دستگاه نماشوی مکانیزه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه نماشوی مکانیزه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نما ساختمان ها همه روزه در معرض آلودگی های مختلف قرار دارد، این آلودگی ها شامل عوامل محیطی نظیر باران، نور خورشید، آلودگی هوا، گرد و غبار، دوده اتومبیل ها و کارخانه های صنعتی و… می باشد. این آلودگی ها  با قرار گیری بر روی بدنه ساختمان ها می توانند مشکلات متعددی به وجود آورند. دستگاه نماشوی مکانیزه وسیله ایده آل به منظور از میان برداشتن این آلودگی ها با سهولت و سرعت بالا می باشد که می تواند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت شستشو نما

با کمی توجه به محیط اطراف می توان به این حقیقت رسید که ساختمان ها بخش قابل توجهی از شهرها را شامل می شوند، در نتیجه پرداختن به نظافت آنها می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود چهره شهر داشته باشد، ساختمان هایی پوشیده از آلودگی های مختلف چهره زیبای شهر را مخدوش می نمایند. علاوه بر این انباشت آلودگی ها و تثبیت شدن آنها در نمای ساختمان می تواند موجب آسیب به بافت بنا و کاهش طول عمر بدنه ساختمان شود. در نتیجه لازم است تا با بهره گیری از دستگاه های مکانیزه و تخصصی که به همین منظور طراحی شده اند شستشو نما ساختمان ها صورت پذیرد. دستگاه نماشوی مکانیزه یکی از  این دستگاه ها است.

مشکلات نماشویی ساختمان

شستشو نمای ساختمان ها همواره به عنوان یک عملیات زمانبر، دشوار و پر خطر تلقی می شود به ویژه اگر ارتفاع ساختمان زیاد باشد به منظور نظافت نمای ساختمان ها به نصب داربست نیاز است که این امر می تواند خطرات ناشی از این عملیات را به مراتب افزایش دهد. گاها ممکن است رد اب باقی مانده بر روی شیشه ها و پنجره ها پس از شستشو موجب ایجاد لکه های مختلف شده و کیفیت شستشو را کاهش دهد.

دستگاه نماشور چیست؟

تجهیزات نماشو وسیله  ای حرفه ای به منظور شسشو نما ساختمان تا ارتفاع مشخص می باشد. این دستگاه به طور کل از یک سیستم فیلتراسیون، یک پمپ، یک دسته با قابلیت افزایش طول، مخزن اب و پدها و سری های مختلف تشکیل شده است.

دستگاه نماشوی مکانیزه
دستگاه نماشوی مکانیزه

سیستم فیلتراسیون

سیستم فیلتراسیون دستگاه موجب می شود تا آب کاملا تصفیه شده و بدون ناخالصی در فرایند نظافت مورد استفاده قرار بگیرد و بدون ترتیب هیچ گونه لکه ای بر روی نما پس از شستشو باقی نمی ماند. همچنین استفاده از آب خالص در نظافت امکان جذب مجدد آلودگی ها را کاهش داده و نیاز به شستشو مجدد را کاهش می دهد، که این به معنی کاهش هزینه های شستشو می باشد.

پمپ پاشش اب

به منظور ارسال آب از مخزن تا ارتفاع مشخص به یک پمپ قدرتمند نیاز است. پمپ دستگاه نماشور می تواند آب را تا ارتفاع مورد نیاز بالا برده و به این ترتیب نقش بسیار حیاتی در فرایند شستشو نما ایفا نماید.

مخزن دستگاه

مخزن دستگاه به شکل یک بطری پلاستیک بوده که با امکان حمل آسان می توان آن را به راحتی پر و خالی نمود. همچنین به منظور افزایش کیفیت شستشو استفاده از مواد شوینده در داخل مخزن امکان پذیر است.

لنس تلسکوپی

تجهیز دستگاه شیشه شور به یک دسته تلسکوپی با ساختار کاملا ارگونومیک و وزن کم این امکان را فراهم می آورد تا کاربر بتواند این آن را تا ارتفاع مدنظر خود تنظیم نموده و بدون احساس خستگی به انجام عملیات شستشو بپردازد.

پد قابل تنظیم

امکان تعویض پدهای دستگاه این امکان را به وجود می آورد، تا در صورت آسیب به پد یا نیاز به تعویض آن بتوان از پدهای مناسب استفاده نمود.

مزایای استفاده از دستگاه نماشوی مکانیزه

برخی از مزایای به کارگیری این دستگاه عبارتند از:

  • عدم نیاز به نصب داربست و کاهش خطرات احتمالی
  • افزایش کیفیت شستشو به دلیل استفاده از آب خالص در نظافت
  • افزایش سرعت عملیات شستشو
  • کاهش هزینه ها در طولانی مدت
  • ساختار ارگونومیک دستگاه و امکان استفاده از آن برای مدت طولانی بدون خستگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید