کاربرد انواع ترولی در مراکز و مجتمع‌های تجاری

کاربرد انواع ترولی در مراکز و مجتمع‌های تجاری

یکی از پرکاربردترین ابزارهای نظافتی است که هر چند دارای ساختار و کاربرد بسیار ساده می باشد اما عملکردی فوق العاده در زمینه فعالیت های مربوط به نظافت دستی ارائه می دهد. انواع ترولی در محیط های عمومی پر رفت و آمد مانند مراکز و مجتمع های تجاری جهت نظافت سطوح مختلف و جمع آوری زباله ها مورد استفاده قرار می گیرند. نظافت  مجتمع های تجاری و مراکز خرید که فضاهایی با رفت و آمد زیاد هستند، بسیار ضروری است و باید با هدف ارتقای بهداشت محیط، محافظت از کفپوش ها و حذف زباله ها عملیات تمیزکاری انجام پذیرد. پاکیزگی و زیبایی محیط علاوه بر این که بر ایمنی و سلامت اثرگذار است، بر جذب مشتریان و جلب رضایت آن ها تأثیر دارد و در حقیقت یکی از اصول مهم بازاریابی است. نظافت مراکز تجاری با استفاده از روش های مکانیزه و یا دستی انجام می پذیرد و ترولی بهترین ابزار برای فرآیند نظافت دستی به شمار خواهد آمد.

اهمیت نظافت مراکز تجاری

در سال های گذشته با افزایش جمعیت شهرها به ویژه شهرهای بزرگ مجتمع های تجاری بزرگی در گوشه و کنار شهرهای مختلف ساخته شده اند که روزانه تعداد زیادی از عموم افراد به آن مراجعه نموده و برای خرید، تفریح، غذا خوردن، بازی کودکان و … وقت خود را در آن محیط سپری می نمایند. مجتمع هایی که توجهی به بهداشت و نظافت آن ها نمی شود، هیچ گاه نمی توانند پایگاهی برای جذب مشتریان باشند و روز به روز با افت مخاطبان بیشتری مواجه خواهند شد. در مقابل حضور در فضایی تمیز و دلپذیر در ذهن افراد تاثیر مثبت بر جای می گذارد و سبب می شود مشتریان تمایل داشته باشند دوباره و دوباره به آن مرکز تجاری مراجعه نمایند.

مجتمع تجاری شامل چه بخش هایی است؟

مجتمع های تجاری و مراکز خرید با توجه به وسعت و طراحی و ساخت آن دارای بخش هایی مانند راهرو، سالن سینما، فودکورت، سالن بازی کودکان، سرویس های بهداشتی، مغازه و … می باشد که هر بخش متناسب با شرایط محیطی نیاز به نظافت و رسیدگی دارد. انواع ترولی نظافتی و جمع آوری زباله جهت تمیز نمودن مجتمع های تجاری، مراکز خرید و هایپرمارکت ها کاربرد دارد.

کاربرد ترولی در مجتمع تجاری

استفاده از ترولی از چند جهت برای مراکز تجاری حائز اهمیت بوده و تنوع محصولات دامنه وسیع تری از انجام عملیات نظافت را فراهم می آورد.

نظافت و شستشوی سطوح کف با ترولی نظافتی

ترولی نظافتی دارای دو سطل مجزا است که یکی حاوی آب تمیز یا محلول شوینده و و دیگری شامل آب کثیف می باشد. چنین ساختاری سبب افزایش قابل توجه کیفیت عملیات تی کشی می گردد. از طرف دیگر ترولی از سیستم آبگیر برخوردار بوده که با استفاده از آن پد نظافتی فشرده شده و آب آلوده و اضافه از الیاف آن خارج می شود و بدین ترتیب زمان لازم برای خشک شدن سطح زمین کاهش می یابد. تسریع در روند خشک شدن سطح زمین به معنای بالا رفتن ایمنی محیط می باشد.

 

 

 

حمل ابزار نظافت با ترولی چند منظوره

ترولی چند منظوره علاوه بر دارا بودن تجهیزات کامل تی کشی سطوح کف به محفظه هایی تجهیز گردیده که امکان حمل و جا به جایی مواد شوینده، پد گردگیری و سایر ابزار نظافت را فراهم آورده و نیروهای انسانی می توانند تمامی لوازم مورد نیاز خود را در هر مرحله از نظافت به راحتی در اختیار داشته باشند. ترولی های چند منظوره کارایی گسترده ترین نسبت به ترولی های نظافتی ساده دارند، چرا که مجهز به کیسه زباله و یا سطلی هستند که زباله ها درون آن ها جای می گیرد، در نتیجه سرعت عملیات تمیزکاری محیط بالا می رود.

 

 

 

ترولی جمع آوری زباله

دسته ای از ترولی ها با هدف سهولت در جمع آوری زباله با بهداشت بیشتر طراحی و تولید شده اند. این ترولی ها دارای درب پوشی هستند که انتشار بوی نامطبوع زباله ها در محیط جلوگیری به عمل می آورد. در بخش زیرین این ترولی ها صفحه ای مقاوم قرار دارد که وظیفه نگهداری کیسه زباله را بر عهده داشته و وزن کیسه پر را تحمل می کند. با توجه به حجم بالای رفت و آمدها در مراکز تجاری سرعت تولید زباله افزایش پیدا می کند و استفاده از ترولی جمع آوری زباله می تواند یک راهکار موثر برای حذف این زباله ها باشد. این ترولی ها بر روی شاسی چرخ دار مستحکمی قرار گرفته اند که سبب هدایت آسان ترولی شده و کاربر برای جا به جایی آن دچار خستگی و زحمت نمی شود.

 

 

 

نقش ابزار نظافت در مراکز تجاری

ابزارهای پیشرفته دستی نظافتی همانند انواع پد و پدهولدر، دسته گردگیری انعطاف پذیر، دسته تلسکوپی، سطل زباله دیواری، ست جارو، کیت نظافت شیشه، دستمال های میکروفایبر و … از مهم ترین و کارآمدترین تجهیزات نظافت دستی به شمار می آیند که به منظور نظافت‌ انواع سطوح در مجتمع های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. نظافت پیشخوان ها، میز و صندلی فودکورت، نمای ساختمان، نرده ها، تابلوها، ویترین مغازه ها، آینه ها، آسانسورها، درب های ورودی و … به وسیله این ابزارهای نظافتی تمیز گردیده و آلودگی و گرد و غبار از آن ها زدوده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید