نکات مهم برای خرید دستگاه اسکرابر صنعتی

نکات مهم برای خرید دستگاه اسکرابر صنعتی

صنعت نظافت به طور فزاینده ای به سمت مکانیزه شدن پیش می رود و در این میان دستگاه های اسکرابر نقش بسیار مهم و برجسته ای در عملیات نظافت روزانه و عمیق محیط های گوناگون دارند. در سال های اخیر تجهیزات مکانیزه نظافتی به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت و تجارت تبدیل شده اند و به تدریج سطل و تی های قدیمی جای خود را به اسکرابرهای صنعتی داده اند. افزایش جمعیت و بهبود استانداردهای بهداشتی و نیاز به تمیزی و زیبایی بیشتر در بخش های مختلف از دلایل اصلی این جایگزینی به شمار می آید. با بهبود روش های نظافت سطوح کف نه تنها سرعت فرآیند شستشو افزایش یافته بلکه به علت داشتن سیستم خشک کن سطح زمین بلافاصله پس از شستشو آماده حضور افراد می باشد. همچنین به وسیله سیستم مکش بقایای آب و آلودگی از محیط جمع آوری شده و در مخزن آب کثیف نگه داری می شود.

 

موارد کاربرد دستگاه کفشوی صنعتی

دستگاه اسکرابر یا کفشوی در محیط های بسیار مختلفی کاربرد دارد و در حقیقت می توان این گونه اظهار داشت که تقریبا محدودیتی برای بهره مندی از این دستگاه وجود ندارد. همه مراکز تجاری، فروشگاه های بزرگ، تمامی مراکز درمانی و پزشکی، مراکز آموزشی، صنایع و کارخانه ها، مراکز رفاهی و تفریحی و ده ها نمونه دیگر از اماکن مختلف در سطح شهرها از مهم ترین متقاضیان تجهیزات مکانیزه نظافتی به شمار می آیند. محیط های یاد شده نیازمند سطح بالایی از بهداشت و پاکیزگی هستند که ماشین آلات مکانیزه نظافتی مانند کفشوی صنعتی به راحتی پاسخگوی این نیازهای نظافتی خواهند بود.

 

 

نکات مهم قبل از خرید اسکرابر

دستگاه های کف شوی صنعتی تجهیزات تخصصی شستشوی سطوح کف هستند و به دلیل تفاوت در جنس کفپوش ها و طراحی ساختمان ها در انواع مختلفی به بازارهای جهانی عرضه شده اند. از همین رو پیش از خرید اسکرابر باید به چند نکته مهم توجه نمود :

 

۱- مساحت

محیط مورد نظر باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا مساحت تحت نظافت مشخص گردد و هم چنین لازم است اندازه سالن ها و پهنای راهروها، رمپ ها، درب های ورودی و خروجی و آسانسورها به دقت محاسبه شود. چنین محاسباتی کمک می کند تا دستگاهی با بهترین ابعاد و ظرفیت برای محیط مورد نظر انتخاب گردد.

۲- نوع سطح

قبل از اقدامی باید توجه داشت که دستگاه اسکرابر برای سطوح سخت قابل به کار گیری می باشد و کفپوش هایی مانند فرش یا موکت توسط کفشوی قابل شستشو نیستند. به منظور شستشوی سطوحی مانند سنگ، سرامیک، بتن، اپوکسی و دیگر سطوح سخت اسکرابر به سادگی دارای کاربرد است و متناسب با میزان حساسیت سطح می توان دستگاه، برس و پد مناسب را انتخاب نمود.

۳- نوع آلودگی

در صورتی که بر روی زمین زباله های درشت و سایشی وجود نداشته باشد برای نظافت باید از دستگاه اسکرابر استفاده شود. دستگاه اسکرابر گرد و خاک، دوده و سیاهی، مایعات و چربی سطوح را از میان بر می دارد و سطحی کاملا پاکیزه و درخشان بر جای می گذارد. جهت حذف آلودگی های سخت از سطوحی مانند بتن برس زبر مورد استفاده قرار می گیرد و برای آلاینده هایی مانند گرد و خاک برس های استاندارد و یا نرم کاربرد دارند. در صورت مشاهده زباله های بزرگ در محیط می توان از دستگاه سوییپر یا جاروبرقی صنعتی بهره گرفت و سپس از اسکرابر استفاده نمود.

۴- کاربری آسان

هنگام انتخاب اسکرابر باید به طراحی ارگونومیک دستگاه توجه داشت. تجهیزات مکانیزه نظافتی اغلب به طور روزانه توسط نیروهای خدماتی به کار گرفته می شوند و از همین رو هر دو رده از کفشوهای دستی و خودرویی باید دارای کاربری ساده و ایمن باشند.

۵- تجهیزات جانبی

همواره این امکان وجود دارد که در یک محیط براساس نوع کاربری از چند نوع کفپوش استفاده شده باشد. در این شرایط به جای آن که چند مدل دستگاه تهیه شود می توان با خرید زمین شوی صنعتی و بهره گیری از قابلیت تعویض سریع و آسان برس و پد برخوردار باشد. به این ترتیب یک دستگاه می تواند بخش های مختلف را با ویژگی های متفاوت شستشو دهد.

۶- منبع تغذیه

برق شهری و باتری دو منبع اصلی برای تغذیه دستگاه های اسکرابر هستند و در زمان تهیه باید به ویژگی های محیطی و پریزهای در دسترس توجه نمود. کفشوی صنعتی باتری دار جهت شستشوی سطوح کف در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد و هم چنین فضاهای دارای محدودیت حرکتی مناسب می باشد و کفشوی برقی یا کابلی جهت شستشوی محیط هایی که رفت و آمد کمتری دارند و محدودیت استفاده از وسایل کابلی وجود ندارد، بسیار مناسب و ایده آل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید