راهنمای انتخاب اسکرابر

راهنمای انتخاب اسکرابر

شرکت ها، مراکز تجاری، صنایع و به طور کلی کسب و کارهای بزرگ و کوچک همواره در تلاش هستند بهره وری کارمندان خود را افزایش دهند و کسب موفقیت های بیشتر خود را در گرو جذب مشتریان بیشتر می دانند. گسترش ساخت سازه های تجاری، صنعتی و … بازارهای رقابتی را سخت تر کرده و مشاغل را بر آن داشته تا برای باقی ماندن در عرصه تجارت بر تلاش خود در جهت پیشرفت و توسعه بیافزایند. دست یابی به موفقیت در هر کسب و کاری یعنی افزایش بازدهی، افزایش بهره وری پرسنل،‌ جذب سرمایه بیشتر، افزایش سودهی و … وابسته به عوامل مختلفی است که برخی از آن ها تخصصی هستند و برخی دیگر در اغلب مشاغل جنبه عمومی دارند. به عنوان مثال بهداشت و نظافت یک اصل مهم و کلیدی در محیط ها و مشاغل مختلف است که رسیدن به این هدف با نظافت صنعتی و کفشوی صنعتی یا اسکرابر معنا پیدا می کند.

اسکرابر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکرابر به عنوان ابزاری شناخته شده جهت شستشو و خشک کردن هم زمان سطح زمین است که تمامی مراکز تجاری و اداری، صنعتی، درمانی و ده ها محیط دیگر می توانند از این تجهیز بهره برند. کفشوی صنعتی با هدف بهبود و ارتقای سطح بهداشت و پاکیزگی طراحی و ساخته شده و در حقیقت مفهوم نظافت را دگرگون ساخته است.

 

 

 

مانورپذیری اسکرابر

دستگاه های اسکرابر کوچک تر دارای شعاع گردش کوچک تر هستند و همین سبب می شود تجهیزاتی با مانور پذیری بالا و کاربرد آسان باشند. این بدان معنا نیست که کفشورهای بزرگ خودرویی قدرت مانور کمی دارند دستگاه های اسکرابر سرنشین دار نیز با برخورداری از ساختار منسجم و در عین حال کارایی بالا، برای دور زدن به فضای کمی نیاز دارند. نحوه قرارگیری باتری و مخازن آب تمیز و آب کثیف کاملاً دقیق و مهندسی شده است و از همین رو حتی افزایش سایز دستگاه نمی تواند قدرت مانور و کاربرد آسان را تحت الشعاع قرار دهد. بیان این ویژگی نشان دهنده انعطاف پذیری بالای کفشوی صنعتی می باشد و در محیطی صرف نظر از نوع کاربری امکان به کارگیری این دستگاه ارزشمند وجود دارد.

 

 

تفاوت میان دستگاه‌های اسکرابر و انتخاب دستگاه مناسب برای یک فضای مشخص

رده های کوچک و متوسط دستگاه های کف شوی با عنوان اسکرابر دستی شناخته می شوند و با بزرگ تر شدن اندازه دستگاه شیوه هدایت تغییر یافته و به خودرویی تبدیل می گردد. اسکرابر سرنشین دار نسبت به مدل های دستی مخزن با ظرفیت بیشتر و پهنای نظافت بزرگ تری دارد و جهت شستشوی سطوح کف در فضاهای بزرگ و وسیع مانند مراکز تجاری، کارخانه ها، پایانه ها و … بسیار مناسب است. از طرف دیگر کفشوهای دستی با داشتن ابعاد کوچک تر محیط های دارای محدودیت را به خوبی شستشو می دهد. مخزن زمین شوی صنعتی دستی در مقایسه با رده های خودرویی کوچک تر بوده و در صورتی که در یک فضای وسیع مورد استفاده قرار گیرد، مدت زمان عملیات طولانی تر شده و به دفعات بیشتری مخازن پر و خالی می شود. از همین رو بهتر برای شستشوی سطوح وسیع اسکرابر خودرویی به کار رود که بازدهی و کارایی بالاتری ارائه می دهد.

 

منبع تغذیه اسکرابر

منبع تغذیه دستگاه کف شوی صنعتی عامل مهمی است که هنگام تهیه اسکرابر باید مورد توجه قرار گیرد. این تجهیزات دارای موتور الکتریکی تک فاز هستند که به وسیله برق یا باتری تغذیه می شوند. به طور معمول ماشین آلات باتری دار محبوبیت بیشتری دارند زیرا محدودیت های کابل برق را ندارد. اما این اسکرابرها به شارژ روزانه محدود می شوند و اگر نیاز به استفاده بیشتر باشد بهتر است از کف شوی برقی استفاده شود. زمین شوی کابلی نیازی به شارژ مجدد ندارد اما هنگام به کارگیری این دستگاه باید اطمینان حاصل گردد که در محیط محدودیتی برای کاربرد لوازم کابلی وجود ندارد.

پرسش‌هایی که به انتخاب اسکرابر مناسب کمک می کنند

۱- بازه های زمانی نظافت چگونه است؟ ساعتی؟ روزانه؟ هفتگی یا ماهانه؟

۲- آیا در حال حاضر از دستگاه مکانیزه نظافتی استفاده می شود؟ اگر بله چه نوع است؟

۳- حصول چه نتیجه ای مد نظر است؟

۴- بودجه چه قدر است؟

۵- فضای قابل نظافت چند متر است؟

۶- آیا در محیط قفسه بندی وجود دارد؟ اگر بله فاصله بین قفسه بندی ها چه قدر است؟

۷- پهنای درب ها و آساسنسور چه قدر است؟

۸- آیا آسانسور وجود دارد؟

۹- جنس سطح چیست؟ بتن؟ سنگ؟ سرامیک؟ اپوکسی؟ و … ؟

۱۰- آیا افراد در فضای نظافتی حضور دارند؟

میزان بهره وری با عوامل زیر سنجیده می شود:

ظرفیت مخزن

پهنای شستشو

ظرفیت باتری

با انتخاب دستگاه یا دستگاه های اسکرابر صنعتی که با شرایط کاری و ویژگی های محیطی سازگاری دارند، می توان محیط هایی پاکیزه فراهم نمود. مزیت کفشورهای صنعتی به تمیزی باکیفیت محدود نمی شود،‌ بلکه سرعت عمل بالا، کاهش فشار و زحمت نیروهای خدماتی، کاهش مصرف آب و انرژی و کاهش هزینه ها در بلند مدت برخی دیگر از مزیت های اسکرابر به شمار می آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید