همه چیز درباره کارواش اتوماتیک دروازه ای

همه چیز درباره کارواش اتوماتیک دروازه ای

کارواش دروازه ای یکی از انواع کارواش اتوماتیک می باشد که به منظور شستشو خودرو به شیوه ای کاملا مکانیزه مورد استفاده قرار می گیرد. ریل های تعبیه شده در کارواش، موجب ثابت ماندن خودرو در طی فرایند شستشو شده و با حرکت بخش ها و اجزا مختلف کارواش، عملیات شستشو انواع خودرو صورت می پذیرد. با توجه به ارتفاع چارچوب دستگاه می توان به شستشو انواع خودروهای محتلفی نظیر انواع خودرو سواری و وانت بار پرداخت.

مراحل شستشو ماشین با دستگاه کارواش تمام اتوماتیک دروازه ای

با قرارگیری خودرو بر روی محل تعبیه شده عملیات شستشو آغاز می گردد. مراحل شستشو عبارتند از:

  • پیش شویی

در برخی انواع کارواش های اتوماتیک به منظور افزایش کیفیت شستشو ابتدا به پیش شویی خودرو پرداخته می شود. به این ترتیب که آب پرفشار با پاشش بر روی بدنه خودرو آلودگی های درشت نظیر شن و گل و لای و برگ و … را جدا می نماید. در نتیجه در مراحل بعدی شستشو آسان تر و روان تر صورت می پذیرد.

  • برس زنی

با پاشش شامپو عملیات برس زنی آغاز می شود. در این مرحله از دو برس عمودی و یک برس افقی تعبیه شده در دستگاه( در برخی مدل های پیشرفته چهار برس عمودی ) که با ویژکی ضدخش خود به برس زنی موثر بخش های مختلف خودرو استفاده می شود.

  • شستشو نهایی

در مرحله آخر شستشو، پاشش آب پرفشار تمامی آلودگی ها و مواد شوینده را از بدنه ماشین جدا می نماید. به طور کلی پاشش آب و مواد شوینده در مراحل مختلف به وسیله نازل های تعبیه شده در دستگاه انجام می شود.

  • واکس زنی و خشک کردن

در این مرحله با استفاده از نازل به کارگرفته شده در مرحله آبکشی نهایی، به منظور جلادهی به بدنه خودرو و تسریع در خشک شدن، واکس به بدنه اتومبیل پاشش می شود. در نهایت نیز با دمش هوای پرفشار بدنه خودرو به طور کامل خشک می گردد.

شستشوی متفاوت خودرو با کارواش اتوماتیک دروازه ای

حفظ زیبایی خودرو و مراقبت از رنگ بدنه در برابر عوامل محیطی نظیر انواع آلودگی ها، نور خورشید و… یکی از دغدغه های صاحبان خودرو ها به شمار می آید. با شستشو خودرو توسط کارواش اتوماتیک می توان در زمان کوتاه،‌ از روشی مطمئن تر و با کیفیت تر برای نظافت خودرو استفاده کرد. با بررسی و کسب اطلاع از مزایای استفاده از کارواش تمام اتوماتیک، روش های سنتی برای شستشو انواع ماشین ها کنار گذاشته خواهند شد. برخی از این مزایا عبارتند از:

سرعت بالا

شستشو و خشک نمودن یک خودرو به طور کامل با استفاده از یک کارواش تمام اتوماتیک دروازه ای متناسب با مدل کارواش از ۷ تا ۴ دقیقه متغیر می باشد. این در حالی است که در کارواش های سنتی این عدد به ۲۰ دقیقه نیز می رسد. سرعت بالا شستشو به معنی کاهش زمان انتظار مشتریان و در نتیجه جلب رضایت آنان می باشد. علاوه بر این می توان در بازه زمانی مشخص به تعداد بیشتری از مشتریان خدمان ارائه نمود.

شستشو دقیق و ایمن خودرو با کارواش اتوماتیک دروازه ای
شستشو دقیق و ایمن خودرو با کارواش اتوماتیک دروازه ای

کیفیت مناسب

در این مدل از کارواش ها، با درنظر گرفتن مراحل تخصصی برای شستشو تمامی بخش های یک خودرو با به کارگیری بهترین مواد و ابزار عملیات شستشو صورت می پذیرد. در نتیجه هیچ گونه نگرانی برای صاحبان وسایل نقلیه وجود نخواهد. مواد شوینده و فوم و الیاف برس ها همگی از مواد سازگار با رنگ و بدنه ماشین می باشند.

مصرف آب  کمتر

یکی  از عوامل مهم در رواج استفاده از کارواش های اتوماتیک، کاهش چشم گیر میزان مصرف آب می باشد. به منظور شستشو کامل یک اتومبیل با کارواش اتوماتیک دروازه ای در حدود ۸۰ لیتر آب مصرف می شود که این میزان در خدود ۳۰ درصد کمتر از آب مصرفی برای شستشو یک خودرو در کارواش های سنتی می باشد. این عامل در بلند مدت می تواند به صرفه جویی هزینه ها و سودآوری بینجامد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید