نکات کلیدی جهت افزایش بهره وری دستگاه موکت شوی صنعتی

نکات کلیدی جهت افزایش بهره وری دستگاه موکت شوی صنعتی

شستشوی سطوح مختلف با دستگاه های مکانیزه سرعت و کیفیت بالاتری به همراه دارد. از جمله دستگاه های مکانیزه کاربردی در شستشوی سطوح و کفپوش ها دستگاه کفشوی قابل اشاره است اما از این دستگاه در نظافت فرش و موکت نمیتوان استفاده نمود. جهت شستشوی فرش و موکت در فضاهای وسیع پرتردد، استفاده از فرش و موکت شوی برترین پیشنهاد می باشد. سیستم های داخلی این دستگاه مکانیزه نظافت صنعتی متشکل از سه سامانه هوشمند شستشوی، برس زنی و مکش می باشد. امروزه از این دستگاه در بسیاری از مکانها و به خصوص هتل ها و اماکن زیارتی استفاده می شود. جهت افزایش بهره وری دستگاه و ارتقای کیفیت عملیات شستشوی با استفاده از این تجهیزات، رعایت چند نکته کلیدی بسیار مفید و ارزشمند می باشد. در این مقاله به اجمال هر یک از این نکات را شرح می نمائیم.

استفاده از برس مناسب

موکت شوی آلودگی ها به سرعت میان الیاف فرش و موکت نفوذ نموده و موجب تغییر رنگ و ویژگی های ظاهری آنها می شوند. مکانیزم کاری دستگاه های  فرش و موکت شوی صنعتی به گونه ای است که ابتدا آب تمیز و مواد شوینده از مخزن بر روی برس ها پاشش می شود و آلودگی ها از طریق حرکت مداوم برس از میان الیاف فرش و موکت خارج می شوند. هر چه پهنای برس شستشوی بزرگتر باشد، سطح مقطع وسیع تری از فرش یا موکت مورد نظافت قرار می گیرد. برس ها در این دستگاه از نوع غلتکی بوده که در خلاف جهت یکدیگر حرکت می نمایند. همانطور که اشاره شد این تجهیزات دارای به کمک برس آلودگی ها را از میان الیاف فرش و موکت خارج می نمایند پس برس در این دستگاه ها نقش اصلی و کلیدی دارد. اگر از برس نامناسبی همراه این تجهیزات استفاده شود، کیفیت انجام نظافت نامطلوب بوده و آلودگی ها بیش از پیش در میان الیاف فرش و موکت باقی می مانند. این عامل منجر به پوسیدگی فرش و موکت شده و طول عمر این تجهیزات را کاهش می دهد.

 

بکارگیری مواد شوینده تخصصی

موکت شوی گاهی سطح فرش و موکت بر اثر عوامل متعددی همچون ریختن مواد غذایی، آلودگی های چرب و روغنی دچار لکه می شود که وجود آنها از زیبایی ظاهری فرش و موکت می کاهد. لذا به منظور بهینه سازی فرآیند شستشوی موکت استفاده از مواد شوینده تخصصی، پیشنهاد بسیار مناسبی می باشد. این مواد امکان در هم شکست آلودگی ها را فراهم آورده و آلودگی ها به خوبی به صورت محلول در مواد شوینده در می آیند. دستگاه فرش و موکت شوی دارای سیستم های دوزینگ مواد شوینده هستند که پاشش این مواد را بر طبق شرایط تنظیم می نمایند. در صورت استفاده از مواد شوینده تخصصی و مناسب، انجام فرآیند شستشوی موکت بسیار با کیفیت تر صورت می پذیرد، ساختار این مواد کاملا سازگار با الیاف فرش و موکت بوده و هیچ گونه مشکلی در رنگ و ظاهر آن ایجاد نمی گردد.

 

حفظ سرعت انجام عملیات شستشوی موکت

موکت شوی با استفاده از دستگاه های فرش و موکت شوی مکانیزه، سرعت انجام عملیات شستشوی با افزایش چشم گیری همراه می گردد. اما توجه به حفظ سرعت در انجام عملیات شستشوی بسیار مهم و کلیدی می باشد. گاهی کاربر بنابر دلایلی عملیات شستشوی موکت را با عجله تر به انجام رسانده و سرعت دستگاه را افزایش می دهد. در این صورت عملیات برس زنی به درستی صورت نمی گیرد و امکان باقی ماندن آلودگی ها در میان الیاف فرش و موکت وجود دارد. لذا حفظ سرعت انجام عملیات شستشوی موکت الزامی می باشد.

 

 

بازبینی روزانه و هدفمند دستگاه موکت شوی صنعتی

موکت شوی دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی دارای ساختاری ساده می باشد که این دستگاه نیاز به بازبینی روتین دارد. در صورتی که بازبینی های مرتب در این زمینه صورت پذیرد، عمر مفید دستگاه افزایش یافته و همچنین بهره وری دستگاه موکت شور صنعتی نیز بیشتر می شود. این بازبینی ها شامل بررسی برس و قطعات مصرفی دستگاه نیز می شود. در صورت وجود مشکل در هر یک از این بخش ها کاربر با تعویض این قطعات، موجب بهبود بازدهی عملیاتی دستگاه نیز می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید