مقایسه واترجت برقی و واترجت بنزینی

مقایسه واترجت برقی و واترجت بنزینی

امروزه استفاده از دستگاه های صنعتی نظافت مانند واترجت ها و اسکرابر ها جایگزین شیوه های سنتی شده است. استفاده از شیوه های صنعتی به خاطر بهره وری بیشتر و کیفیت بالاتر نسبت به شیوه های سنتی، محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد. انتخاب دستگاه مناسب با نوع آلودگی ها و شرایط محیطی، با توجه به طیف گسترده دستگاه ها می تواند چالشی برای خریداران باشد. کارآیی، ابعاد متفاوت و نوع منبع تغذیه دستگاه در کنار ابعاد و جنس کف پوش ها از جمله مواردی است که می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب دستگاهی مناسب با نیاز های نظافتی باشد.


واترجت صنعتی

واترجت صنعتی و استفاده از آن در نظافت صنعتیواترجت صنعتی یا شوینده های فشار قوی نوعی از دستگاه های صنعتی نظافت می باشند که با استفاده از فشار بالای آب، آلودگی ها را از انواع سطوح جدا می نمایند. این دستگاه ها معمولا بدون استفاده از مواد شوینده عملیات نظافت را انجام می دهند. اما در صورت نیاز به درجات بالاتر شستشو یا ضد عفونی قابلیت استفاده از مواد شوینده را نیز دارند. نمونه های کوچکتر واترجت که فشار های کمتر تولید می کنند برای نظافت های خانگی نیز استفاده می شوند. نیرو محرکه دستگاه های واترجت آلمانی می تواند از نوع الکتریکی یا بنزینی باشد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی تفاوت ها و مزایای هر یک از شوینده های فشار قوی الکتریکی یا بنزینی بپردازیم.


تفاوت کارواش برقی با واترجت بنزینی

واترجت برقی برای نظافت فضا های بستهاصلی ترین تفاوت واترجت بنزینی و الکتریکی در نوع منبع تغذیه آنها می باشد. کارواش های برقی برای تامین نیرو محرکه خود به کابل برق و منبع الکتریسیته نیاز دارند، در حالیکه کارواش های بنزینی به سوخت فسیلی برای فعالیت نیاز دارند. تفاوت بعدی واترجت ها مربوط به قدرت نظافتی آنها می باشد، واترجت های الکتریکی معمولا برای استفاده در فضا های داخلی به کار می روند در حالی که واترجت های بنزینی برای استفاده در فضا های بیرونی و نظافت های دشوارتر، کاربری بیشتری دارند.


مزایا و معایب واتر جت های برقی

واترجت برقی یا کارواش و نظافت سطوحاین واترجت ها بسیار سبک بوده و قابلیت حمل و جا به جایی بالایی دارند. از این شوینده های فشار قوی بیشتر برای نظافت های خانگی استفاده می شود. سطح صدای این مدل از واتر جت ها نسب به نمونه های بنزینی بسیار پایین بوده و هیچ گونه آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی کنند. این دستگاه ها دوست دار محیط زیست بوده و نسبت به واترجت های بنزینی که گاز های سمی مانند مونوکسید کربن تولید می کنند، کاربرد بیشتری برای نظافت محیط های بسته دارند. دسترسی به پریز برق از جمله موارد مهمی می باشد که در هنگام تهیه این مدل از واتر جت ها در نظر گرفته می شود. زیرا استفاده از کابل های رابط در محیط ها خیس بسیار خطرناک است. این مدل ها به خاطر ظرفیت محدودی که دارند بیشتر برای نظافت های داخلی استفاده شده و قادر به نظافت های گسترده و طولانی مدت نمی باشند.


مزایا و معایب واترجت بنزینی

واترجت بنزینی و عدم نیاز به کابلقدرت نظافت این واتر جت ها از نمونه های برقی بیشتر بوده و برای نظافت مناطق و فضا هایی که دسترسی محدودی به امکانات دارند، به کار می روند. در استفاده از این دستگاه ها نیازی به پریز برق و کابل های رابط نبوده و خطر افتادن در اثر کابل برق دستگاه نمی باشد، با روشن کردن دستگاه به راحتی می توان عملیات نظافت را شروع نمود. فشار تولید شده توسط دستگاه بنزینی از نوع برقی بیشتر بوده و در زمان کوتاه تری سطوح را نظافت می نماید. قدرت بالای این دستگاه ها، امکان استفاده طولانی مدت از آنها را مهیا نموده و در صورت دسترسی کامل به سوخت، برای ساعت های متمادی قابل استفاده می باشند. صدای این دستگاه ها نسبت به نمونه های برقی بیشتر است. این دستگاه ها به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به واترجت های برقی نیاز دارند.


لینک ای مفید:

واترجت: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید