هشدار ها و تصورات غلط نظافت فرش و موکت

هشدار ها و تصورات غلط نظافت فرش و موکت

تصورات و ذهنیت های غلط بسیاری در مورد شستشو و نظافت فرش و موکت و یا هرگونه اسباب و اثاثیه داخلی منازل در ذهن افراد  وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم تا با مطرح کردن تعدادی از این تصورات، به انتخاب درست و تصمیم گیری آگاهانه افراد کمک کرده و سردرگمی های بی پایه و اساس ایشان را پایان دهیم.

 

۱ . شما وقتی باید فرش، مبلمان و اثاثیه منزل خود را بشویید که آنها واقعا کثیف شده و نیاز به شستشو داشته باشند

تصور این موضوع که شستشو و نظافت مستمر و مداوم یک فرش می تواند به مرور زمان باعث ساییدگی و پارگی آن شود، کاملا اشتباه و بدون منطق است. چرا که ساییدگی و پوسیدگی اثاثیه منزل مثل فرش، موکت یا مبل در اثر شستشوهای طولانی مدت و عدم نظافت ایجاد می شود، چرا که نفوذ خاک و گرد و غبار در الیاف فرش یا موکت به عنوان عاملی ساینده عمل نموده و با تردد افراد بر روی الیاف موجب ساییدن آنها و در نهایت کاهش عمر مفید فرش ها و موکت ها می گردد. علاوه بر این با شستشو و نظافت مستمر و منظم اثاثیه منزل، میزان گرد و غبار در محیط به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و از بروز هرگونه بیماری و آلرژی در افراد حاضر و ساکن در محیط جلوگیری کنید. حضور فرش و موکت در محیط زندگی موجب جذب آلودگی ها و ذرات معلق می شود. از این رو نظافت و شستشوی فرش و مبلمان منزل به شما در کاهش میزان آلودگی های محیطی و ریزگردها بسیار کمک می کند و باعث می شود تا از ایجاد آلرژی در افراد جلوگیری شود.

 

۲ . تمامی مواد شوینده نظافتی فرش و موکت عملکرد مشابه ای دارند

یکی از باور های اشتباه در زمینه شستشو و نظافت فرش ها و موکت این است که تمامی مواد شوینده ای که برای شستشو و نظافت منسوجات به کار می روند توانایی لازم و کافی در حذف آلاینده ها را داشته و بهترین روش برای شستشو و حذف آلاینده ها می باشند. اما با توجه به مصرفی که از فرش و موکت می شود و همچنین نوع آلودگی های این سطوح، روش های نظافت و شستشو به گونه های مختلفی انجام می شود که در بهترین حالت های نظافتی، می توان شستشو با آب داغ و در برخی دیگر به صورت روش های خشک را نام برد. اما شستشو به صورت خام نمی تواند نتایج مطلوبی در بر داشته باشد. اگر چه استفاده از ماده شوینده مناسب، کمک زیادی به تمیزی و نظافت وسایل خواهند داشت اما استفاده از شیوه نظافتی فرش نیز به گونه ای صحیح انجام پذیرد تا مواد شوینده بتوانند به داخل الیاف فرش یا موکت نفوذ نمایند و شستن فرش در جهت مناسب تمامی آلودگی و چربی از آن خارج شود.

 

۳ . می توانیم فرش خود را به هزینه های کم نظافت نماییم.

البته که شستشو و نظافت فرش و موکت را می توان به گونه های مختلفی انجام داد اما قدرت بالای دستگاه های فرش شوی و مبل شوی در نظافت، با روش های دستی قابل قیاس نمی باشند. بطور کلی استفاده از دستگاه های صنعتی به واسطه قدرت شویندگی بیشتر و نفوذ عمیق تر مواد شوینده به داخل الیاف، باعث شستشوی بهتر فرش می شود. همچنین این دستگاه ها با داشتن قدرت مکش بالا باعث جذب کامل آلودگی و خشک شدن کامل بافت فرش یا موکت می گردد. چرا که اگر پس از شستشو ، فرش کاملا خشک نشود هم آلودگی در داخل فرش باقی می ماند و هم به علت رطوبت باقی مانده در فرش یا موکت، بوی بسیار نامطبوعی ایجاد می شود. از طرفی شستشوی اثاثیه با فرش شوی و موکت شوی به علت استفاده از مواد شوینده مناسب باعث حذف کامل لکه و نظافت کامل سطوح می شود.

 

۴ . خشک شدن فرش در هوای آزاد باعث از بین رفتن بوی نامطبوع فرش می شود.

این تصور که اگر فرش در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک شود بوی نامطبوع و مواد شوینده از بین می رود یک تصور بسیار اشتباه است چرا که خشک شدن فرش در زیر نور آفتاب باعث از بین رفتن رنگ فرش و تیره شدن آن می شود ضمن اینکه در شستشو به روش دستی، تمام آب فرش و موکت کشیده نمی شود و ماندن فرش در هوای آزاد و نور خورشید باعث بیشتر شدن بوی نامطبوع فرش می شود. استفاده از دستگاه های صنعتی به مانند فرش شوی و موکت شوی باعث می شوند تا فرش در لحظه نظافت بطور کامل خشک شود و هیچ گونه بو و آلودگی در آن باقی نماند.

 

 

لینک های مفید: دستگاه فرش شوی

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید