استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا در محیط های مختلف

استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا در محیط های مختلف

ایجاد محیطی مناسب برای مراکز مختلف با استفاده از تجهیزات تخصصی طراحی و تولید شده در همین زمینه به امر بسیار آسانی تبدیل شده است. تمامی مراکز از جمله محیط های اداری، تجاری، مسکونی، مراکز با رفت و آمد عمومی نظیر هتل ها، رستوران ها، بانک ها و … می توانند با استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا فضایی کاملا ایده آل برای افراد به وجود آورند. به کارگیری این دستگاه می تواند با اهداف مختلف صورت پذیرد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

اهداف استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا

حس بویایی یکی از قوی ترین حواس در انسان می باشد که تأثیر کاملا مستقیم بر مغز دارد و بر تصمیم گیری و عواطف، یادآوری موضوعی در گذشته و یا ترغیب به انجام کاری نقش انکار ناپذیری دارد. دانستن این امر موجب می گردد تا ایجاد رایحه مناسب در محیط های مختلف با اهداف متفاوتی صورت گیرد. برای مثال در محیط های پررفت و آمد، تعداد زیاد افراد می تواند فضایی نامطلوب و هوای نامناسبی در محیط ایجاد نماید و موجب گردد تا کارکنان یا حاضران خسته و یا دچار اظطراب گردند، در برخی محیط ها نظیر مراکز تجاری و فروشگاهی ایجاد رایحه مناسب در محیط می تواند موجب ترغیب مشتری به حضور طولانی تر و یا بازدید از آن فروشگاه خاص را به دنبال داشته باشد و نوعی بازاریابی به شمار آید و یا در برخی مراکز دزمانی از بو در رایحه درمانی استفاده می شود.

به طور کل استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا با اهداف مختلف امروزه بسیار رایج شده است. این امر لزوم شناخت ویژگی ها و نحوه استفاده از دستگاه را ضروری می سازد.

نحوه عملکرد دستگاه خوشبو کننده هوا

ماده اصلی به کارگرفته شده در دستگاه اسانس است. این ماده در واقع اصلی ترین ماده در تجهیزات خوشبو کننده هوا می باشد. برخی از انواع این دستگاه ها از تکنولوژی اتومیزیشن به منظور خوشبو کردن محیط استفاده می کنند. اسانس ها ابتدا در حالت مایع در داخل مخزن دستگاه قرار می گیرند و پیش از پاشش به هوا به علت اختلاف فشار موجود در هوای داخل و خارج مخزن دستگاه، به فاز گازی تبدیل می گردند. پاشش ماده خوشبو کننده به حالت گاز در هوا موجب می شود تا دستگاه امکان پوشش دهی بالاتری داشته باشد و ماده بتواند مسافت بیشتری را در محیط طی کند.

ویژگی های تجهیزات خوشبو کننده هوا

دستگاه خوشبو کننده هوا در ابعاد مختلف طراحی می شوند و این امر دامنه گسترده ای را برای استفاده از آنها فراهم می آورد. بازدهی و میزان پوشش دهی این دستگاه ها مس تواند متفاوت باشد. برای مثال به منظور ایجاد رایحه مناسب در یک محیط کوچک می توان از دستگاه های کوچک با قابلیت نصب بر روی دیوار استفاده نمود، این درحالی است که با افزایش ابعاد محیط به تعداد بیشتری از دستگاه های کوچک و یا یک دستگاه بزرگ و صنعتی نیاز می باشد. در نتیجه مهم ترین عامل در استفاده از دستگاه مناسب بررسی ویژگی های محیط می باشد.

اسانس ها و نحوه به کارگیری آنها

اسانس ها می توانند برپایه الکل و آب باشند. اما تنها مواردی که برپایه آب هستند می توانند در دستگاه های خوشبو کننده هوا مورد استفاده قرار بگیرند. دستگاه های خوشبو کننده در صورت تجهیز به مخازن قابل شست وشو، امکان تعویض اسانس را برای کاربر به وجود می آورند. در این دستگاه ها امکان شارژ اسانس موجود بوده و همچنین می توان میزان ماده پاشش شده را نیز تنظیم نمود. اسانس مناسب محیط های مختلف را می توان با توجه به نوع فعالیت پذیرفته در محیط تعیین نمود. برای مثال در برخی محیط ها همانند قنادی ها و یا مراکز مذهبی استفاده از بوهای شیرین، در برخی محیط ها نظیر باشگاه ها و مجتمع های ورزشی استفاده از اسانس های با رایحه خنک، در آشپزخانه ها و سالن های طبخ غذا به کارگیری رایحه خنثی و… می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید