دستگاه پله شور مکانیزه

دستگاه پله شور مکانیزه

راه پله پلی برای انتقال دو نقطه به یکدیگر است و یکی از بخش های مهم هر ساختمانی محسوب می گردد. به دلیل رفت و آمد زیاد پله ها کثیف و فرسوده می شوند و گرد و خاک به شیار و شکاف های آن نفوذ می کند که این پدیده تمیز کردن پله را به عملی دشوار تبدیل نموده است. از آن جایی که پله ها فقط محل گذر هستند و برای هیچ کس به عنوان مقصد تلقی نمی شوند افراد به نظافت و تمیزی آن کمتر اهمیت می دهند. بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی زودرس و هم چنین جلوگیری از انتقال آلودگی به دیگر نقاط باید نسبت نظافت و تمیزی راه پله ها توجه بیشتری نشان دهیم. پله های ساخته شده در هر ساختمان پهنا، ارتفاع و شیب متفاوتی دارند به همین سبب در عمل نمی توان دستگاه های نظافت صنعتی متداول را برای نظافت آن به کار گرفت. در برخی محیط ها مانند پایانه ها و یا مجتمع های تجاری از پله برقی برای انتقال بین طبقات استفاده می شود. نظافت پله برقی نیز با دستگاه پله برقی شوی انجام می پذیرد. پله شور برای پله ها و پله های برقی در این مقاله شرح داده می شوند.

 

روش های نظافت و شستشوی پله

به منظور تمیز نمودن پله روش های مختلفی به کار می رود و در همه این روش ها نظافت و شستشو از بالا به پایین انجام می گردد زیرا با شروع نظافت از پایین به بالا آلودگی ها و گرد و خاک به پله های پایینی منتقل شده و دوباره کثیف می شوند. در هر محیطی آلودگی با شدت های مختلف یافت می شود و با توجه به آن روش مناسب به کار گرفته می شود. تمیز نمودن پله به دو روش دستی و مکانیزه انجام می گردد که عبارت هستند از استفاده از تی و ترولی و استفاده از دستگاه پله شور یا اسکرابر چند منظوره. همچنین برای نظافت پله برقی نیز از انواع دستگاه پله برقی شوی استفاده می شود. این روش های به صورت مختصر در ادامه توضیح داده خواهند شد.

 

ترولی

پله شورترولی مناسب ترین ابزار جهت نظافت دستی انواع پله می باشد. ترولی نظافتی یک ابزار نظافتی کارآمد جهت انجام تی کشیدن سطوح به صورت حرفه ای است. این وسیله به آسانی حمل و نقل شده و نظافت و شستشوی پله ها را با کیفیت انجام می دهد. در ترولی ها آب تمیز و کثیف از یکدیگر تفکیک شده از این رو سبب انتقال آلودگی نمی شود. برخی تی ها مخزن دار هستند و برای شستشوی پله های بسیار مناسب هستند.

 

دستگاه پله شور

پله شوردستگاه پله شور یا اسکرابر چند منظوره یک ابزار مکانیزه نظافتی بوده که جهت نظافت سطوح باریک و کم عرض، سطوح عمودی، گوشه ها و کنج ها و کلیه سطوحی که دسترسی به آن ها دشوار است، مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از سودمندترین کاربردهای آن نظافت و شستشوی پله ها می باشد. دستگاه پله شوی مکانیزه یک وسیله قدرتمند، کاملاً ضد آب و با وزن سبک است که طول دسته کنترلی آن تنظیم می گردد. وزن سبک دستگاه موجب حفظ سلامت کاربر شده و پس از ساعت ها کار با آن احساس خستگی نخواهد کرد.

 

پله شور ابزاری مناسب و کارآمد

پله شوراسکرابر چند منظوره توسط باتری تغذیه می شود و باتری آن در یک کوله پشتی قرار دارد که در نتیجه به راحتی قابل حمل بوده و می توان آن را از نقطه ای به نقطه دیگر جا به جا نمود. دستگاه پله شور صنعتی راه پله ها را با سرعت و بدون زحمت تمیز و پاکیزه می کند. این پله شوی دارای قدرت پاشش آب و مخزن مواد شوینده بوده که محلول شوینده به طور مستقیم با سطح تماس پیدا می کند. مخزن مواد شوینده این دستگاه همانند باتری در بخش کوله ای آن تعبیه شده است. از آن جایی که پله یک سطح شیب دار به شمار می آید نیازی به مکش آب های باقی مانده نیست. پس از شستشوی پله ها با دستگاه پله شور آب از بالا به سمت پایین شروع به حرکت کرده و در پایین ترین نقطه جمع می شود؛ در صورت وجود چاه آب به سمت آن هدایت می شود و در صورت نبود چاه می توان از یک جاروی آب و خاک در پایان شستشو و یا در حین انجام عملیات استفاده نمود. دستگاه پله شور یا اسکرابر چند منظوره از ضریب ایمنی بالایی برخوردار بوده و در اماکن گوناگون قابل به کار گیری است.

ویژگی های دستگاه پله شور در یک نگاه

پله شور۱- ایمن و قابل اطمینان

۲- کیفیت بالای شستشو

۳- با دوام و طول عمر بالا

۴- ضد آب

۵- باتری دار ( کوله ای قابل حمل)

۶- دسته قابل تنظیم (تلسکوپی)

۷- وزن سبک و ایده آل

۸- قابلیت شستشوی نقاط دور از دسترس

۹- امکان استفاده از مواد شوینده

 

شستشوی پله برقی با استفاده از پله برقی شوی

پله برقی شوی و پله شوربرای شستشوی پله برقی از دستگاه پله برقی شوی استفاده می شود. دستگاه های مخصوص شستشوی پله برقی هر دو سطح افقی و عمودی پله ها را به خوبی شستشو می دهند. دستگاه های تخصصی پله برقی شوی دارای انواع مختلفی هستند. برخی دارای سامانه مکش برای جمع آوری آب و آلودگی ها هستند و برخی دیگر همراه با مکنده صنعتی مجزا مورد استفاده قرار می گیرند تا آب درون تاسیسات پله برقی نفوذ نکند.

مشاهده انواع دستگاه شستشوی پله برقی: پله برقی شوی

 

لینک های مفید :

دستگاه پله شور : فهرستی از محصولات

4 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه پله شور مکانیزه»

  1. شیده کیوان جاه

    با سلام و احترام ،
    درخواست مکنده گرد و غبار جهت کارخانه در حال احداث می باشیم . در صورت امکان تامین نسبت به ارسال آدرس ایمیل خود دستور اقدامات لازم را صادر فرمایند .
    با سپاس – کیوان جاه

  2. سلام
    شما می توانید جهت برخورداری توضیحات تیم کارشناسی شرکت ابراهیم با شماره ۸۷۱۸۴ تماس حاصل فرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید