اسکرابر شستشوی کف گزینه مناسب نظافت

اسکرابر شستشوی کف گزینه مناسب نظافت

با بهره مندی از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی دستاوردهای واقعی از بهداشت و پاکیزگی را ارائه می دهد و جهت استفاده در هر محیطی می تواند مناسب و کارآمد باشد. در سال های اخیر دستگاه اسکرابر به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت و تجارت تبدیل شده و بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای در مقیاس های کوچک و بزرگ برای تمیز شدن محیط کار چنین تجهیزاتی را به عنوان فناوری های پاک به کار می برند. علاوه بر این افراد به طور فزاینده ای آگاه هستند که مکانیزه کردن عملیات نظافت برای دست یابی به استانداردهای بالای بهداشتی لازم و ضروری می باشد و به همین دلیل جایگزین روش های قدیمی گردیده اند. اسکرابر شستشوی کف دستگاهی برای پاک‌سازی سطح زمین است که آلاینده هایی مانند گرد و غبار و روغن را شستشو داده و از بین می برد.

دستگاه های کف شوی صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که نیازهای مختلفی را در زمینه نظافت محیط از جمله کاهش مدت زمان و نتایج عالی تمیزی، برآورده می سازند. اسکرابر صنعتی می تواند کف را شستشو دهد، هم زمان خشک کند و در نتیجه فضایی بدون خطر فراهم نماید.

اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی
اسکرابر شستشوی کف

چند نوع اسکرابر شستشوی کف در بازار وجود دارد؟

تفاوت در طراحی و ساخت زمین شوی های صنعتی به دلیل تفاوت در ویژگی های ساختاری یک محیط است و باید متناسب با جنس کفپوش، شدت آلودگی، متراژ و محدودیت ها دستگاه مناسبی را انتخاب نمود. اسکرابر دستی که خود دارای مدل های برقی و باتری دار است، جهت شستشوی سطوح کوچک و متوسط و اسکرابر خودرویی جهت شستشوی سطوح وسیع و گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کف شوی صنعتی چگونه عمل می کند؟

هر دستگاه کف شوی دارای یک یا دو برس دیسکی شکل می باشد که به صورت دورانی چرخیده و آلودگی را از سطح زمین جدا می کند. اما این برس ها به تنهایی با سطح زمین تماس ندارند و هم زمان که شروع به چرخش می کنند آب تمیز یا محلول شوینده نیز روی سطح زمین پاشش می شود. در کنار این فرآیند ظریف ترین مرحله در حال انجام است یعنی جمع آوری آب کثیف. در انتهای دستگاه یک تی هلالی شکل قرار دارد که پهنای آن از پهنای شستشو بیشتر است و آب و آلودگی را از سطح زمین جمع آوری می کند. با این عمل سطح زمین به میزان بسیاری زیادی خشک خواهد شد. زمین باید کاملاً خشک باشد تا ایمنی محیط برای کاربر دستگاه، کارکنان و دیگر افراد حاضر فراهم گردد. اما برای آب آلوده جمع آوری شده چه اتفاقی می افتد؟ این مواد به وسیله سیستم مکش به مخزن آب کثیف دستگاه انتقال داده شده و در آن باقی می مانند بدون آن که دوباره به چرخه شستشو باز گردند. بدیهی است هر چه قدرت برس زنی و قدرت مکش بیشتر باشند، کیفیت پاکیزگی بهتر و مناسب تر خواهد بود.

 

نوع آلودگی کف

مواجهه با انواع مختلف آلودگی بدان معنا است که برای دستیابی به نتایج مورد نظر باید تجهیزات مناسب انتخاب گردد، از همین رو تشخیص این که آیا خاک به تنهایی روی زمین وجود دارد یا با چربی ترکیب شده، بسیار مهم است. آلودگی های متداول عبارت اند از:

گرد و خاک: به سطح نچسبیده و فقط روی آن پراکنده شده که می تواند ریز یا درشت باشد. اگر گرد و غبار ریز باشد اسکرابر شستشوی کف و اگر درشت و ساینده باشد لازم است از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده نمود.

آلودگی چسبناک: به صورتی است که به کف پوش چسبیده و به راحتی جدا نمی شود که شامل خاک خشک، مواد روغنی، آلی یا معدنی باشد. در این شرایط دستگاه اسکرابر شستشوی کف راهکار ایده آل و کارآمد برای از بین بردن آلودگی های چسبناک و سخت خواهد بود.

ترکیب گرد و خاک و چربی: اگر در محیط هم گرد و خاک پراکنده شده باشد و هم چربی وجود داشته باشد، لازم است گرد و خاک ابتدا با جاروبرقی یا سوییپر جمع آوری شده و سپس با کف شوی صنعتی شستشو گردد.

اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی
اسکرابر شستشوی کف

نوع عملیات نظافت

فرآیند پاکسازی یک کفپوش به دو منظور انجام می پذیرد:

تعمیر و نگهداری : حفظ و نگهداری عملی پیوسته و تکرار شدنی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن سطوح بر اثر آلودگی صورت می گیرد و در برخی موارد هم ماده شوینده نیاز نیست.

شستشوی عمیق : برای شستشوی کامل و عمیق یک سطح اسکرابر شستشوی کف بسیار مناسب بوده و به همراه ماده شوینده مناسب بهترین کارایی و نتیجه را ارائه می دهد.

 

شناسایی نرخ بهره وری

هر کف شوی صنعتی کارایی و بهره وری مخصوص به خود را دارد و بنابراین هنگام انتخاب دستگاه باید دقت لازم و کافی به کار گرفته شود تا بدانیم یک اسکرابر شستشوی کف در هر ساعت چه مقدار از سطح را تمیز می گرداند.

کارایی تئوری : عددی است که با توجه به عرض کاری دستگاه و سرعت حرکت رو به جلوی آن محاسبه می گردد و واحد آن متر مربع بر ساعت است.

کارایی عملی : در محاسبه کارایی عملی عوامل دیگر هم چون مخزن، ساختار محیط، نیروی محرکه و … در نظر گرفته می شود و معمولاً کمتر از میزان کارایی تئوری دستگاه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید