ترولی نظافت چگونه سبب دگرگونی امور نظافتی در محیط های پر رفت و آمد می گردد؟

ترولی نظافت چگونه سبب دگرگونی امور نظافتی در محیط های پر رفت و آمد می گردد؟

ترولی های نظافت با هدف انتقال ساده ابزار و مواد مورد نیاز جهت شستشوی و نظافت و انجام امور خدماتی مورد استفاده قرار می گیرند. وزن سبک دستگاه های ترولی به سبب مواد پلاستیکی قابل بازیافت به کار رفته در ساختارشان، موجب انتقال آسان تر و سریع تر این تجهیزات شده است.  ترولی نظافت در مدل های هتلی، رستورانی، بیمارستانی و مدل های ساده ی تی و سطل آب ، تولید و عرضه می گردد. در این مقاله  به بررسی ویژگی های انواع مختلف ترولی و برخی از تفاوت های بین مدل های آن پرداخته می شود.

 

استفاده از ترولی نظافت در کنار اسکرابر

5اغلب مردم بر این باورند که در صورت استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی نظیر اسکرابر ، دیگر نیازی به  ترولی نظافت نمی باشد. حال آنکه استفاده از ترولی های نظافتی هیچگونه منافاتی با بهره گیری از اسکرابر ها ندارد. در واقع می توان با استفاده همزمان از دستگاه های شستشوی مکانیزه سطوح و ترولی های نظافت به سطح بالایی از نظافت و بهداشت دست یافت.

 

حفظ سلامت کارمندان با بکارگیری ترولی

ترولی نظافتخم شدن افراد برای شستشوی و دستمال کشیدن سطوح کف در مراکز اداری ، تجاری و .. آسیب های جبران ناپذیری به سلامت جسمی آن ها وارد می کند. آسیب دیدن کمر و زانو به سبب خم شدن مداوم افراد در نظافت به روش های سنتی از جمله خطراتی است که سلامت کارکنان را تهدید می کند. در صورتیکه استفاده ی صحیح از ترولی نظافت با امکان حمل و نقل آسان ابزار و تجهیزات و قابلیت بهره گیری از خشک کن های مختلف نظیر خشک کن های رولی و پرس از کنار و همچنین استفاده از تی های استاندارد با قابلیت تعویض آسان تی ، سرعت عملیاتی بالا و کیفیت ایده آل نظافتی را تضمین می نماید.

 

حمل و نقل آسان و قابل استفاده بر روی انواع سطوح

ترولی نظافتبه هنگام انجام امور نظافتی در سطوح دور و با دسترسی دشوار ، حمل لوازم مورد نیاز توسط کاربر ، با توجه به وزن بالای لوازم و سطل آب ، امری طاقت فرسا می باشد. لذا ترولی های نظافتی با امکان جابه جایی آسان توسط کاربر و به کمک چرخ های انعطاف پذیر ضمن برقراری شرایطی راحت و مطلوب ، کاربر را در دستیابی به بازده حداکثری یاری می نمایند. سبک بودن ترولی به علت مواد به کار رفته در آن موجب سریعتر شدن روند کاری شده و نظافت هیچ محیطی را غیر ممکن باقی نمی گذارد.

 

بدنه ی قابل بازیافت ترولی نظافت

ترولی نظافتجنس بدنه ی ترولی ها از  پلی پروپلین (نوع خاصی از پلاستیک) می باشد که قابل بازیافت بوده و به دلیل سازگاری با محیط زیست به شدت مورد توجه می باشد. وزن کم این مدل از پلاستیک (پلی پروپلین) سبب جابجایی به مراتب آسان تر دستگاه ترولی نظافت شده است. پوشش ریلسان قسمت های فولادی نیز، موجب ضد زنگ شدن این قسمت از  ترولی نظافتی می گردد.

 

انواع ترولی نظافتی

ترولی ها به طور کلی جهت انجام امور نظافتی در بیمارستان ها ، محیط های مسکونی، تالار ها و رستوران ها، هتل ها و مجتمع های تجاری به کار می روند. تنوع در مدل های گوناگون ترولی، دستیابی به سطح ایده آلی از نظافت و تمیزی را پدید می آورد. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مدل های گوناگون ترولی بپردازیم.

 

ترولی تی و سطل

ترولی نظافتساده ترین مدل ترولی نظافت ، ترولی تی و سطل آب می باشد. این نوع ترولی از ۲ مخزن جهت ذخیره سازی آب تمیز و آب کثیف و بخش آبگیری برخوردار است. آبگیر های رولی و فشاری دو مدل پر طرفدار مورد استفاده در ساختار این ترولی می باشند.

 

ترولی چند منظوره

ترولی نظافتترولی های با ابعاد بزرگتر با قابلیت ها و ویژگی های به مراتب بیشتر نسبت به ترولی تی و سطل، در قالب ترولی های چند منظوره عرضه می گردند. محفظه ی بسته در برخی مدل ها سبب جذابیت بیشتر این نوع تجهیزات شده است در حالی که قفسه های پر تعداد و کشو های تعبیه شده نیز خاصیت انطباق پذیری به مراتب بیشتری را برای آن بوجود آورده است. آبگیر ها و مخازن آب تمیز و کثیف که تعداد آن ها بسته به مدل دستگاه متفاوت می باشد، همانند مدل های ساده تر ترولی چند منظوره نیز دیده می شود.

 

ترولی بیمارستانی

ترولی نظافتامر نظافت در بیمارستان ها با توجه به رابطه ی مستقیم بهداشت محیط با سلامتی بیماران و مراجعین، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. از این رو ترولی بیمارستانی با ساختار منحصر به فرد خود ضمن از بین بردن آلودگی ها ، از انتقال آلودگی ها و عوامل بیماری زا جلوگیری به عمل می آورد. امروزه در طراحی و ساخت ترولی های بیمارستانی بر خلاف گذشته که تماماً از فولاد ضد زنگ استفاده به عمل می آمد ، از پلی پروپیلن استفاده می گردد. امکان شکل پذیری به مراتب بیشتر نسبت به فولاد ضد زنگ و همچنین وزن و هزینه مناسب این ماده از مزایای مهم این تغییر بزرگ می باشد.

 

ترولی هتلداری و خانه داری

ترولیشارژ و تعویض لوازم در هتل به علاوه نظافت مرتب اتاق ها، سبب استفاده گسترده از ترولی هتلداری در هتل ها شده است. با توجه به محفظه های نگهدارنده ی مختلف برای ابزار و لوازم مورد نیاز و قفسه ها و کشو های تعبیه شده بر روی دستگاه، ترولی هتلی را به نوعی می توان در گروه ترولی های چند منظوره به حساب آورد.

 

سیستم آبگیری پیشرفته

قابلیت بهره مندی  از آبگیر های رولی ، آرواره ای و پرس از کنار و امکان انتخاب قدرت آبگیر توسط پیچ های تنظیم موجود ، موجب بالا رفتن کیفیت کار ترولی ها شده و به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد تلقی می شود، در ویدئو زیر، سیستم ابگیری پیشرفته ترولی را مشاهده می کنید.

 

 

آبگبر پرس  آرواره ای :

دو دیواره یا اصطلاحاً آرواره ی موجود در این آبگیر، پس از اعمال نیرو به اهرم و با فشردن تی، موجب تخلیه ی آب موجود در آن شده و با پاکیزه ساختن پد تی، آن را جهت بهره برداری مجدد آماده می نماید.

 

آبگیر پرس از کنار (دیواره ای) :

در آبگیر پرس از کنار، یک دیواره مستحکم و همچنین یک فک متحرک در ساختار این آبگیر ، فشار را بر پد اعمال کرده و از این طریق موجب تخلیه ی آب آن می گردد.

 

آبگیر رولی :

آخرین و به نوعی پر طرفدارترین مدل از سری آبگیرها در  ترولی نظافت، آیگیر رولی می باشد که با به حرکت در آوردن اهرم توسط کاربر ، و غلتیدن رول در جهت موافق پد و به کمک فشار ایجاد شده توسط دیواره و رول ، عمل می نماید.

 

لیک های مفید :

ترولی بیمارستانی : فهرستی از ترولی های نظافت

 

2 دیدگاه دربارهٔ «ترولی نظافت چگونه سبب دگرگونی امور نظافتی در محیط های پر رفت و آمد می گردد؟»

  1. با سلام

    با تشکر از مطالب ارسالی.
    لطفا در خصوص انتخاب ترولی مناسب در محیط های صنعتی راهنمایی فرمایید.

    سپاس

  2. سلام
    شما می توانید جهت برخورداری از توضیحات کارشناسی با شماره ۸۷۱۸۴ تماس حاصل فرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید