نقش جاروبرقی اب جمع کن در افزایش سرعت و کیفیت نظافت

نقش جاروبرقی اب جمع کن در افزایش سرعت و کیفیت نظافت

در کنار تقسیم بندی انواع جاروبرقی ها از نظر تجاری و صنعتی می توان آنها را بر اساس حالت فیزیکی ماده مورد مکش نیز تقسیم بندی کرد. مکش آب با جاروبرقی یکی از فرایند هایی است که میتواند مزیت کاربرد این نوع ابزار نظافت صنعتی را در صنایع مختلف افزایش دهد. جاروبرقی می تواند مناسب مکش مواد جامد، مایع و یا هر دوی آن‌ها باشند. آنچه در این مقاله قصد به بررسی آن داریم ساختار، عملکرد و ویژگی های مهم در زمینه جاروبرقی اب جمع کن ، جاروبرقی آب جمع کن یا دستگاه مکش آب است، جارو هایی که می توانند علاوه بر مکش موثر مواد جامد در مکش مواد مایع نیز بسیار توانمند باشند.

ساختار جاروبرقی آب جمع کن یا دستگاه مکش آب

دستگاه‌های جاروبرقی به انواع مختلفی تفکیک می‌شوند که۸ هر کدام بر حسب نوع و طراحی خاصی که دارند برای جمع‌آوری زباله‌های مختلفی کاربرد دارند. دانستن انواع جارو برقی آب و خاک و جاروبرقی آب جمع کن، همچنین اطلاع درمورد طرز کار جاروبرقی آب و خاک و طرزکار دیگر انواع این دستگاه نظافتی در تسریع و بهبود بازدهی نظافت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مکنده های آب و خاک علاوه بر توانایی بالا در مکش مواد جامد، به عنوان دستگاه مکش آب نیز شناخته می شوند. این در حالی است که مکش هر کدام از این مواد نیازمند ویژگی متفاوتی است. هر کدام از اجزای جاروبرقی کارایی خاصی دارند که می‌توان با مطالعه ی دفترچه راهنما و بروشور همراه دستگاه به آن‌ها پی برد و نظافت موثرتری داشت. توانایی مکش آب با جاروبرقی میتواند در ساختار هریک از انواع مکنده نیمه صنعتی و یا صنعتی قرار گیرد. در ادامه با بیان هر کدام از این عملکرد ها به تبین بیشتر شیوه مکش مکنده های آب و خاک یا دستگاه مکش آب می پردازیم:

مکش مواد جامد

آیا می‌دانید جاروبرقی آب و خاک چیست و چگونه عمل می‌کند؟ خرید بهترین مدل جاروبرقی آب و خاک نکات و اصولی دارد که لازم است با تحقیق دقیق و کافی در نظر گرفته شود. در یک جاروبرقی پمپ به عنوان اساسی ترین واحد، وظیفه تخلیه مداوم هوای داخل مخزن را بر عهده دارد. این تخلیه مداوم موجب می گردد تا در داخل مخزن فشار نسبت به محیط بیرون کاهش یابد و به همین دلیل هوای موجود در بیرون از مخزن تمایل زیادی نسبت به ورود به داخل مخزن داشته و با باز کردن دهنه مکش این جریان هوایی شکل می گیرد. ایجاد جریان هوایی با سرعت بالا موجب می شود تا ذرات اطراف نازل به همراه هوا به داخل مخزن کشیده شوند. نکته اساسی در مورد مکش ذرات جامد جدا سازی آنها از هوای وارد شده به داخل پمپ می باشد. ورود ذرات به داخل پمپ علاوه بر اینکه می تواند میزان استهلاک پمپ را تا حد زیادی افزایش دهد، موجب می شود تا بخشی از ذرات جمع آوری شده در داخل مخزن به همراه هوا از طریق مسیر پمپ به محیط بر گشته و موجب آلوده سازی مجدد محیط شود. به همین دلیل است که در مسیر مابین مخزن و پمپ جارو آب و خاک یک یا چند لایه فیلتر قرار می گیرد. فیلتر به عنوان یک صفحه مشبک با منافذ بسیار ریز موجب جمع آوری مواد و عدم اجازه خروج آنها از مخزن می شود. به همین دلیل است که در جمع آوری تخصصی ذرات جامد می توان از تعبیه بهرین فیلتر جاروبرقی جهت جداسازی صحیح ذرات از هوا به عنوان یکی از مهم ترین موارد این رده از دستگاه جاروبرقی یاد کرد. 

بکارگیری انواع دستگاه های تجهیزات نظافتی ابراهیم

طرز کار دستگاه مکش آب

 

در مکش مواد مایع به دلیل پیوستگی بالای مایعات و نیرو های بین مولکولی، دیگر مشکلی به عنوان عبور ذرات به همراه هوا به داخل پمپ مکش وجود ندارد. به همین دلیل است که در دستگاه مکش آب ، اهمیت حضور فیلتر کاهش می یابد و هوا و ذرات به طور خودکار در داخل مخزن از یکدیگر جدا می شوند. در عوض در این رده از جاروبرقی ها به دلیل آسیب های احتمالی به دلیل تماس اجزای و قطعات داخلی با مایعات، تفکیک کامل مخزن از تمامی بخش های دیگر مانند پمپ، موتور و … الزامی می باشد. تفکیک مخزن و دهنه ورود مواد از محل قطعات داخلی آسیب پذیر در برابر مواد مایع به عنوان شاخصه مهم یک دستگاه مکش آب شناخته می شود.

 

مکش آب با جاروبرقی در کنار مکش مواد جامد

همانطور که از نام دستگاه مکش آب مشخص است،‌ جاروبرقی آب جمع کن یا دستگاه مکنده آب توانایی مکش مواد مایع و جامد را دارا می باشند. در جارو برقی آب موتور، پمپ مکش و فیلتر به طور کامل بیرون از بخش مخزن قرار دارد و به همین دلیل تماس مستقیم مایعات جمع آوری شده با این اجزا امکان پذیر نیست و در صورت پر شدن مخزن از مواد مایع هیچ آسیبی به فیلتر و دیگر بخش های دستگاه وارد نمی شود. یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در مکش آب با جاروبرقی آب و خاک، توجه به تکمیل ظرفیت مخزن است. در صورت بروز این حالت مواد مورد جمع آوری به بخش های بالاتر نظیر فیلتر، پمپ و… هدایت شده و موجب ایجاد آسیب هایی به این بخش ها می گردد. به همین دلیل است که در این رده از جارو برقی ها اپراتور بایستی نسبت به تکمیل مخزن جمع آوری مواد دقت کافی را لحاظ کند. با این وجود در مدل های تخصصی این نوع جاروبرقی آب جمع کن بخش هایی همچون موتور/موتور ها از عایقبندی بخصوصی در برابر نفوذ ذرات بویژه مایعات برخوردار می باشند و همین امر موجب مقاوم سازی این آنها در برابر تماس احتمالی با این بخش ها با مایعات می باشد. جاروبرقی آب و خاک Ventos 30 E یک جارو برقی سطلی بسیار کارآمد و مجهز به تکنولوژی کامل می باشد که با اصول طراحی خلاقانه امکان استفاده از فضای بیشتری از کیسه فیلتر را در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در بازار فراهم می نماید.

کاربرد های جاروبرقی آب جمع کن یا دستگاه مکش آب

جاروبرقی سطلی SW32P یک ابزار نظافت صنعتی حرفه ای با بازده بالا و قیمت غیرقابل رقابت می باشد که مزیت‌های بسیاری همچون پهنای نظافت وسیع، مقاومت و قابلیت مانور بالا، سهولت کاربرد، طراحی کاربردی و تجهیزات جانبی بسیاری دارد. اما محیط های مختلفی هستند که تنوع آلودگی های آب و خاک، نظافت و جمع آوری همزمان در کنار جامدات، مکش آب با جاروبرقی آب جمع کن یا جاروبرقی آبکش میتواند راهکار مطلوبی برای افزایش سرعت و کیفیت آنها باشد. جاروبرقی مکش آب به دلیل توانایی بالا در زمینه مکش مواد بزرگ، گرد نرم و مایعات مختلف قابلیت انتطباق بالایی در انواع محیط ها دارا می باشند. به همین منظور است که امروزه می توان کاربرد های متعددی را در مورد این رده از جارو ها یافت. دستگاه مکش آب در کنار مکش ذرات جامد در محیط هتل ها، مراکز اقامتی، صنایع بزرگ و کوچک، کارگاه های تولیدی و سایر محیط هایی از این دست، استفاده از جاروبرقی آب جمع کن علاوه بر جمع آوری بی قید و شرط انواع مواد به هر حالت فیزیکی، در بسیاری از عملیات های نظافت صنعتی به عنوای یک دستگاه مکمل مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه برخی از موارد مکش آب با جاروبرقی‌های آب جمع کن در کاربرد های صنعتی از این جارو ها به عنوان عملکرد مکمل آورده شده است:

مکش قوی دستگاه جاروبرقی آب ابراهیم

مکش آب باقیمانده از فرایند پولیش زنی سطح

 

فرایند پولیش زدن سطوح و مکش آب با جاروبرقی آب جمع کن یکی از استفاده های این تجهیزات به عنوان مکمل نظافتی است. هر چند استفاده از یک دستگاه اسکرابر صنعتی ابراهیم به منظور شستشوی سطوح مسطح به عنوان بهینه ترین روش مکانیزه در تمام دنیا شناخته می شود، اما می توان از عملکرد برس زنی دستگاه پولیشر صنعتی ابراهیم به منظور انجام عملیات واکس زنی، پولیش و یا شستشوی سطوحی با مساحت پایین و تراکم بالا که عملا در آن به دلیل محدودیت ها استفاده از دستگاه اسکرابر امکان پذیر نمی باشد، استفاده کرد. در فرایند پولیش زنی، مهم ترین مشکل باقی مانده در این روش جمع آوری آب و آلودگی های همراه از روی زمین می باشد. به همین دلیل است که مکش آب با جاروبرقی آب جمع کن یا دستگاه مکش آب به منظور تکمیل این عملیات مورد نیاز بوده و کیفیت فرایند نظافت را افزایش خواهد داد.

 

جمع آوری آلودگی های جذا شده از سطح با واتر سند بلاست

برای جداسازی آلودگی ها و رسوبات از برخی تجهیزات در صنایع نیاز به فرایند سند بلاست است. یکی از روش های سندبلاست، واتر سند بلاست می باشد که در آن جمع آوری آلودگی های جدا شده از سطح به همراه آب باقیمانده از فرایند میتواند با استفاده از جاروبرقی آب جمع کن صورت پذیرد. مکش آب با جاروبرقی یا دستگاه مکش آب در کنار سایر آلودگی های جدا شده از سطوح در فرایند سندبلاست، کیفیت نظافت محیط را افزایش خواهد داد. عملیات سند بلاست با آب به منظور شستشو و لایه برداری سطوح با قدرت کارکرد بالا مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های مکنده آب و خاک یا دستگاه مکش آب به منظور کشیدن آب با جاروبرقی و تکمیل این عملیات در صنایع مختلف استفاده می گردد.

 

برای دریافت مشاوره و خرید دستگاه مکش آب میتوانید با مشاورین مجموعه ابراهیم با شماره <a href=”tel:+98-21-87184″>۸۷۱۸۴-۰۲۱</a> تماس بگیرید.

4 دیدگاه دربارهٔ «نقش جاروبرقی اب جمع کن در افزایش سرعت و کیفیت نظافت»

  1. سلام، من داشتم آب از روی سرامیک جمع میکردم با جاروبرقی که دستگاه خاموش شد. احتمال داره آب به موتورش وارد شده باشه؟ شما تعمیرات جاروبرقی هم انجام میدید؟

  2. سلام روز بخیر
    برای تعمیرات دستگاه های جاروبرقی با واحد پشتیبانی و تعمیرات در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید