستند.  نحوه عملکرد دستگاه سوییپر صنعتی بدین گونه است که برس های دستگاه با جمع آوری گرد و خاک و زباله ها از محیط اطراف ، آن ها را به سمت برس رولی سوق داده و برس رولی با چرخش خود بر خلاف جهت حرکت دستگاه، اقدام به انتقال مواد به داخل مخزن سویپر می نماید. ویژگی مهم پیرامون روش انتقال مواد به مخزن از طریق چرخش برس بر خلاف جهت حرکت دستگاه، باعث پر شدن هر چه بهتر مخزن و استفاده از حداکثر ظرفیت آن می گردد.

 

ویژگی قابل توجه دستگاه های نظافت صنعتی

سوییپر صنعتیامروزه بهره گیری از دستگاه های نظافت صنعتی در کارخانه جات، مجتمع های تجاری، مراکز بهداشتی و بیمارستانی، محیط های  ورزشی و خدماتی ، در دستیابی به کیفیت بالای نظافتی و همچنین حفظ منابع و صرفه جویی در وقت و هزینه موثر است. طبق برآورد های کارشناسان میانگین فروش دستگاه های نظافت صنعتی مکانیزه نظیر سوییپرصنعتی در ۵ سال آینده ، به مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید که نشان از گسترش روز افزون استفاده از این دستگاه ها در مراکز پر رفت و آمد می باشد. بنابراین دستیابی به نظافت و پاکیزگی پایدار محیط توسط این دستگاه ها به مراتب راحت تر و سریع تر میسر خواهد شد.

 

سیستم فیلتراسیون گرد و خاک دستگاه سویپر صنعتی

سوییپر صنعتیعلی رغم جمع آوری و هدایت آلودگی ها به قسمت های مرکزی سوییپر توسط برس های کناری، ذرات ریز گرد و خاک همراه با چرخش برس به هوا پخش شده و مشکلاتی را برای سیستم تنفسی کاربر و افراد در حال تردد ایجاد می کنند. برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق، دستگاه های سوییپرصنعتی ساخت شرکت های معتبر دنیا، دارای دریچه ای بر روی برس های جانبی می باشند تا گرد و خاک را قبل از پخش شدن در هوا به داخل مخزن مکش نمایند. در سوییپر های سرنشین دار، محافظ لاستیکی برس ها، موجب عدم پخش گرد و خاک می گردد.

 

 

تعمیر و نگهداری مطلوب از دستگاه

سوییپر صنعتیاز جمله نکات حائز اهمیت پیرامون دستگاه سوییپرصنعتی، نحوه ی نگهداری از این دستگاه هاست که با توجه به استفاده ی دائمی از سویپر در محیط های مختلف، لازم است تا با دقت خاصی صورت گیرد. تخلیه ی مخازن پس از هر بار استفاده از سوییپر، بررسی پیوسته ی برس ها و تنظیم باد لاستیک ها از جمله اقداماتی است که لازم است در جهت افزایش طول عمر دستگاه و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آن صورت گیرد. به بیان دیگر این اقدامات موجب آگاهی زود هنگام نسبت به مشکلات احتمالی گشته و کاربر را مهیای رفع آن ها می نماید.

 

لینک های مفید :

سوییپر صنعتی : لیست دستگاه های سوییپر صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید