نظافت صنعتی چیست؟

نظافت صنعتی چیست؟

نظافت صنعتی چیست؟ این سوال شاید به عنوان یکی از رایج ترین مسائلی باشد که ذهن مخاطب را به خود مشغول کرده در واقع در  این مقاله تلاش خواهد شد که به طور کلی این مقوله پرطرفدار مورد بررسی قرار گیرد و به هر گونه سوالی در این زمینه پاسخ داده شود، نظافت همواره به عنوان یکی از دشوار ترین و طاقت فرساترین بخش ها در مدیریت هر مکانی به شمار می رود که به برخی از این مشکلات نظافتی و شستشو  در مکان های متفاوت اشاره نموده و آن ها را مورد تحلیل و بررسی کامل قرار خواهیم داد. در اماکن صنعتی که آلودگی های روغنی و ماندگار فروان است، زدودن همه آلودگی ها با شیوه های سنتی نظافت فرآیندی دشوار و تقریبا غیر ممکن خواهد بود. در محیط های خانگی همانند منازل و ادارات کوچک می توان به سادگی آلودگی های سطحی را نظافت کرد اما شستشو و نظافت عمق تمام سطوح زمان بر است و نیاز به صرف انرژی فراوانی دارد. در هتل ها و محیط های تجاری نیز به دلیل وسعت بالای محیط و تردد فراوان و وجود راهرو های باریک، فرآیند نظافت سنتی با چالش های متفاوتی مواجه است. به همین دلیل بهره مندی از راهکاری کاربردی برای شستشوی سطوح در اماکن صنعتی، تجاری، هتلی، خانگی و… موجب بهینه سازی نظافت و مدیریت بهتر خواهد شد. استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی بهترین راه حل برای حل این مشکلات نظافتی می باشد.

منظور از نظافت صنعتی چیست؟

معنای اصلی نظافت صنعتی عملیات پاکسازی محیط های صنعتی از قبیل انبار، کارخانه، بیمارستان، مراکز آموزشی، تجاری و اداری است، یکی از اهداف نظافت مکانیزه صنعتی ایجاد محیط کاری سالم، بهداشتی و ایمن برای کارمندان و کارگرانی می باشد که ساعت های متمادی در این گونه محیط ها مشغول به کار هستند. انجام عملیات نظافتی در هر محیط اغلب مواقع بعد از ترک محیط توسط افراد به انجام می رسددرست وقتی که افراد کمتری در حال فعالیت در فضای کارگاه یا کارخانه خواهند بود. تعبیر صحیح از مفهم واقعی سوال نظافت صنعتی چیست تنها یک پاسخ را به خود اختصاص می دهد افزایش بازدهی محیط کار، کاهش آلودگی های صنعتی، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و بهره وری بیشتر آن ها، امروزه با پیشرفت علم  و تکنولوژی انجام فرآیند نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات تخصصی نظافت مکانیزه صنعتی از قبیل اسکرابر صنعتی، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و سوییپر صنعتی انجام می گیرد. این دستگاه ها متناسب با کاربردشان برای از بین بردن روغن، لکه ها، زنگ بری و سایر آلودگی های مضر از سطح قطعات، فلزات،‌ محصولات و سطوح کف به کار برده می شوند.

نظافت صنعتی چیست

 رایج ترین دستگاه های نظافت صنعتی و کاربرد آنها

به منظور فهم بهترن مفهوم از سوال نظافت صنعتی چیست باید توجه داشت که جهت شستشو و نظافت بهینه اماکن گوناگون و به کارگیری فناوری جدید نظافت صنعتی دستگاه های قدرتمند و با کیفیت مکانیزه طراحی و ساخته شده و در اختیار کاربران خدماتی قرار گرفته شده است که در ادامه به مهم ترین و کاربردی ترین این دستگاه ها اشاره خواهد شد. در واقع با استفاده از روش می توان هر نوع آلودگی اعم از ضیعات مایع، گرد و غبار، الودگی های جامد ریز و درشت، لکه های تثبیت شده و چرب، آلودگی های سمی و اشتعال زا و… را جمع آوری نمود.

– شستشوی مکانیزه کف با زمین شوی صنعتی

یکی از رایج ترین دستگاه های نظافت صنعتی چیست ؟ اسکرابر یا همان کفشوی صنعتی یکی از متداول ترین دستگاه های شستشوی مکانیزه کف می باد می باشد که در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اسکرابر انواع متفاوتی دارد که با توجه به نوع و مساحت سطح و همچنین نحوه دسترسی به منبع تغذیه، می توان بهترین مدل کفشور صنعتی را انتخاب نمود. یک دستگاه زمینشور در مدل های دستی و سرنشین دار با دو نوع منبع تغذیع باتری دار و کابلی طراحی شده است که ظرفیت مخزن، پهنای شستشو، کارایی تئوری و عملی هریک متفاوت می باشد و کاربر با توجه به شرایط محیطی می تواند نسبت خرید اسکرابر مناسب اقدام نماید.

سوییپر صنعتی به عنوان دستگاه نظافت صنعتی

 

– نظافت آسان با سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر نوعی دستگاه جاروب صنعتی و حرفه ای می باشد. این جارو صنعتی در دو نوع سوییپر سرنشین دار و سوییپر دستی ارائه می شود که با توجه به مساحت می توان برای سطوح گسترده ای همچون پارکینگ های وسیع و همچنین اماکن صنعتی از دستگاه سوییپر استفاده نمود؛ اما در نظافت انبار یا پارکینگ های خانگی می توان از سوییپر دستی به منظور جاروب آلودگی های ریز و درشت بهره برد. همانطور که از نام دستگاه مشخص است، فرایند جاروب زدن و جمع آوری انواع آلودگی های درشت و کوچک جامد با استفاده از برس های پرقدرت دستگاه انجام می پذیرد.

 

– حذف قدرتمند آلودگی ها با واترجت صنعتی

نوعی دیگر از دستگاه های کاربردی نظافت صنعتی، واترجت های قدرتمند می باشدکه برای شستشوی خانگی نظیر شستشوی حیاط، خودرو، نماشویی ساختمان می توان از واترجت خانگی استفاده نمود و به منظور زدودن آلودگی های عمیق می توان انواع کارواش صنعتی را مورد استفاده قرار داد؛ کارواش آب گرم که نوعی از واترجت های رده صنعتی می باشد، برای زدودن آلودگی های عمیق و روغنی بسیار کاربردی است. به طور کلی استفاده از آب پرفشار با دبی مشخص برای گسستن پیوند بین مولکولی سطح و ذره آلودگی اساس کارکرد یک کارواش صنعتی و خانگی می باشد. آنچه عامل متمایز کننده یک مدل صنعتی با انواع خانگی است نوع پمپ و موتور و در نهایت فشار قابل ارائه توسط دستگاه می باشد.

نظافت صنعتی با دستگاه واترجت صنعتی

 

– جاروبرقی صنعتی و مکش انواع ضایعات

یکی دیگر از تجهیزات برای شناسایی بهتر نظافت صنعتی چیست ، دستگاه جاروبرقی صنعتی می باشد. جاروبرقی ها نیز مانند سایر دستگاه های نظافت صنعتی در رده های خانگی، تجاری و صنعتی ارائه می شوند؛ از جاروبرقی خانگی برای مصارف رایج جاروب در خانه ها و ادارات کوچک می توان استفاده کرد، جاروبرقی تجاری برای نظافت در هتل و جاروب فضاهای وسیع تر از اماکن خانگی مناسب هستند و جاروبرقی صنعتی برای استفاده در صنایع متفاوتی از قبیل داروسازی، نفت و گاز و پتروشیمی، نساجی و… مناسب است. یک مکنده صنعتی با امکان حذف انواع گرد و غبار و مواد پراکنده در محیط، مواد مایع و چگال و آلودگی های قابل اشتعال یک دستگاه بسیار ضروری برای مراکز صنعتی بشمار می رود.

 

سایر تجهیزات نظافت صنعتی چیست

دستگاه های دیگری در رده نظافت صنعتی قرار می گیرند که به منظور تکمیل فرآیند نظافت می توان از آن ها استفاده کرد. برخی از این دستگاه ها به شرح زیر است:

۱- پولیشر: یک کفساب کاربردی می باشد که برای جلابخشی و لایه برداری سبک سطوح استفاده می شود.

۲- مبل شوی: یک دستگاه حرفه ای برای شستشوی مبلمان و خشک کردن کامل آن پس از شستشو می باشد.

۳- فرش شوی و موکت شوی: این دستگاه نیز در دو نوع صنعتی و خانگی برای مصارف متفاوت در شستشوی فرش و موکت ارائه می شود.

۴- نماشوی: به منظور شستشوی شیشه و نمای ساختمان با ارتفاع زیاد و بدون نیاز به داربست کاربرد دارد.

 

نظافت صنعتی با دستگاه نماشوی

مزایای به کارگیری تجهیزات نظافت صنعتی چیست

استفاده از تجهیزات نوین در هر امری، مزایا و معایبی دارد؛ با بررسی تعداد مزیت های بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی و مفهوم این که نظافت صنعتی چیست می توان نسبت به معایب استفاده از این دستگاه ها و کاربردهای آن شیوه های نظافت صنعتی را به کار بست و  شستشو و نظافت سطوح را به بهترین شکل به انجام رساند که به تبع آن شاهد بهینه سازی کلی فرآیند های دشوار، زمان بر و هزینه بر نظافتی خواهیم بود،در این میان از معدود عیوب بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی می توان به قیمت بالای دستگاه های نظافت صنعتی اشاره کرد که به مرور زمان و افت زیاد هزینه ها این هزینه اولیه برای خرید دستگاه باز می گردد. برخی از مزایای شستشو و نظافت سطوح هموار و ناهموار در اماکن خانگی و صنعتی با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی عبارت اند از:

۱- بهبود سرعت نظافت و کوتاه تر شدن زمان شستشو و پاکسازی سطوح

۲- کاهش هزینه ها به دلیل استفاده کمتر از آب، مواد شوینده و نیروی کاربر نظافتی

۳- کمک به محیط زیست به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده مضر برای طبیعت و جلوگیری از به هدر رفتن آب فراوان حین شستشو

۴- سهولت کاربری به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه های نظافت صنعتی، کیفیت بالا و عدم نیاز به تکرار مجدد نظافت

۵- بهبود کیفیت نهایی نظافت و رضایت کامل پس از انجام شستشو و نظافت سطوح

 

6 دیدگاه دربارهٔ «نظافت صنعتی چیست؟»

  1. سلام. اگر پارکینگ از جنس اپوکسی باشه، یک دستگاه زمین شوی نیاز شما را برآورده میکنه، بسته به وسعت محیط می تونید از زمین شوی دستی یا سرنشین دار استفاده کنید. اما اگر پارکینگ دارای سطح سخت مثل آسفالت باشه، دستگاه سوییپر صنعتی باید استفاده بشه. برای دریافت مشاوره بیشتر و راهنمای خرید دستگاه نظافتی با شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ تماس بگیرید.

  2. سلام
    برای تمیز کردن تجهیزات الکترونیکی جاروبرقی پیشنهاد میکنید یا بخار شو؟
    چند جا پرسیدم و گفتن بخار شو استفاده کنم، میخواستم بدونم بخار آب به دستگاه صدمه نمیزنه؟

  3. سلام و وقت بخیر
    بسته به نوع تجهیزات الکترونیک و حساسیت آنها، برای نظافت میتوانید از دستگاه بخار شوی استفاده کنید. با این حال برای اطمینان از انتخاب دستگاه نظافت مناسب، با کارشناسان فروش با شماره ۸۷۱۸۴-۰۲۱ در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید