طرح توجیهی کارواش اتوماتیک

طرح توجیهی کارواش اتوماتیک

با توجه به گسترش روز افزون تعداد خودرو ها در خیابان ها و آلوده تر شدن محیط ها، لزوم نظافت و شستشوی فضای داخلی و بیرونی خودرو دو چندان شده است. نظافت خودرو ها نه تنها برای وسایل نقلیه شخصی بلکه برای وسایل نقلیه عمومی نیز امری بسیار ضروری می باشد. شستشوی خودرو های شخصی و همچنین وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی ها و اتوبوس ها، علاوه بر ایجاد محیطی سالم و ایمن برای افراد و مسافران، به زیبایی محیط نیز کمک بسزایی می نماید. این امر باعث می شود جابجایی برای افراد امری لذت بخش شود زیرا محیط آلوده تاثیرات جسمی و روحی نامناسبی بر روی افراد خواهد داشت. بنابراین نظافت و شستشوی ماشین ها در دوره های زمانی کوتاه مدت بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این مقاله با عنوان کردن مشکلات موجود برای روش دستی شستن خودرو، مزایای استفاده از کارواش اتوماتیک را در قالب طرح توجیهی کارواش اتوماتیک بیان می دارد.


مشکلات متداول شستشوی خودرو ها

طرح توجیهی کارواش اتوماتیکشستشوی انواع خودرو چه سبک و چه سنگین به روش های سنتی و معمول کار دشواری است که مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. در ادامه مهم ترین این مشکلات مطرح شده است.
– کیفیت پایین شستشو: شستشو به روش های سنتی به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات تخصصی و مواد شوینده مخصوص باعث می شود نتوان سطح خودرو را به طور کامل شستشو نمود. و آلودگی ها به خوبی از سطح جدا نشوند و عمل شستشوی بهینه انجام نپذیرد.
– اتلاف زمان: شستشوی خودرو به روش دستی با سرعت بسیار پایینی انجام می پذیرد و هم از صاحبان خودرو و هم کاربری که عملیات شستشو را انجام می دهد نیز زمان را خواهد گرفت. به همین دلیل این روش ها با توجه به دنیای سریع امروز که افراد در پی اتلاف زمان کمتر در هر موقعیتی هستند، به هیچ عنوان از نظر زمانی به صرفه نخواهند بود.
– مصرف بالای آب و مواد شوینده: شستشوی سنتی خودرو با استفاده از سطل آب یا شلنگ به طور بهینه انجام نمی شود، و حجم زیادی آب و مواد شوینده را مصرف می کند. با توجه به کمبود آب در این روزگار و تاکید بر صرفه جویی در استفاده از آب، این روش ها به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.
– آسیب رساندن به رنگ و بدنه خودرو: در شستشو های دستی از مواد شوینده معمولی و غیر تخصصی ماشین استفاده می شود، به همین دلیل علاوه بر کیفیت پایین شستشو ممکن است موجب آسیب رساندن به رنگ خودرو نیز می شوند. همچنین در این نوع شستشو ها از دستمال و فرچه غیر تخصصی ماشین استفاده می شود. ذرات دوده و گرد و خاک موجود روی سطح به دستمال جذب شده و بعد از این که دوباره روی سطح کشیده شد، باعث ایجاد خراشیدگی روی رنگ ماشین می شوند.
– آسیب رساندن به محیط زیست: در کارواش های سنتی محلول آب و مواد شوینده بر روی زمین جاری می شود و وارد باغچه ها، جوی ها و نهرها شده که حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و دیگر مواد مضر است و به طبیعت و موجودات زنده آسیب می رساند.

 

دلایل برتری کارواش اتوماتیک نسبت به روش های سنتی

کارواش - طرح توجیهی کارواش اتوماتیکجایگزین کردن روش ها و دستگاه های مدرن شستشو به جاای روش های سنتی، دارای مزایای زیادی است. دستگاه کارواش اتوماتیک دارای دو نوع اصلی سواری شوی و اتوبوس شوی است. این دستگاه ها دارای چند مرحله پیش شستشو، شستشو، آبکشی و خشک کردن هستند و تمامی نواحی خودرو از جمله رینگ را نیز شستشو می نمایند.
-کیفیت بالای شستشو: استفاده از مواد شوینده تخصصی و فوم غلیط و نشست آن بر روی سطح باعث می شود آلودگی ها را به خوبی جذب نماید. همچنین برس های مخصوصی که در این دستگاه ها تعبیه شده موجب جذب بهتر آلودگی ها و در نتیجه کیفیت بالای شستشو در خودرو ها می شود.
-شستشوی سریع: دستگاه مکانیزه کارواش، عملیات شستشو را چندین برابر تسریع می بخشد و این مسئله هم رضایت صاحبان خودرو و هم رضایت صاحبان کارواش را جلب می نماید. زیرا باعث می شود ظرفیت شستشوی کارواش بالا تر رود.
-صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده: دستگاه های مدرن بسیار کارا و بهینه عمل ساخته می شوند، بنابراین مصرف و آب و مواد شوینده در آن ها بسیار پایین بوده و به میزان ۷۰ الی ۸۰ درصد صرفه جویی می نماید.
-محافظت از رنگ و بدنه خودرو: به کارگیری برس های مخصوص در کارواش اتوماتیک علاوه به این که آلودگی ها را به طور کامل از سطح خودرو پاک می کند، هیچ گونه آسیبی به رنگ و سطح آن وارد نمی نماید. در مرحله آبکشی از واکس خودرو نیز استفاده می شود. این واکس دارای دو مزیت می باشد. یکی این که به دلیل دفع آب موجب خشک شدن سریع ماشین در مرحله بعد می شود، و دیگری این که موجب مراقبت از بدنه می شود تا آلودگی های کمتری به خود جذب کرده و آب و مایعات از روی آن بلغزند.
-سازگاری با محیط زیست: دستگاه های کارواش از مواد تخصصی استفاده می کنند که با تکنولوژی های پیشرفته ای ساخته شده و برای محیط زیست هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی نمایند. این دستگاه ها با داشتن سیستم تصفیه آب باعث می شوند از آب استفاده شده دوباره و چند باره استفاده نمود. بدین ترتیب حداقل آسیب را برای طبیعت خواهد داشت.

 

لینک های مفید:

کارواش تمام اتوماتیک : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید