اهمیت ترولی حمل غذا در نظافت رستوران ها چیست؟

اهمیت ترولی حمل غذا در نظافت رستوران ها چیست؟

رستوران ها مرکز تجمع افراد مختلف برای گذراندن زمان و سرو غذا می باشند. بنابراین نظافت آن ها به عنوان یکی از ویژگی های جذب مشتریان اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که بیشتر مکان ها و صنایع از شست و شو و روش های مکانیزه برای تمیزکاری، نظافت و سرویس دهی بهره مند می شوند، رستوران ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. ترولی حمل غذا از جمله تجهیزاتی است که برای سرویس دهی سریع تر و نظافت بهتر محیط این مکان ها مورد توجه قرار می گیرد.

 

مشکل نظافتی رستوران ها

آشپزخانه ها و رستوران ها از نظر ابعادی متوسط یا کوچک می باشند. در این فضاهای کوچک وسایل زیادی از جمله میز و صندلی قرار می گیرد. بنابراین همین مسئله فضای رستوران را با مشکل نظافتی مواجه خواهد کرد. در واقع امکان شست و شوی عمیق در این فضاها با زیاد بودن نقاط غیر قابل دسترس همراه می باشد. دستگاه نظافتی همچون اسکرابر و ترالی حمل غذا برای بهبود روند نظافتی مورد توجه قرار می گیرند. در واقع این تجهیزات امکان شست و شوی سریع کف سالن و جمع آوری به موقع ظروف کثیف را به دنبال دارد. در فضای رستوران حجم وسیعی از ظروف در مدت زمان کمی کثیف می شوند. این ظروف باید سریعا به آشپزخانه برای شست و شو انتقال یابند. همین موضوع نیاز به وجود یک ترولی را به خوبی آشکار می سازد. ظروف کثیف چهره نامطلوبی بر روی میزهای رستوران ایجاد می کنند. بنابراین بهتر است در سریع ترین زمان ممکن از میز مشتریان جمع آوری و به آشپزخانه منتقل گردند.

شستن کف رستوران در بسیاری از نقاط امکان پذیر نیست. یک اسکرابر قدرتمند می تواند این شست و شوی مکانیزه را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به جا به جایی میز و صندلی انجام دهد. در این محیط ها زمان اتلافی برای تمیز کردن فضای رستوران ها باید بسیار کوتاه باشد. شست و شوی مکانیزه، امکان خشک کردن همزمان با شست و شو را برای کف سالن رستوران فراهم می آورد. به این ترتیب از اتلاف بیش از اندازه وقت یا لغزنده بودن محیط سالن جلوگیری به عمل می آورد.

 

ترولی حمل غذا راه حلی در رستوران ها

ترولی حمل غذا در واقع یک چرخ دستی برای انتقال وسایل و تجهیزات غذا و وسایل کوچک در هتل، مسافرخانه، سالن های پذیرایی، رستوران، کافی شاپ، بیمارستان و … می باشد. این ترولی رستورانی دارای وزن بسیار کم بوده و به خوبی در فضای رستوران و … جا به جا می گردد.  سرعت حرکت و جا به جایی وسایل با ترولی نظافتی بسیار بالاست در نتیجه غذا در فرایند انتقال به مشتریان سرد نمی شود. برای تولید چرخ های این ترولی از پلاستیک مستحکمی استفاده شده است که این چرخ ها در نوع بی صدا می باشند. ترولی ها دایره کارکردی وسیعی دارند و برای حمل وسایلی مانند غذا، دستمال، ظروف کثیف و تمیز، و … در نقاط مختلف استفاده می شوند. سطح ایمنی و نظافت هنگام بهره مندی از ترولی حمل غذا در محیط های مختلف بالا می باشد.  سرعت کار نیز با این ترولی ها بالا می رود.

ترولی رستورانی
ترولی حمل غذا مناسب هتل و رستوران

ویژگی های ترالی رستورانی

وجود این ترولی نظافتی در رستوران ها و غذاخوری های بزرگ از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. ترالی حمل غذا برای جا به جایی مواد غذایی پک شده، ظروف شکستنی و فلزی، دستمال کاغذی، بطری های شیشه ای و … کاربرد دارد. این ترولی ها از سطل زباله همراه برای جمع آوری زباله برخوردار هستند. برای اینکه بتوانید این حمل را به شکل مطلوبی انجام دهید، باید از طبقات محافظتی بهره مند شوید.
تمیزکاری ترولی چگونه انجام می شود؟ سطوح طبقاتی در ترولی به شکل روزانه یا بعد از سرو هر غذا کثیف می شوند. در واقع این ترولی ها برای جا به جایی مواد دارویی، غذایی و … مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو این موضوع می تواند آلودگی مستمر ترولی را به همراه داشته باشد. ترولی های غذا به خوبی شسته و تمیز می شوند. در واقع شما می توانید تنها با در دست گرفتن یک دستمال مرطوب سطح این ترولی ها را پاکسازی نمایید. بهداشت و تمیزی این ترولی ها علاوه بر اینکه وجه مناسبی از رستوران را معرفی می کند، از انتقال بیماری، میکروب، آلودگی و … ممانعت می کند. این موضوع در ترولی های بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون در این محیط ها امکان انتقال بیماری ها و آلودگی ها ضریب بالاتری دارد.  ترولی حمل غذا با استحکام و مقاومت قابل توجهی ساخته می شود. از این رو امکان حمل ظروف زیاد یا بار سنگین با آن ها  وجود دارد. چرخ های این ترولی بر مبنای ظرفیت این وسیله طراحی می گردند. چرخ های بزرگ برای ترولی بزرگ و چرخ کوچک برای ترولی کوچک کاربرد دارد.

 

 مزایای ترولی حمل غذا

ترالی حمل غذا سبب کاهش نیروی کار و خدمه در محیط های مختلف می شود. در واقع این ترالی تنها به یک نفر هدایت کننده برای حرکت نیاز دارد. زحمت نیروی کار نیز با بهره مندی از ترالی حمل غذا کاهش می یابد. در واقع این چرخ دستی ها با کمترین فشار به راه می افتند و هدایت می شوند. این موضوع حمل آسان، راحت و ایمن سایر ظروف از جمله ظروف شکستنی را فراهم خواهد کرد. سرعت کار با ترولی حمل غذا بالا می رود. در واقع در محیط رستوران ها می توان ظرف های چندین میز یا ردیف را با این ترولی ها جمع آوری کرد و مورد شست و شو قرار داد. سرعت سرویس دهی به مشتریان نیز با این ترولی افزایش می یابد و باعث رضایت بیشتر آن ها از خدمات دهی رستوران می گردد. ترولی حمل غذا امکان انتقال ظروف کثیف و تمیز را با هم فراهم می نماید. این موضوع به دلیل چند طبقه بودن این دستگاه ها می باشد. این ترولی از ظرفیت مناسب برای جمع آوری ظروف برخوردار می باشد. ترولی رستورانی از سرد شدن غذا جلوگیری می کند. چون سرعت خوبی در جا به جایی، انتقال و سرویس دهی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید